کد خبر: ۱۰۳۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر این که ارائه تسهیلات از سوی بنیاد به نخبگان و استعدادهای برتر با هدف حفظ آنها در داخل کشور است، تسهیلات جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی و مراکز علمی را تشریح کرد.

دکتر سعید سهراب‌پور با تاکید بر این که هدف تمامی حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بنیاد ملی نخبگان بر روی جوانان و نخبگان، نگه داشتن آنها در کشور و جلوگیری از خروج این گروه از کشور است، گفت: در این راستا چگونگی جذب فارغ‌التحصیلان در تمامی مقاطع تحصیلی و حمایت از آنها از دغدغه‌های اصلی بنیاد ملی نخبگان محسوب می‌شود.

وی افزود: فارغ التحصیلان نخبه دوره دکتری پس از جذب در دانشگاه‌ها به عنوان استادیاران جوان، گرنت تحقیقاتی 20 میلیون تومانی دریافت می‌کنند تا در ابتدای راه تحقیقات خود را بدون صرف کمترین هزینه آغاز کنند.

سهراب‌پور ادامه داد: از سوی دیگر فارغ‌التحصیلان نخبه دوره دکتری که هنوز در مراکز علمی استخدام نشده‌اند می‌توانند از تسهیلات پسادکتری استفاده و زیر نظر یک استاد در دانشگاه فعالیت تحقیقاتی کنند که در این صورت بنیاد ملی نخبگان تا دو سال حقوق آنها را معادل حقوق استادیار پایه یک پرداخت می‌کند. با توجه به این که دانشجویان پسادکتری بیشترین تمرکزشان بر روی تحقیقات و چاپ مقاله است این افراد پس ازاین دوره، جذب دانشگاه‌ها می‌شوند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در خصوص حمایت بنیاد از دانش آموختگان نخبه دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد جهت جذب در دستگاه‌های دولتی و مراکز علمی است گفت: یکی از حمایت‌ها، اعمال تسهیلات در آیین‌نامه‌های استخدام کشوری است به طوری که در اصلاح این آیین‌نامه‌ها، مواردی برای نخبگان در نظر گرفته شده که یکی از آنها معافیت نخبگان از جذب به وسیله آگهی روزنامه‌ها و مصاحبه‌ است.

وی افزود: در مقابل، استخدام در شرکت‌های دانش بنیان مطرح است به طوری که بر اساس آیین‌نامه جذب نخبگان در شرکتهای دانش بنیان چنانچه این شرکتها نخبگان را جذب کنند بنیاد ملی نخبگان در سال اول 80 درصد و در سال دوم 60 درصد حقوق آنها را پرداخت می‌کند. پس از این دو سال نخبگان دارای پتانسیل در همان شرکت‌ها استخدام خواهند شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
0
با سلام
یک زمانی این حرف راست بود ولی دامپزشکان متخصص از این روند اخیرا محروم شده اند می توانید پیگیری کنید
نظر شما
ادامه