کد خبر: ۱۰۵۴۶

حکیم مهر - آثاری از یک قصابی باستانی در تانزانیا نشان داد انسان‌های نخستین یک میلیون و 600 هزار سال زودتر از فرضیه‌های قبلی به شکار می‌پرداختند.
انسان‌های ما قبل تاریخ دست کم حدود 2 میلیون سال پیش از تکنیک‌های پیچیده‌ای برای شکار حیوانات استفاده می‌کردند.

دیرینه‌شناسان تا پیش از این معتقد بودند انسان‌های نخستین که میمون‌هایی انسان‌نما با مغزی کوچک بودند از گوشت حیوانات مرده یا حیواناتی که شیرها یا دیگر موجودات درنده شکار کرده بودند، تغذیه می‌کردند اما یافته‌های اخیر نشان داد سابقه شکار حیوانات به دست انسان صدها هزار سال زودتر از فرضیات پیشین بوده است.

«هنری بان» دیرینه‌شناس دانشگاه ویسکانسین با اشاره به سابقه 2میلیون ساله شکار در میان انسان‌های نخستین گفت: آنچه در این بین همچنان نامشخص مانده منبع تامین گوشت است. در مقایسه‌های صورت گرفته میان نحوه شکار حیواناتی همچون شیر با نحوه شکارهای انتخاب شده انسان‌های نخستین مشخص می‌شود که انسان‌ها نمی‌توانستند از صید دیگر حیوانات شکارچی یا گوشت مردار تغذیه کنند بلکه حیواناتی را انتخاب می‌کردند و به شکار آن‌ها می‌پرداختند.

وی افزود: تاکنون سابقه شکار در میان انسان‌ها 400 هزار سال فرض می‌شد که آثار آن به اسکلت اسب‌هایی که در آلمان کشف شده بود تعلق داشت اما آنچه اکنون به دست آمده این مهارت را یک میلیون و 600 هزار سال به عقب برگردانده است.

دیرینه‌شناسان با توجه به این نتایج اعلام کردند انسان‌های 2 میلیون سال پیش رفته رفته از رشدی عقلی برخوردار شدند و توانایی‌هایی جدیدی برای ادامه زندگی خود به دست آوردند.

برچسب ها: شکار، بشر، سابقه،
نظر شما
ادامه