کد خبر: ۱۰۳۴۶

حکیم مهر - در حال حاضر میزان جوجه‌ریزی بسیار مناسب و مازاد بر نیاز است که قیمت مرغ نیز به تبع آن در حال کاهش است.

رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران درباره میزان مصرف و تولید استان تهران و دیگر استان‌های کشور، گفت: اکنون برخی از استان‌های کشور تا 15 درصد مازاد تولید مرغ دارند و از آنجایی که میزان تولید مرغ استان تهران تنها 30 درصد از مصرف خود را تأمین می‌کند، استان‌هایی که مازاد تولید دارند کمبود تهران را جبران می‌کنند.

محمد یوسفی افزود: در حال حاضر استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، زنجان، قزوین، مرکزی و اصفهان ازجمله استان‌هایی هستند کمبود نیاز مصرفی مرغ تهران را تأمین می‌کنند.

وی درباره قیمت مرغ جهت ذخیره‌سازی نیز خاطرنشان کرد: قیمت‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ذخیره‌سازی صورتجلسه کرده به هیچ وجه توجیه اقتصادی برای تولیدکنندگان ندارد.

اعلان خطر به مسئولان و متولیان تولید

رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران در ادامه به مسئولان به‌ویژه وزارت جهاد به‌عنوان متولی تولید، اعلان خطر کرد که در آینده نزدیک مجدداً در بخش مرغ با مشکل روبه‌رو نشوند.

یوسفی درباره میزان جوجه‌ریزی تصریح کرد: در حال حاضر میزان جوجه‌ریزی بسیار مناسب و مازاد بر نیاز است که قیمت مرغ نیز به تبع آن در حال کاهش است.

واردات مرغ از ترکیه و برزیل ادامه دارد

وی با بیان اینکه اکنون میزان جوجه‌ریزی درحدود 86 تا 90 میلیون تن در ماه است، درباره واردات مرغ نیز یادآور شد: واردات مرغ کماکان از ترکیه و برزیل ادامه دارد که در این باره به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شد مرغ‌های وارداتی را از مباشران خریداری و برای روز مبادا و ایام بحرانی در سرخانه‌ها نگهداری کند.

یوسفی در پاسخ به اینکه آیا اکنون مصرف کشور واردات مرغ را می‌طلبد، با اشاره به اینکه معمولاً اقدامات مسئولان نوش داروی بعد از مرگ سهراب است، تأکید کرد: زمانی که مصرف مرغ کشور افزایش می‌یابد باید طوری برنامه‌ریزی شود که واردات برای جبران زمان خود انجام شود نه برای امروز که تولیدات مرغ کشور در شرایط مناسب و مطلوبی است.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه