کد خبر: ۱۰۲۹۴

حکیم مهر - دکتر علی ایرانپور واگذاری بانک کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم درباره برخی زمزمه‌های مبنی بر واگذاری بانک کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: عملی شدن این امر، به تقویت بنیه کشاورزی کشور کمک شایانی می‌کند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس به برخی نکات مثبت این واگذاری اشاره کرد و گفت: مقرر بود تا بانک کشاورزی به‌عنوان حامی اصلی نقدینگی در بخش کشاورزی به کمک کشاورزان بیاید. ما به خاطر داریم که چند سال پیش این بانک تحت نظر وزارت جهاد کشاورزی فعالیت می‌کرد. ولی با تغییر این روند و تبدیل آن به وضعیت فعلی، کار حمایت از بخش کشاورزی و کشاورزان تنزل کرده و میزان نارضایتی از عملکرد خود را افزایش داده است.

این دامپزشک جوان در پاسخ به این سؤال که "آیا بازگشت به عقب به معنای تکرار تجربه‌های شکست خورده نیست؟" چنین گفت: خارج کردن بانک کشاورزی از مجموعه وزارتخانه، تصمیمی شتابزده بود و نتایجی چنین و نامطلوب در بر داشت. این بازگشت به عقب در واقع واگذاری مسئولیت بخش نقدینگی تولید به متولی اصلی آن یعنی وزارت جهاد کشاورزی است و از این نظر می‌توان مثمرثمر بوده و احتیاجات این بخش را تأمین کند.

ایرانپور ادامه داد: تصمیمی که چند سال پیش بانک کشاورزی را زیرمجموعه وزارت اقتصاد کرد، برای ایجاد هماهنگی با سایر بانک‌ها بود ولی اکنون زمانی فرا رسیده که باید بین "مهم" و "مهم‌تر" یکی را برگزید و ما "مهم‌تر" را انتخاب می‌کنیم. چرا که معتقدیم تنها وزارت جهاد کشاورزی نیازهای کشاورزان را به‌خوبی می‌شناسد و قادر به رفع آنها است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه