کد خبر: ۱۰۳۲۰
حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: اکنون پیشرفت فیزیکی ساخت ساختمان آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی در مرکز این استان از محل مصوبه های دور دوم سفر های استانی هیات دولت، 45 درصد است.
دکتر 'علی اصغر شریفی' گفت: برای ساخت این طرح تاکنون 11 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی با اشاره به این که تحویل ساختمان آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی استان پایان سال جاری پیش بینی شده است، ابراز امیدواری کرد که اعتبار ساخت این طرح در سال جاری از سوی مسوولان استان در اسرع وقت داده شود تا تحویل ساختمان در زمان پیش بینی شده، صورت گیرد.
دکتر شریفی اعتبار موردنیاز برای تکمیل ساخت طرح یاد شده را 13 میلیارد ریال  اعلام کرد و افزود: با اختصاص این اعتبار از سوی مسوولان استانی، ساختمان تکمیل و آماده تجهیز خواهد شد.
وی گفت: اعتبار خرید تجهیز ساختمان آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی استان از محل اعتبارات ملی و از سوی سازمان مرکزی دامپزشکی کشور تعهد شده است.
کلنگ عملیات اجرای ساخت ساختمان آزمایشگاه تخصصی فنی دامپزشکی خراسان شمالی در بجنورد آبان ماه 89 با حضور وزیر کشور و جمعی از مسوولان محلی این استان به زمین زده شد.
اکنون این طرح با زیربنای هزار و 840 مترمربع در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع در حال اجرا است.
ساختمان آزمایشگاه تخصصی فنی مرکزی دامپزشکی خراسان شمالی دارای بخش های میکروبیولوژی، سرولوژی، ایمیونولوژی، پارازیتولوژی، سم شناسی، تشخیص مولکولی، اتوپسی، پاتولوژی و کنترل کیفی و آنالیزخوراک دام است.
استان خراسان شمالی واقع در شمالشرق از قطب های مهم دامپروری در کشور بشمار می رود.
نظر شما
ادامه