کد خبر: ۱۰۲۸۳

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: 2.5 میلیون واحد دامی در ایلام وجود دارد.
وهاب پیرانی در جمع مدیران استان ایلام اظهار داشت: 25 هزار خانوار با تولید و پرورش این میزان دام سبک و سنگین امرار معاش می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: ارزش سرمایه دامی استان که شامل دام، تأسیسات و تجهیزات است حدود 600 میلیارد تومان برآورد شده است.

این مسئول اضافه کرد: سالانه 140 هزار تن انواع محصولات دامی در استان ایلام به ارزش 400 میلیارد تومان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

پیرانی تصریح کرد: حوزه دامداری یکی از بخش‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در استان ایلام است که روز به روز درحال توسعه و رشد است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: دامپزشکی نیز در این حوزه وظایفی دارد که مهم‌ترین آن بهداشت، حفظ و حراست از از سرمایه عظیم دامی استان ایلام است. 

وی ادامه داد: کنترل، پیشگیری، ریشه‌کنی، بررسی و مراقبت از بیماری‌‌های دامی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی در حوزه حفاظت و صیانت از سرمایه دامی است.

این مسئول اضافه کرد: این دستگاه اجرایی در طول سال اقدامات گوناگونی را برای انجام وظایف خود داشته است که جای تقدیر دارد.

پیرانی تصریح کرد: مایه‌کوبی‌های مختلف از جمله وظایف اصلی این دستگاه بوده به طوری که 6 میلیون نوبت سر دام و 60 هزار قطعه نوبت طیور از جمله کارهای انجام شده در طول یک سال کاری است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: تقویت ساختار و استفاده از شیوه‌های نوین، مدرن و به روز در دسترسی و مراقبت از بیماری‌ها و کنترل فرآورده‌های خام دامی و انواع نظارت از جمله وظایف و برنامه‌های پیش‌رو و گذشته این دستگاه اجرایی در استان ایلام به شمار می‌رود.

 

نظر شما
ادامه