کد خبر: ۱۰۵۷۷

حکیم مهر - مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از رهاسازی یکصد هزار قطعه بچه ماهی کپور در استخرهای معیشتی ذخیره آب کشاورزی استان خبر داد و گفت: این امر با هدف ارتقا سطح درآمد بهره‌برداران کشاورزی، استفاده بهینه از منابع موجود آبی در بخش زراعی و باغی و هم‌چنین افزایش تولید محصولات آبزی با نظارت کارشناسان این مدیریت اجرایی می‌شود.

محمد صمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پرورش ماهیان گرمابی دراستخرهای معیشتی گفت: این امر می‌تواند علاوه بر تولید گوشت سفید و تاثیرگذاری بر مصرف سرانه خانوارهای شهری و روستایی، در ایجاد اشتغال و افزایش چشمگیر درآمد روستاییان نقش عمده‌ای را ایفا کند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از طریق پرورش ماهیان گرمابی در استخرهای معیشتی استان، امسال بیش از 300 تن محصول آبزی پروری در استان تولید شود، کشاورزانی که دارای استخر و متمایل به پرورش ماهی به صورت دو منظوره هستند برای ماهی‌دار نمودن استخرهای خود می‌توانند به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان متبوع خود مراجعه نمایند.

صمدزاده اظهار امیدواری کرد، با توسعه آموزش‌های عمومی در رابطه با مصرف محصولات دریایی، جایگاه آبزیان در سبد غذایی خانوارها، بیش از پیش افزایش یابد.

 

نظر شما
ادامه