کد خبر: ۱۰۱۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - در زلزله هفته گذشته استان آذربایجان شرقی 1667 راس دام سبک و سنگین و حدود 4000 قطعه طیور بومی و ماهی تلف شدند.

در زلزله هفته گذشته استان آذربایجان شرقی 271 روستا تلفات دامی داشته‌اند.

67 روستا در شهرستان اهر ، 57 روستا در شهرستان هریس، 145 روستا در شهرستان ورزقان و دو روستا در شهرستان تبریز خسارت و تلفات دامی داشته‌اند.

در این میان 446 راس دام سنگین، 1221 راس دام سبک، 1927 قطعه طیور بومی و 2000 قطعه ماهی تلف شده‌اند.

طبق اعلام سازمان دامپزشکی کشور تاکنون در روستاهای تخریب شده دام‌های تلف شده نزدیک به صد درصد شناسایی و از زیرآوار خارج و به صورت بهداشتی دفن شده‌اند.

همچنین 70 روستا توسط سازمان دامپزشکی کشور ضد عفونی و سمپاشی شده و ضد عفونی و سمپاشی اماکن دامی همچنان ادامه دارد.

 

خبر مرتبط :

افزایش آمار تلفات دامی در مناطق زلزله‎زده به 4هزار رأس / تخریب 12 هزار واحد دامی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خبرنگار ایسنا
|
-
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
0
0
چرا خبرو تحریف می کنین؟؟ اصل خبر گفته فقط 100 تا راس دام رو دفن کردن شما زدین 100 درصد دام تلف شده رو دفن کردن؟؟ شما اصلا کار خبری بلد نیستین تو این حوزه چی می خواین؟
حکیم مهر
|
-
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
0
0
بیننده محترم با عنوان خبرنگار ایسنا / ضمن سلام و تشکر از بازدید شما / اگر واقعاً خبرنگار ایسنا باشید قاعدتاً خبر منتشر شده توسط این خبرگزاری با کد 91053017761 که دقیقاً بدون یک کلمه تغییر در اینجا بازخوانی شده مشاهده می فرمودید. در متن خبر عبارت صددرصد توسط خبرگزاری ایسنا منتشر شده نه 100 رأس! ضمن آنکه خبر مربوط به 100 رأس مربوط به بیرون آوردن لاشه ها از زیر آوار و نه لزوماً دفن لاشه های مرده در مجموعه مناطق زلزله زده در خبرهای دیگری بوده که بدان هم در جای خود اشاره شده است.
نظر شما
ادامه