کد خبر: ۱۰۵۴۵

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از اختصاص هزینه مراسم روز ملی دامپزشکی به دامداران و روستائیان زلزله زده استان آذربایجانشرقی در آستانة 14 مهر خبر داد.


دکتر صادق صالحی در کمیته برگزاری روز ملی دامپزشکی با بیان اینکه وظایف حاکمیتی و مسئولیت های دامپزشکی عمدتاً در سه بخش پیشگیری و کنترل بیماریهای دامی ، کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام و نظارت بهداشتی بر تولید تا مصرف فرآورده های خام دامی قابل تبیین است ، کمک به دامداران و روستائیان مناطق زلزله زده را در این راستا عنوان کرد.
این مقام مسئول در دامپزشکی که در جمع مدیران عامل کشتارگاهها و تشکل های بخش خصوصی و شورای نظام دامپزشکی استان سخن میگفت ؛ ویزیت رایگان و معالجه انفرادی دام و طیور توسط دامپزشکان داوطلب اعزامی و توزیع رایگان داروهای ضدانگل ، سموم دامپزشکی و مایه کوبی رایگان دام را از مهمترین برنامه های این اداره کل در حاشیه 14 مهر ماه در مناطق زلزله زده آذربایجانشرقی برشمرد.


وی با اشاره به اینکه دام سرمایه اصلی روستائیان و دامداران مناطق زلزله زده می باشد حفظ و حراست از سرمایه دامی آنان را جبران بخشی از خسارت وارده تلقی نمود.
دکتر صالحی از عموم بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی و تشکل های صنفی دعوت کرد در این امر انسان دوستانه و خداپسندانه مشارکت نموده و اداره کل دامپزشکی  استان را مساعدت نمایند.
تلاش می کنیم خدمات بهداشتی دامپزشکی به نحو احسن به مردم ارائه شود
وی در ادامه خاطر نشان کرد : فرهنگ استفاده از فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی در سطح جامعه افزایش چشمگیری یافته و این نقطه قوت دامپزشکی است لذا تلاش می کنیم خدمات بهداشتی دامپزشکی به نحو احسن به مردم ارائه شود.
دکتر صالحی گفت :   علیرغم محدودیت اعتباری و چالش کمبود نیروی انسانی و توسعه خدمات دامپزشکی در دورترین روستاهای استان در سالهای گذشته سعی کرده ایم برای وظایف حساس نظیر بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستانها اکیپهای نظارتی را افزایش دهیم.
وی همچنین یادآور شد با موافقت دادگستری استان ، شعبه ویژه ای جهت رسیدگی به تخلفات و جرائم بهداشتی و دامپزشکی استان تعیین شده که این امر علاوه بر اخذ نتیجه مطلوب در کوتاهترین زمان ممکن برای پرونده های ارجاعی و بازدارندگی مؤثر ، وحدت رویه و یکسان سازی احکام صادره ، اشرافیت کامل قاضی صادر کننده رأی به موضوعات تخلفات بهداشتی دامپزشکی و جلوگیری از ارجاع اینگونه  پرونده ها به شعب متعدد دادگستری در اردبیل داشته و منجر به کاهش چشمگیر تخلفات بهداشتی در حوزه عرضه فرآورده های خام دامی و همچنین کشتار غیرمجاز دام در سطح استان شده است.
وی در عین حال از اجرای طرحهای ساماندهی و اصلاح ساختار کشتارگاههای دام و طیور به منظور ارتقاء کیفی تولید و سلامت فرآورده های خام دامی در استان خبر داد.
اهتمام ویژه رسانه های گروهی در انعکاس فعالیت های دامپزشکی
دکتر صالحی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد :   در سالهای اخیر رسانه های گروهی از جمله صدا و سیما و مطبوعات و خبرگزاریهای مختلف خبری نگاهی ویژه به جایگاه دامپزشکی داشته و اهتمام ویژ ه ای نسبت به انعکاس فعالیتهای دامپزشکی در جامعه دارند که این امر مکمل فعالیتهای دامپزشکی و ارتقاء فرهنگ جامعه در حوزه بهداشت عمومی است.
مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد : تعامل و همکاری صدا و سیما و رسانه های گروهی در انعکاس فعالیتهای دامپزشکی و تنویر افکار عمومی جامعه و آموزش همگانی بسیار مؤثر بوده بطوریکه این اطلاع رسانی ها باعث تشدید فعالیتهای دامپزشکی در زمینه مسائل بهداشتی شده و خدمات رسانی مطلوب به مردم را در پی داشته است.

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه