کد خبر: ۱۰۲۷۸

حکیم مهر - طی مراسمی با حضور معاون سیاسی- امنیتی استانداری قزوین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین، مدیر کل دامپزشکی استان وجمعی دیگر از مسؤلین، بخش تخصصی دامپزشکی آزمایشگاه پیرایه زیست افتتاح شد.


در ابتدای مراسم مهندس محمودی مدیر آزمایشگاه پیرایه زیست از حضور مدیران استان در مراسم افتتاحیه تشکر نمود و با اعلام این مطلب که این بخش با اعتباری بالغ بر 4میلیارد ریال سرمایه گذاری واشتغالزایی3نفر راه اندازی گردیده ،خواهان حمایتهای سازمان جهاد کشاورزی ودامپزشکی استان از این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه همکار شد.
در ادامه ابوالفضل طاهرخانی معاون سیاسی-امنیتی استانداری قزوین راه اندازی این آزمایشگاه را قابل تقدیر دانست وبیان کرد : سیاست استان حمایت از چنین سرمایه گذاریهایی توسط بخش خصوصی می باشد.
دکتر صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز درحین بازدید از بخشهای مرتبط با آب وخاک این آزمایشگاه از عملکرد این مجموعه ابراز رضایت نمود وبا ذکر مثالی از عدم وجود برخی بیماریها در محصولات کشاورزی  که طی آزمایشات تخصصی مشخص شد وباعث رفع نگرانی در بین کشاورزان گردید ،اهمیت این آزمایشگاه را یادآور شد .
در ادامه مراسم مسؤولین حاضر در مراسم، بخش دام وطیور آزمایشگاه پیرایه زیست را با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید افتتاح نمودند.
دکتر نیشابوری مسؤول فنی این بخش  در خصوص قسمتهای مختلف این آزمایشگاه توضیحاتی بشرح ذیل بیان نمود: شرکت پیرایه زیست قزوین با توجه به اهمیت بیماریهای دام ، طیور و آبزیان در بهداشت و سلامت جامعه و نقش آنها در انتقال بیماریهای مشترک انسان و دام و همچنین با توجه به جایگاه فرآورده های خام دامی در مصرف سرانه جامعه و از طرفی بدلیل نبود یک آزمایشگاه کاملاً تخصصی و پیشرفته در زمینه تشخیص دامپزشکی، پس از مطالعات وسیع و بکارگیری کارشناسان باتجربه ، موفق به تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی دامپزشکی با اتکا بر روشهای پیشرفته پاراکلینیک ، در بخشهای میکروبیولوژی تشخیصی ، میکروبیولوژی مواد غذایی ، سرولوژی دام و طیور ، آنالیز فرآورده های خام دامی ، سم شناسی ، آنالیز آب استخرهای پرورش و PCR نموده است.
در پایان دکتر سید سبحانعلی علوی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین ضمن تبریک هفته دولت ،وجود یک آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی رابا توجه به اینکه استان قزوین یکی ازقطبهای مهم صنعت دام وطیور کشور است اجتناب ناپذیر دانست و اظهار داشت: کلیه تشخیص های کلینیکی متخصصین در کنار آزمایشات پیشرفته ،معتبر وقابل استناد خواهد بود.
دکتر علوی در بخش دیگری از سخنانش گفت : افتتاح این آزمایشگاه مسؤلیت اداره کل دامپزشکی را سنگین تر نموده واین اداره کل ضمن حمایت از این آزمایشگاه، آماده هر گونه همکاری علمی وتحقیقاتی می باشد.
گفتنی است مدیرکل دامپزشکی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین هر دو دامپزشک و عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی هستند. دکتر علوی مدیرکل دامپزشکی قزوین عضو انتخابی شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی و نامزد ریاست این سازمان و دکتر صفری رئیس جهاد کشاورزی قزوین عضو انتصابی این شورا است.

این در حالی است که با گذشت مدت زمان قابل توجه از بهمن 89 تاکنون رئیس جدید سازمان نظام دامپزشکی هنوز معرفی نشده و جلسات شورای مرکزی این سازمان هم منظم تشکیل نمی‎شود!

 

 

نظر شما
ادامه