کد خبر: ۱۰۴۹۷

حکیم مهر - در صورتی که اقدام ضربتی برای خرید مرغ مازاد صورت گیرد، بحرانی به صنعت طیور تحمیل نمی‌شود.

مدیرکل طیور و دام وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در وزارت جهاد کشاورزی، جوجه‌ریزی ماهانه از مرز 100 میلیون قطعه گذشت.

ترکاشوند افزود: در حال حاضر ماهانه 150 هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که با توجه به جوجه‌ریزی‌های انجام شده رشد این رقم در ماه‌های آینده به میزان 170 هزار تن گوشت قطعی است.

وی درباره میزان مازاد تولید و همچنین وضعیت ذخیره مرغ مازاد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت مطلوب تولید با میزان 20 هزار تن مازاد تولید مرغ روبه‌رو هستیم که با توجه به تفاهم‌های انجام‌شده، روند ذخیره این میزان مرغ از طریق سازمان پشتیبانی امور دام وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز خواهد شد.

ترکاشوند در پاسخ به سؤال ایانا که پشت پرده ثبت سفارش 200 هزار تن مرغ برای واردات از سوی واردکنندگان کیست، ادامه داد: کشور از واردات مرغ بی‌نیاز است. خودکفایی تولید مرغ و تلاش‌های تولیدکنندگان، بدنه کارشناسی و سیاست‌های حمایتی جهاد کشاورزی هرگونه فضای ابهام‌آلود را از بین برده است.

وی در پایان تصریح کرد: امید است دستگاه‌های مسئول با واکنش ضربتی خود در ذخیره به‌موقع مرغ مازاد تولیدی کشور، از تحمیل بحران به صنعت طیور کشور جلوگیری کنند.

 

نظر شما
ادامه