کد خبر: ۱۰۳۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - به منظور استفاده بهینه از منابع آبی موجود، ایجاد شغل و افزایش تولید آبزیان در سمنان، پرورش گونه‌های جدید آبزیان از جمله ماهیان خاویاری در این استان آغاز شد.

مسعود مهدوی - مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: در سال گذشته 500 قطعه بچه ماهی خاویاری (با وزن متوسط شش گرم) در چهار استخر گرمسار و ایوانکی رها شد و در حال حاضر وزن متوسط آنها به بالای 1.7 کیلوگرم رسیده است.

وی با بیان اینکه طول دوره پرورش این ماهیان سه سال در نظر گرفته شده است، پیش‌بینی کرد: طی این مدت وزن متوسط آنها به 10 کیلوگرم برسد و از 500 قطعه بچه ماهی پنج تن گوشت تن به دست آید.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مريم صالحي
|
-
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
استعداد يابي مناطق مختلف ايران جهت بررسي امكان پرورش ماهيان خاوياري ،جزء مصوبات سال 89-90 شيلات است و خوشبختانه اين اقدام نيز يكي از مكانها را مورد سنجش قرار داده است.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
0
پخش ماهیان خاویاری به خصوص درمناطق کویری به نظر نمیرسد چندان مفید باشد یاد کارگر پرورش ماهی خاویاری در مجتمع ماهیان خاویاری به خیر که اظهار می کرد پس از ده سال پرورش ماهی خاویاری گوشت ان کیلویی دو میلیون تومان تمام شده است.حالا در سمنان حضرات ان را کیلویی چند تومان عرضه خواهند فرمود؟
نظر شما
ادامه