کد خبر: ۱۰۳۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس دامپزشکی شهرستان ابهر در استان زنجان گفت: کشتارگاه‌های شهرستان از تاریخ پانزدهم ماه جاری تعطیل می‌شود و فقط گوشت کشتارگاه‌های صنعتی اجازه ورود به بازار را خواهند داشت.
امیر علی کلانتری در جمع مسئولان این شهرستان اظهار داشت: موضوع جمع‌آوری کشتارگاه‌های سنتی و انتقال کشتار دام به کشتارگاه‌های صنعتی در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته و در حال اجرا است.

وی افزود: در سال 90 کشتارگاه‌های استان قزوین و در سال جاری نیز کشتارگاه‌های استان زنجان تعطیل و کشتار دام به وسیله کشتارگاه‌های صنعتی انجام می‌شود.

رئیس دامپزشکی شهرستان ابهر تصریح کرد: این اقدام در آینده پر رنگ‌تر شده و عرضه گوشت نیز همانند مرغ از حالت سنتی خارج و به صورت بسته‌بندی خواهد بود.

وی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته خاطرنشان کرد: کشتار کشتارگاه‌های ابهر و خرم‌دره و همچنین هیدج، صائین‌قلعه و سلطانیه نیز در این زمینه و با پیگیری و مساعدت‌های مسئولان به کشتارگاه صنعتی منتقل می‌شود.

کلانتری در ادامه با بیان اینکه متاسفانه برخی منافع شخصی یا گروهی که با انتقال کشتار به کشتارگاه‌های صنعتی تحت شعاع قرار می‌گیرد، جوی غیر قابل باور را علیه این موضوع ایجاد کرده است، ابراز داشت: افرادی با عنوان کردن مسائل حاشیه‌ای و تلاش در درگیر کردن مسئولان و مقام‌های مختلف سعی در شکست این برنامه‌ بهداشتی و فنی دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه موضوع جمع‌آوری کشتارگاه‌های سنتی دستورالعمل قانون سازمان دامپزشکی بوده و پشتوانه تصویب و ابلاغ مجلس را دارد، همکاری و مساعدت جمعی مسئولان در اجرای طرح و حرکت به سوی اعتلای هر چه بیشتر بهداشت منطقه کمک شایانی می‌کند.

رئیس دامپزشکی شهرستان ابهر تصریح کرد: جلسه‌های متعدد کارشناسی برای بررسی چگونگی انتقال کشتار و نیز جلسه‌های هماهنگی شهرستانی با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و ارگان‌های دخیل در بهداشت شهرستان برگزار شده است.

وی از تعطیل شدن کشتارگاه‌های شهرستان از پانزدهم ماه جاری خبر داد و گفت: از این تاریخ فقط گوشت کشتارگاه‌های صنعتی اجازه ورود به بازار را خواهند داشت.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
-
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
0
0
با این کار کشتارهای غیرقانونی تو سطح شهر فراوون می شه...باور کنید
نظر شما
ادامه