کد خبر: ۱۰۶۷۶

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر نگاه ویژه به ارزش‌های اسلامی در کارهای جاری سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد.
دکتر سید محسن دستور در دیدار مسئولین سازمان دامپزشکی کشور با حجت الاسلام سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) که ظهر پنجشنبه در آستانه 14 مهر روز ملی دامپزشکی صورت گرفت به ارائه گزارشی از برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور پرداخت.

وی نظارت کشتارگاهی تا مرحله خام بودن فراورده های دامی را از وظایف سازمان دامپزشکی کشور برشمرد و گفت: عمده کاری که در فرآورده های دامی صورت می گیرد در این قسمت است و هر چه تلاش در جهت سلامتی فرآورده ها انجام شود در هنگام مصرف با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود و اگر در این مرحله نظارت خوبی صورت نگیرد ممکن است در مرحله مصرف این فرآورده ها دچار مشکلاتی شویم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان داشت: در سال های اخیر مسائل مربوط به ذبح شرعی با حضور نمایندگی ولی فقیه در حوزه سازمان دامپزشکی مورد توجه دقیق قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تمام فعالیتهایی که در حوزه انسانی داریم در حوزه دام هم وجود دارد اظهار داشت: از نظر دارو و درمان، تشخیص بیماری ها، مبارزه با بیماری ها و قرنطینه با توجه به تنوعی که در این حوزه است همگی در حوزه دام وجود دارد.

دستور، بخش دیگری از وظایف سازمان دامپزشکی را مربوط به بهداشت عمومی عنوان کرد و گفت: در برخی فعالیت های ما حدود 30 تا 40 درصد کارها به حوزه بهداشت انسانی بر می گردد و عمدتاَ فعالیت ها در حوزه دام مشکل ایجاد نمی کند اما ممکن است در حوزه انسان مشکل ایجاد کند که ما در این قسمت هم فعالیت می کنیم.

وی اضافه کرد: سازمان دامپزشکی با توجه به حضور دفتر نمایندگی ولی فقیه نگاه ویژه ای بر ارزش های اسلامی در کارهای جاری سازمان دارد به طور مثال اسلام بر رفاه حیوانات تاکید دارد که این مهم مورد نظر سازمان می باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان حمایت های معنوی از فعالیت های سازمان را مهم عنوان کرد و بیان داشت: توصیه های علما و بزرگان در خطبه هایی که جنبه عمومی دارند بسیار مهم و کمک رسان این سازمان است زیرا که بدون همکاری مردم و تولید کننده ها فعالیت های این سازمان نتایج مطلوبی به دنبال نخواهد داشت.
 

نظر شما
ادامه