کد خبر: ۱۰۶۳۹

حکیم مهر - رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران گفت: گمیشان امید آینده شیلات در امر توسعه میگو در شمال کشور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات گلستان، دکتر عباس علی مطلبی در مراسم صید آزمایشی میگوی وانامی در پژوهشکده اکولوژی دریای خزر گفت: سازمان شیلات ایران تلاش خود را برای احیاء مجدد پرورش میگو در کشور به کار بسته است.

به گفته وی، شیلات ایران با اجرای پروژه‌های تحقیقاتی توانسته است میگوی وانامی که در سایت‌های جنوب پرورش داده می شد را در شمال گمیشان و با آب دریای خزر بومی سازی کند.

مطلبی با بیان این که تاکنون فعالیت‌های خوبی در سایت میگوی گمیشان انجام گرفته، عنوان کرد: در حال حاضر این سایت در چرخه تولید انبوه قرار گرفته و تحول عظیمی را آغاز کرده است و در حال پیشرفت است.

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران افزود: به برکت تولید مولد خوب میگوی وانامی در گمیشان انتقال مولد از خارج از کشور را قطع کرده ایم.

وی با اشاره به این که گمیشان مرکز تولید مولد خوب برای استانهای جنوبی است، خاطرنشان کرد: سایت گمیشان با تولید مولد خوب توانسته است بخشی از مشکلات مراکز تکثیر میگوی جنوب کشور را حل کند.

به گفته وی، مولدین تولیدی شمال کشور از مولدین وارداتی بهتر است و بررسی‌های کارشناسی نشان دهنده آن است که اقلیم زمین‌های غیرزراعی منطقه و شرایط زیستی آب دریای خزر می تواند استان گلستان را به قطب تولید میگوی پرورشی کشور تبدیل کند.

 

نظر شما
ادامه