کد خبر: ۱۰۳۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - درسال جاری 25 فقره پروانه تاسیس مزارع پرورش ماهی قزل آلا با استفاده ازآب چاه به ظرفیت تولید حدود 900 تن گوشت ماهی و ایجاد اشتغال برای 150 نفرصادر شده است که در نوبت دریافت تسهیلات برای شروع عملیات اجرایی هستند.

معاون آبزی پروری شیلات مازندران گفت: بهره‌گیری ازظرفیت‌های شیلاتی به منظور تولید غذای سالم و مورد نیاز جامعه و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی امری اجتناب‌ناپذیر است.
وی افزود: شیلات مازندران در این راستا صدور مجوزهای پرورش ماهی قزل آلا در مجاورت چاه‌های کشاورزی را در برنامه کاری خود دارد که درسال جاری 25 فقره پروانه تاسیس مزارع پرورش ماهی قزل آلا با استفاده ازآب چاه به ظرفیت تولید حدود 900 تن گوشت ماهی و ایجاداشتغال برای 150 نفرصادر شده است که در نوبت دریافت تسهیلات برای شروع عملیات اجرایی هستند.
معاون آبزی پروری شیلات مازندران گفت: صدور 24 مزرعه پرورش ماهی قزل آلا به صورت نیمه مدار بسته با استفاده از آب چاه در استان در حال احداث هستند که از 20 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و بر اساس پیش‌بینی‌ها با تکمیل این مزارع شاهد تولید 500 تن ماهی قزل آلا واشتغال 80 نفراز جوانان جویای کار روستائی را به دنبال خواهد داشت.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
0
0
بسیاری از مزارع برنج از آبهای چاه استفاده می کنند توجه بفرمایند چه مقدار از این آبهای زیر زمینی به هدر میروند و منجر به پائین رفتن سطح آن میشود کارشناسان کشاورزی ارقام قابل توجهی رابراورد میکنند وهشدار میدهند که برداشت آین گونه آب درآینده منجر به بی آبی مزارع برنج وخشکی انها خواهد شد!
نظر شما
ادامه