کد خبر: ۱۰۵۴

حکیم مهر -  رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با اشاره به این که بسیاری از موسسات واکسن‌سازی در خاورمیانه به همت زنده‌یاد دکتر میرشمسی راه‌اندازی شده‌اند، گفت: دکتر میرشمسی به حق پدر واکسن سازی ایران بوده و او را باید بنیانگذار واکسن سازی در خاورمیانه دانست.

 

 دکتر تاجیک که در مراسم گرامیداشت سالگرد درگذشت دکتر سید حسین میرشمسی ــ پدر واکسن ایران ــ در تالار اجتماعات دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: جالب‌ترین نکته برای من از این مرحوم این بود که بیش از 54 سال در موسسه سرم سازی رازی مشغول به فعالیت بود و حتی یک بار هم نگفت که من بازنشسته شده ام و با جان و دل در این موسسه کار می‌کرد.

وی ادامه داد: به حق استاد را پدر واکسن سازی ایران نامیدند که باید این او را پدر واکسن سازی خاورمیانه دانست، چرا که با همکاری ایشان موسسات واکسن سازی در سایر کشورهای منطقه‌ای راه‌اندازی شدند.

رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با بیان این که واکسن فلج اطفال در ایران توسط ایشان ساخته شد، گفت: این واکسن واقعا تمام این بیماری را در کشور ریشه کن کرد و ما همگی در کودکی مدیون ایشان هستیم و حتی اگر خدا صد سال دیگر هم به ایشان می‌داد دست از خدمتگزاری نمی کشید.

استاد میرشمسی از چهره‌های ماندگار علمی کشور که به واسطه ساخت واکسن‌های مختلف که به نجات جان میلیون‌ها انسان در کشورهای مختلف دنیا منجر شد و همچنین ارائه ده‌ها مقاله در معتبرترین مجلات علمی دنیا از چهره‌های علمی شناخته شده کشور در عرصه بهداشت جهانی به شمار می‌رود، 23 آذرماه سال گذشته در سن 92 سالگی درگذشت.

 

 

نظر شما
ادامه