کد خبر: ۱۰۳۹۲

حکیم مهر - رییس سازمان شیلات ایران از خودکفایی تامین تون ماهی تا دوسال آینده خبرداد و گفت: طبق اعلام فائو ایران در زمینه‌ آبز‌ی‌پروری جزو پنج کشور اول جهان قرار دارد.

غلامرضا رازقی ـ معاون وزیر جهاد کشاورزی ـ اظهار کرد: ایران در زمینه پرورش ماهی قزل‌آلای آب شیرین مقام اول و در تولید ماهیان گرمابی رتبه ششم جهانی را دارد.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه باید در سال گذشته 724 هزار تن محصولات شیلاتی تولید می‌شد که با رشد 1.5 درصدی میزان تولید به 735 هزار تن رسید که 285 هزار تن از میزان تولید از طریق آبزی‌پروری و بقیه از محل صید تامین شده است.

به گفته‌ رازقی ایران در صید تون‌ماهیان در غرب اقیانوس هند رتبه اول را به خود اختصاص داده و با توجه به روند افزایشی صید این‌گونه با ارزش از آب‌های آزاد تا دو سال آینده از واردات تون‌ماهیان بی‌ نیاز خواهیم شد.

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به صید 139هزار تنی این گونه با ارزش از غرب اقیانوس هند، میزان صید سال گذشته را 170 هزار تن عنوان و پیش‌بینی کرد: امسال بیش از 200 هزار تن، ماهی تون از اقیانوس هند صید شود.

به گفته معاون وزیرجهاد کشاورزی سالانه برای تهیه کنسرو ماهی 230 هزار تن، گونه تون ماهی لازم داریم که با توجه به افزایش صید تا دو سال آینده همه نیاز کشورمان از طریق صید تامین خواهد شد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه