کد خبر: ۱۰۵۵۳

حکیم مهر - چهارم مهرماه سال جاری قرار است طرح دوفوریتی تغییر ریاست مجمع بانک کشاورزی از وزیر اقتصاد به وزیر جهاد کشاورزی در مجلس مطرح شود.

با تصویب این طرح، ریاست مجمع و رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی از وزیر اقتصاد به وزیر جهاد کشاورزی تغییر خواهد کرد که این اتفاق می‌تواند در توسعه صنعت کشاورزی و ارائه تسهیلات ارزان، آسان و سریع به کشاورزان به‌عنوان مهمترین هدف و اولویت توسعه کشاورزی، تأثیر قابل توجه و چشم‌گیری داشته باشد.

عضو سابق کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با این تغییر با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اینکه بانک کشاورزی یک بانک تخصصی است، تغییر رئیس هیئت مدیره بانک از وزیر اقتصاد به وزیر جهاد کشاورزی باعث می‌شود سیاست‌های این بانک در ارائه تسهیلات به بخش کشاورزی تسهیل شود.

بهمن محمدی با اشاره به اینکه در گذشته نیز ریاست این بانک با وزیر کشاورزی بود، افزود: با توجه به اینکه حمایت از بخش کشاورزی از اولویت‌های کشور است، حضور وزیر کشاورزی در صدر این بانک، باعث تقویت بانک کشاورزی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه بخش کشاورزی ارائه تسهیلات ارزان و سریع به تولیدکنندگان این بخش در اولویت قرار دارد.

محمدی ادامه داد: ارائه اعتبار ارزان، سریع و راحت به کشاورزان مهمترین راه‌حل توسعه صنعت کشاورزی و تولید خواهد بود.

عضو سابق کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با تأکید بر اینکه این تحول در بانک کشاورزی قدمی مثبت در راه تحقق اهداف صنعت کشاورزی خواهد بود، تصریح کرد: حضور وزیر جهاد کشاورزی در سمت رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی به تقویت این بانک کمک خواهد کرد.

وی این تغییر را امتیازی برای این صنعت دانست تا با کمک یک بانک کاملا تخصصی بخش قابل توجهی از مشکلات خود را برطرف کنند.

به گفته محمدی، تخصصی شدن بانک در توسعه صنعت کشاورزی و تغییر سیاست‌های بانک کشاورزی با هدف تسهیل ارائه خدمات به کشاورزان تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه