کد خبر: ۱۰۵۵۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر - روزنامه همشهری دوشنبه سوم مهرماه سال جاری در صفحه ششم خود به انتشار مطلبی با عنوان "هشدار درباره بیماریهای مشترک انسان و سگ و گربه" پرداخت.

در این مطلب که با انتشار گزیده‎ای از نظرات دو دامپزشک جوان (دکتر فاتح نیا و دکتر شیخ زاده) همراه شده، روزنامه همشهری به دلخواه خود مردم را از نگهداری هرگونه حیوان منع کرده و به اشتباه مدعی شده نگهداری هر حیوانی در منزل عوارضی دارد!

از این دو دامپزشک، یکی مسئولیت نظارت بر ذبح بهداشتی دامها (گوسفندان) را در مجموعه شهرداری تهران به عهده دارد و دیگری هم در زمینه حیوانات خانگی فعالیت می‎کند.

این در حالی است که بسیاری از مردم هم اینک در منازل خود انواعی از پرندگان نظیر قناری، کبوتر، انواع طوطی و غیره و نیز حیواناتی نظیر همستر، گربه، انواع آبزیان و غیره دارند و در اسلام نیز نگهداری از کبوتر، گوسفند، مرغ و خروس، گربه و کبوتر توصیه شده و مایه برکت و آبادانی خانه عنوان شده است.

گفتنی است ضمن رعایت ملاحظات مذهبی و فرهنگی، بر اساس نظر دامپزشکان در صورتی که حیوانات خانگی به صورت مرتب و دوره‎ای تحت نظر دامپزشک باشند و در صورت نیاز واکسن و درمان‎های پیشگیرانه ضدانگل را دریافت کنند از دید بهداشتی مشکلی انسان را تهدید نمی‎کند.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک دامهای کوچک
|
-
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
0
0
بد بختی که یکی دو تا نیست.گل بودو به سبزه نیز آراسته شد.
خیلی ممنون از 2 دامپزشک عزیز برای همکاری در اعتلای رشته بخصوص دکتر شیخ زاده
milad
|
-
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
0
0
...........
دامپزشک دولتی
|
-
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
0
0
اولا،اسلام نگفته که کبوتر و گوسفند را در اتاق خواب نگهداری کنیم.
ثانیا،چرا ما شان و منزلت خود و اهمیت رشته خود را در نگهداری و وجود یک سگ در خانه مردم باید بدانیم در حالی که در کل دنیا احترام دامپزشک در درجه اول مربوط به کنترل بیماری های مشترک و تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی با منشاء دامی است.
مریم
|
-
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
0
لطفا اگه واقعا دوست دارید اطلاع رسانی درست کنین و مردم را آگاه با دو نفر دکتر مطلع و باسواد مصاحبه کنید.
متشکرم
لیلی
|
-
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
0
0
دوستان زود قضاوت نکنید، کمی فکر کنید چطور ممکن است کسی که در زمینه ی حیوانات خانگی فعالیت می کند بر علیه حرفه ی خود اظهار نظر کند؟ این دکتر شیخ زاده نیست که باید شماتت شود بلکه روزنامه ی پر تیراژی چون همشهری که حرف دکتر را تحریف کرده است، باید پاسخگو باشد.
خبرنگار پرسیده آیا حیوانات خانگی باعث انتقال بیماری می شود دکتر جواب می دهد در صورت عدم مراقبتهای دامپزشکی و واکسیناسیون و ... بله ممکن است انتقال بیماری صورت بگیرد. روزنامه تیتر می زند: حیوانات خاانگی باعث انتقال بیماری می گردند. باید همگی تا امروز با روال کار رسانه های درستکارمان آشنا شده باشیم. برای اطلاع از نظرات دکتر شیخ زاده لطفا به جوابیه ایشان در همان روزنامه مورخ شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ رجوع کنید.
نظر شما
ادامه