کد خبر: ۱۰۶۴۷

حکیم مهر - فرماندار فهرج گفت: اقدامات مناسب دامپزشکی شهرستان فهرج در 2 سال گذشته سبب رضایت‌مندی شهروندان و دامداران منطقه شده است.
حسین زین‌الصالحین در دیدار با کارکنان شبکه دامپزشکی این شهرستان با تبریک هفته دامپزشکی اظهار داشت: کارکنان دامپزشکی سربازان گمنام عرصه بهداشت و دام و به تبع آن بهداشت جامعه هستند.

وی با بیان اینکه دامپزشکی شهرستان فهرج یکی از دستگاه‌های فعال و برتر است، افزود: اقدامات مناسب دامپزشکی شهرستان فهرج در دو سال گذشته سبب رضایت‌مندی شهروندان و دامداران منطقه شده است.

زین‌الصالحین بیان داشت: تاکنون بیماری خاص دامی در این شهرستان مشاهده نشده است و کارکنان دامپزشکی با تلاش‌های فراوان در راستای سلامت جامعه نقش بزرگی در اقتصاد دامداران و ساکنان روستاها ایفا می‌کنند.

وی بر آموزش دامداران در منطقه تأکید کرد و گفت: آشنایی دامداران با بیماری‌های دام سبب سلامت دام دامداران می‌شود و توجه به اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند از اولویت کاری کارکنان پرتلاش دامپزشکی باشد.

فرماندار فهرج افزود: اخلاص در کار و توکل بر خدا همواره باید مورد توجه کارکنان دامپزشکی باشد.

مهدی بمان‌دشتی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج نیز گفت: با توجه به اقدامات انجام شده و سمپاشی اماکن دامی و دام‌ها شاهد کاهش شدیدی در بروز بیماری‌های مربوط به انگل‌های خارجی دام و بیماری زردی (تیلریوز) در منطقه بوده‌ایم.

وی افزود: 33 هزار و 930 رأس دام سبک و 214 هزار رأس دام سنگین طی یک سال گذشته علیه بیماری تب برفکی در فهرج واکسینه و 150 واحد دامی و 92 هزار متر مربع از اماکن دامی این شهرستان سمپاشی شده است.

بمان‌دشتی از برگزاری 40 کلاس آموزشی برای یک‌هزار و 200 نفر از دامداران این شهرستان خبر داد.

در این جلسه نبود وسیله نقلیه و ساختمان اداری از مهم‌ترین مشکلات شبکه دامپزشکی فهرج اعلام شد و فرماندار قول پیگیری این مشکلات را داد.

 

نظر شما
ادامه