کد خبر: ۱۰۶۴۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - معاون بهداشت، آموزش و توسعه سازمان نظام دامپزشکی گفت: از سال آینده، تعرفه های دامپزشکی پیش از شروع سال اعلام می شود.

دکتر امیر عباس جعفری، معاون بهداشت، آموزش و توسعه سازمان نظام دامپزشکی در پاسخ به اعتراض برخی دامپزشکان که در استخدام دستگاه های دولتی بوده و حقوق 400 هزار تومانی دریافت می کنند، اظهار داشت: حداقل پایه حقوق در سال جاری، 385 هزار تومان تعریف شده است.
وی افزود: هیچ یک از کارکنان دستگاه های دولتی حقوق 400 هزار تومانی دریافت نمی کنند اما ممکن است برخی دامپزشکان که به عنوان مسئول فنی با دستگاه های مختلف همکاری می کنند، حقوق پایه کمی دریافت کنند.
جعفری در پاسخ به عدم تناسب بین ویزیت حیوانات خانگی و دام های اهلی، گفت: ویزیت دام های کوچک توافقی بوده و هیچ تعرفه ای تا کنون از سوی سازمان نظام دامپزشکی برای این بخش اعلام نشده است.
وی ادامه داد: فعلا هم دامپزشکی هیچ ابلاغی در این زمینه نداشته است، بنابراین طبیعی است که ارقام متفاوتی دریافت شود.
معاون بهداشت، آموزش و توسعه سازمان نظام دامپزشکی افزود: آنچه مهم است این است که در بحث کلان قضیه خدمات تعرفه دامپزشکی بخش غیر دولتی در حوزه تولید دام و فرآورده های دامی، درمانگاه ها، آزمایشگاه ها و غیره کانالیزه شده و بر اساس مصوبات و راهکارهای قانونی از طریق مجاری خاص تعیین می شود.
وی بیان داشت: خوشبختانه برای اولین بار تعرفه خدمات دامپزشکی بخش غیر دولتی بر اساس تبصره یک ماده دو قانون افزایش بهره وری، توسط نظام دامپزشکی ابلاغ شده است.
جعفری اضافه کرد: آخرین بار این تعرفه ها در سال 86 ابلاغ شده بود، اما ابلاغ اخیر نیز نتوانست نظر همکاران بخش خصوصی را تامین کند.
وی درباره دلیل نارضایتی دامپزشکان از تعرفه های ابلاغی اخیر، اظهار داشت: از تعرفه قبلی حدود پنج سال گذشته بود و تعرفه های جدید متناسب با نرخ تورم نبود.
معاون بهداشت، آموزش و توسعه سازمان نظام دامپزشکی اظهار امیدواری کرد: از سال آینده ساختار اعلام تعرفه ها نظام مندتر شود.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا تعیین تکلیف رییس سازمان نظام دامپزشکی بر تاخیرهای ایجاد شده در زمینه ابلاغ تعرفه ها تاثیرگذار بوده یا خیر، گفت: بر اساس قانون رییس قبلی این سازمان می تواند همچون گذشته به فعالیت خود ادامه دهد.
جعفری تاکید کرد: به هیچ وجه تعیین تکلیف رییس سازمان نظام دامپزشکی بر عملکرد این مجموعه تاثیرگذار نبوده است.

این اظهار نظر در حالی صورت گرفته که علاوه بر تنگنای مالی این سازمان، هم اینک سازمان نظام دامپزشکی فاقد معاون برنامه ریزی و پشتیبانی و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل است و دکتر جعفری سرپرستی معاونت برنامه ریزی را به عهده دارد. همچنین به تازگی دکتر اقتصاد مدیرعامل شرکت نظام سبز سلامت هم محل کار خود را ترک کرده است. از سویی کمیته‎های تخصصی سازمان نظام دامپزشکی با رکود مواجه است و نسبت به گذشته جلسات این کمیته‎ها با کندی برگزار می‎شود. استانداردسازی مشاغل دامپزشکی که در دوره قبلی شروع شده بود به سرانجام مشخصی نرسیده و برخی از طرح‎ها نظیر امداد دامپزشکی هم که از سوی سازمان نظام دامپزشکی پیگیری می‎شد بر زمین مانده است.

از بهمن 1389 تاکنون به رغم انحلال شورای مرکزی دوره سوم بعنوان رکن اول سازمان نظام دامپزشکی، رئیس آن دوره در دوره چهارم نیز بدون صدور حکم جدید سازمان نظام دامپزشکی را اداره می‎کند. این در حالی است که در این دوره شورای مرکزی (دوره چهارم) هم دچار دودستگی شده و جلسات منظمی برابر وظیفه قانونی ندارد!

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
0
0
آقای حکیم مهر !
متن خبر 4 خط بود اما تفسیر خبر 8 خط!
این یعنی چه؟
شماتت نکن!
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
0
0
وقتی رئیس نظام وکلا نظام دامپزشکی در خیلی از جلسات و همایش و کنگره ها حضور ندارند این رکود نیست این قدر هم دیگه ...... مقایسه نفرمائید نظام میتونست با یک ارتباط دوستانه با سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی خیلی امتیازات به نفع صنف بگیره مثل نظام مهندسی کشاورزی انزوای نظام بزرگترین رکود و اساسا ضایعه و باعث تاسف و گریه هست
ناشناس
|
-
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
0
0
راستی آقای دکتر جعقری گفته بودید که طرح جامع نظام دامپروریصدور پروانه های واحد های دامداری و ...از 7 مهر شروع می شود.واقعا خسته نباشید.دامپزشک 74





























دامپزشک کارمشخص
|
-
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
0
0
واقعا از اقای دکتر جعفری ممنون که از رقم دریافتی حقوق کارکنان دامپزشک کارمشخص شاغل در سازمان اطلاع دارند.سال گذشته در حالیکه تعرفه دامپزشکان بخش خصوصی بالاتر از 900هزار تومان بود حکم حقوق کارکنان کارمشخص در ادارات کل 720 هزارتومان (بدون کسر بیمه و مالیات) و امسال این رقم با 100 هزار تومان کاهش به 620 هزار تومان رسیده است. ایشان حق دارند کسی 400 هزارتومان دریافت نمی دارد.نمی دانم واقعا .... ندارد که بیان کنیم دامپزشکان ما 400 هزار تومان نمی گیرند. این هم از برگزیدگان ...... در شورای کشوری نظام دامپزشکی.وای به حال مسئولین استانی.
نظر شما
ادامه