کد خبر: ۱۰۳۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - هشتمین کنگره دانشجویان دامپزشکی ایران در دانشگاه تبریز چهاردهم شهریور ماه سال جاری آغاز به کار کرد.
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در مراسم آغاز به کار هشتمین کنگره  دانشجویان دامپزشکی ایران در دانشگاه تبریز در سخنانی به بیان تاریخچه‌ای از علم دامپزشکی در جهان و ایران پرداخت.

رضا اسدپور اظهار کرد: علم دامپزشکی با عبور انسان نخستین از حالت شکارچی به کشاورز متولد شده و همزمان با رواج اهلی کردن حیوانات دامپزشکی اهمیت بیشتری یافته است؛ دامپزشکان نیز همانند پزشکان از زمان‌های بسیار دور مورد احترام مردم قرار داشتند حتی در لوح حمورایی 2 هزار و 200 سال قبل ارزش کار فردی که به معالجه حیوانات می‌پرداخته، تعیین شده است.

اسدپور با اشاره به تأسیس مدارس دامپزشکی و رشد این رشته گفت: دامپزشکی همگام با پزشکی پیشرفت کرده و روش‌ها و تکنیک‌های مورد استفاده خود را به صورت مشترک با آن به دست آورده است.

این مسئول ادامه داد: این رشته در واقع در تقاطع راه پزشکی و کشاورزی قرار گرفته است.

وی به تأسیس رشته دامپزشکی و سازمان دامپزشکی در ایران اشاره کرد و گفت: به دنبال تلاش‌های انجام شده توسط دولت در ارتش برای تشکیل ژاندارمری نوین در سال 1290 در نهایت در سال 1311 نخستین مدرسه دامپزشکی در کشور تأسیس و سپس این مدرسه به نخستین دانشکده دامپزشکی کشور تبدیل شد.

اسدپور در ادامه برگزاری این کنگره را توسط انجمن علمی دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز با مشارکت اساتید اقدامی قابل توجه خواند و اضافه کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی از بال‌های محکم برای تقویت علمی، شناسایی دانشجویان نخبه و پیوند علم و فرهنگ در دانشگاه هستند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در 4 گروه آموزشی با 35 عضو هیئت علمی مشغول فعالیت است، ادامه داد: این دانشکده با تربیت دانشجویان نخبه و نیز کسب رتبه‌های زیر 10 در آزمون‌های مختلف روند رو به رشد خود را می‌گذراند که این موضوع مورد تأکید اساتید مختلف میهمان از سایر دانشگاه‌ها بوده و همه بر این باورند که این دانشکده در آینده‌ای نزدیک به قطب علمی تبدیل خواهد شد.

دبیر علمی هشتمین کنگره دانشجویان ایران نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از روند برگزاری این کنگره گفت: برای برگزاری این کنگره تلاش زیادی از سوی این دانشکده صورت گرفته تا به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

غلامرضا حمیدیان تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه این کنگره را 387 عنوان اعلام کرد و افزود: بعد از طی مراحل مختلف داوری در مجموع 35 مقاله به صورت سخنرانی و 130 مقاله به صورت پوستر پذیرش شده که در طول سه روز برگزاری این کنگره ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه همزمان با برگزاری این کنگره سه کارگاه آموزشی تحت عنوان SDS-Page و تعیین آنزیم‌ها بر روی الکتروفورز، تکنیک‌های مطالعات کمی و استریولوژی در مقاطع میکروسکوپی، آشنایی با نرم‌افزارهای آنالیز تصاویر میکروسکوپی و روش تحقیق و پروپوزال‌نویسی پایان‌نامه و طرح‌های علمی برپا می‌شود، گفت: چهار سخنرانی کلیدی توسط اساتید برجسته این رشته در ابتدای هر پانل نیز در طول این کنگره ارائه خواهد شد.

علوم پایه دامپزشکی، علوم درمانگاهی دامپزشکی، علوم پاتوبیولوژی دامپزشکی، علوم بهداشت، تغذیه و اصلاح نژاد دام، بهداشت مواد غذایی و آبزیان، پرورش و بیماری‌های زنبورعسل و کرم ابریشم موضوعات اصلی این کنگره هستند.

این کنگره از 14 تا 16 شهریور ماه در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

دبیر این کنگره حسن صدری از اعضای هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
0
0
ممنون از اقای دلسوز! امپزشکی که کنگره های خودمونو اینقد بهش بها میده و تنها یکی دو خبر در موردش مینویسه
نظر شما
ادامه