کد خبر: ۱۰۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر -  مسئول نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی اصفهان گفت: با اجرای ضوابط قرنطینه بهداشتی در مزارع طیور، امکان تولید گوشت طیور بدون مصرف هرگونه آنتی بیوتیک فراهم شد.
سیدرضا موسوی افزود: تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک جزو آمال و آرزوهای بهداشتی است که با کم‌کردن یا مصرف نکردن داروهای طیور به مرغ با کیفیت دست یافته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه با سیستم قرنطینه بهداشتی مدیریت را در مرغداری‌ها تقویت می‌کنیم،‌ بیان داشت:‌ از شش تا هفت سال گذشته بسته‌بندی و هویت‌دار کردن گوشت طیور را با پلاستیک و ثبت تاریخ تولید و انقضا آغاز کرده و با این کار رقابت سالم در کشتارگاه‌ها رونق گرفت.
مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 18 کشتارگاه‌ها صنعتی در اصفهان وجود دارد که نزدیک به کشتارگاه‌های صنعتی اروپایی است.
وی با بیان اینکه اطلاع دقیقی از اینکه میزان مصرف مرغ در ایران بیش از استانداردهای جهانی است، ندارم، ادامه داد: سیاست کشور مبنی بر ترویج و مصرف بالا گوشت سفید است.
موسوی با بیان اینکه در طیور از هورمون استفاده نمی‌شود زیرا هورمون قیمت بالایی دارد، تصریح کرد: جوجه از نظر ژنتیک استعداد لازم را دارد که در مدت 50 روز با تغذیه مناسب از 60 گرم به دو کیلو اضافه وزن پیدا کند و این موضوع هیچ ربطی به استفاده از هورمون ندارد.
وی با اعلام اینکه در دوره پرورش طیور به آنتی ‌بیوتیک نیاز است و منع قانونی ندارد اما از دو هفته قبل از کشتار باید مرغ‌داری مصرف دارو آنتی‌ بیوتیک را قطع کند، بیان داشت: از 20 سال گذشته مصرف آنتی ‌بیوتیک‌هایی که اثر سرطان‌زایی در انسان دارد، برای دام و طیور منع شد.
مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی اصفهان گفت: هم‌اکنون نگرانی از مصرف آنتی ‌بیوتیک‌هایی که در مرغ‌داری به منظور پیشگیری از بیماری استفاده می‌شود، وجود ندارد.
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رسولی
|
-
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۲
0
0
بالاخره معلوم نشد که این نوع تولید انجام شده یا می خواهد انجام شود؟
نظر شما
ادامه