کد خبر: ۱۰۵۱۳

حکیم مهر - رییس سازمان شیلات ایران پیش‌بینی کرد: میزان صادرات محصولات شیلاتی در سال جاری به حدود 350 میلیون دلار برسد.

غلامرضا رازقی ـ معاون وزیر جهاد کشاورزی ـ با اشاره به رشد 46 درصدی صادرات آبزیان در سه ماهه‌ اول امسال و هم‌چنین کاهش 50 درصدی واردات طی این مدت اظهارکرد: طبق برنامه‌ پنجم توسعه باید صادرات آبزیان به 250 میلیون دلار برسد.

به گفته‌ وی سال گذشته 212 میلیون دلار انواع محصولات شیلاتی صادر شده است که امسال پیش‌بینی می‌شود به حدود 350 میلیون دلار برسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد: تا پایان برنامه‌ پنجم توسعه ارزآوری حاصل از صادرات محصولات شیلاتی به دو برابر رقم پیش‌بینی شده در برنامه یعنی 500 میلیون دلار برسد.

رازقی از پرداخت تسهیلات از محل کمک‌های فنی ـ‌ اعتباری از بانک کشاورزی با بهره‌ هفت درصد برای همه محصولات شیلاتی و پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی با بهره چهار درصد برای پرورش میگو خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ پنجم توسعه باید 48 هزار تن میگوی پرورشی تولید شود.

رییس سازمان شیلات ایران میزان تولید میگو در سال جاری را 13 هزار تن پیش‌بینی کرد و افزود: با توجه به استقبال پرورش میگو در سال جاری اگر بچه میگو به اندازه کافی داشتیم امسال تولید این محصول به 16 هزار تن می‌رسید.

وی از افزایش 25 درصدی پرورش ماهیان زینتی به عنوان اشتغال خانگی در سال گذشته خبر داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی میزان مصرف سرانه‌ آبزیان در کشور را 9.1 کیلوگرم عنوان کرد و گفت: تا پایان برنامه‌ پنجم توسعه میزان مصرف آبزیان به 15 کیلوگرم خواهد رسید.

رازقی تاکید کرد: با توجه به نظارت کامل شیلات و دامپزشکی غذای سالم و کاملا بهداشتی برای ماهیان پرورشی تامین می‌شود.

 

نظر شما
ادامه