کد خبر: ۱۰۶۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - دکتر آقاجانی مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیام دکتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم روز ملی دامپزشکی را عصر پانزدهم مهرماه سال جاری در مرکز همایشهای بین المللی رازی تهران قرائت کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این پیام اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه بیش از نیمی از عوامل بیماری زا در انسان ناشی از عوامل ایجاد بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام است، ضروری است رویکرد دامپزشکی در خدمت سلامت جامعه به عنوان یک شعار جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: بررسی بیماری‌های دامی، شناسایی مناطق و منابع آلوده و تامین بهداشت دام کشور از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های همه گیر و قرنطینه‌ای دام و همکاری با وزارت بهداشت در زمینه مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وظیفه سازمان دامپزشکی است.

دستجردی تصریح کرد: بی تردید دانش دامپزشکی و پزشکی نقش تعیین کننده‌ای در سلامت انسان و جامعه دارند و از سویی جامعه سالم مدیون نیروهای توانمند و علمی دامپزشکی است چرا که منشا اصلی آلودگی انسان به بیماری‌های خطرناک عمدتا دام و فرآورده‌های دامی است.

وی افزود: همه دولت‌ها اعم از فقیر و غنی باید توجه جدی به نقش دامپزشکی داشته باشند و از دخالت سایر بخش‌ها در راه انجام وظایف قانونی سازمان دامپزشکی جلوگیری کنند.

وزیر بهداشت گفت: بیماری‌های قابل انتقال به انسان و حیوان در کشور به عنوان یکی از معضلات بهداشتی و اقتصادی جدی همیشه مطرح بوده است که پیشگیری از شیوع این بیماری‌ها نیازمند تقویت و حمایت بخش دامپزشکی است.

دستجردی افزود:‌ با توجه به اینکه چرخه انتقال این بیماری‌ها عمدتا در حیوانات بوده و از طرق مختلف انسان را در معرض خطر قرار می‌دهد کنترل این بیماری‌ها مستلزم فعالیت ارگان‌های متعدد از جمله سازمان دامپزشکی، شهرداری، بهیاری، سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش برای آگاهی از این موضوع است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
0
0
چرا برای دکتر آقامیری رئیس نظام دامپزشکی به نمایندگی از بخش خصوصی سخنرانی نگذاشته بودند؟
این هم وقتی یک کاری را بخش دولتی دست می گیره شروع به قلع و قمع میکنه!
مگر همین جشن رو سالهای قبل نظام دامپزشکی انجام نمی داد؟
نکنه میخواهند بگویند برگزاری جشن هم حاکمیتی است؟!!!!
واقعا برای این تحجر و بازگشت به 20 سال قبل متاسفیم!!!
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
0
0
سال پیش که سخنرانی گذاشتند مگه اومد؟
دامپزشک
|
-
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
0
با تشکر از وزیر محترم بهداشت که پیامش در مقایسه با وزیر جهاد بسیار کارشناسانه تر و دقیق تر بود. اشاره ایشان به دخالت سایر بخشها نیز بی تردید چیزی نیست به جز بخش کشاورزی که در سخنرانی شان در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران خواستار الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت شدند. ولی اما مگر منافع سرشار استفاده از حضور دامپزشکی برای برخی از افراد خودی وغیر خودی!!! در وزارت جهاد کشاورزی می گذارد که چنین اتفاقی بیفتد.
نظر شما
ادامه