کد خبر: ۱۰۱۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
مافیای دارویی وجود دارد و ما هم برخورد کرده‏ایم. از شرکت های چند میلیاردی تا چند صد میلیونی جریمه داریم. هنوز هم با مافیا درگیریم. شب نامه و مقاله در روزنامه هم برعلیه سازمان دامپزشکی می نویسند و همین الآن هم همین طیف هفته ای یک یا دو شب نامه بر علیه سازمان دامپزشکی منتشر می‏کنند...

گفتگوی شفاف حکیم مهر با دکتر مجتبی نوروزی

رییس سازمان دامپزشکی کشور

بخش دوم و پایانی

----------------------------------------------

دکتر نوروزی :

-          طرح بسته بندی مرغ در بوشهر عملیاتی شد اما تهران هنوز خیر!

-         یک نفر به موضوع حیوانات خانگی در سازمان دامپزشکی رسیدگی می کند!

-         با الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت مخالفم!

-         مواردی از انتقال ویروس آنفلوآنزای A به حیوانات خانگی در دنیا گزارش نشده است!

-         من هم بعضی جلسات را با تاکسی می روم. اشکالی ندارد که نظارت ها با تاکسی باشد!

-         درصدد حل مشکل اعتبار مرکز دوک هستیم

-         هفته ای یک یا دو شب نامه برعلیه سازمان دامپزشکی منتشر می شود!

-         هنوز با مافیای دارو درگیر هستیم

-         دکتر دامپزشک برای مسئولیت روابط عمومی نداریم!

-         در پاسخ به علت مصاحبه با عنوان معاون وزیر : عنوان من رییس سازمان دامپزشکی است!

-         با افزایش تعداد دانشکده های دامپزشکی مخالفیم

 

حکیم مهر : آقای دکتر نوروزی ، طرح بسته‎بندی مرغ که در سه استان تهران ، بوشهر و سیستان و بلوچستان عملیاتی نشده بود به کجا رسید؟

بوشهر که عملیاتی شد. سیستان و بلوچستان مانده که باید مباحث فرهنگی را هم در آن ببینیم و تهران که پیگیر هستیم.

حکیم مهر : مشکل تهران چیست؟

نوسانات قیمت مرغ تأثیرگذار است و همکاریهای بین بخشی زیادی هم می خواهد. وزارت بازرگانی ، نیروی انتظامی ، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و میادین میوه و تره بار شهرداری تهران باید کمک کنند تا بتوانیم این کار را عملیاتی کنیم.

حکیم مهر : فکر می کنید چه زمانی در تهران هم مرغ تنها بصورت بسته‎بندی شده عرضه خواهد شد؟

الآن جزو دستور کارمان هست که ان شاء الله به هر نحو ممکن عملیاتی کنیم و البته باید با تأمل پیش برویم که بازار را هم دچار تنش نکنیم.

حکیم مهر : در ساختار سازمان دامپزشکی کشور حتی یک دفتر هم برای رسیدگی به امور حیوانات خانگی وجود ندارد. با توجه به اهمیت این موضوع چرا چنین پیش بینی صورت نگرفته است؟

در ساختار سازمانی می شود برای آن گروه تعریف کرد.

حکیم مهر : چرا الآن گروهی به نام حیوانات خانگی ندارید؟

الآن یک نفر که هم pet کار می کند و هم در حوزه وحوش فعالیت دارد به این امور رسیدگی می کند.

حکیم مهر : به نظرتان یک نفر برای مسئله حیوانات خانگی کافی است؟!

در تشکیلات جدید به دنبال این هستیم که گروهی را برای این موضوع تعریف کنیم.

حکیم مهر : جلسات کمیته ساماندهی بخش خصوصی منظم برگزار می‎شود؟

ساماندهی بخش خصوصی در طرح و برنامه؟

حکیم مهر : بله ... منظورم این بود که قبلاً جلساتی نسبتاً منظم داشت ولی به تدریج این نظم از بین رفت و برخی هم دیگر در جلسات شرکت نکردند و معتقد بودند در این جلسات تعداد مدعوین از بخش خصوصی در مقایسه با بخش دولتی بسیار کمتر است! به نظر می‎رسد که نیاز باشد بیشتر حرفها و درددلهای بخش خصوصی در اینگونه کمیته ها و جلسات شنیده شود!

بعضی مواقع تشکیل می‎شود. من در جلسات آن شرکت نکرده ام و بیشتر در حوزه طرح و برنامه است و در تعامل با سازمان نظام دامپزشکی کار می کند. از سویی وقتی سازمان نظام دامپزشکی داریم که پیگیر کارهای بخش خصوصی است این جلسات باید بیشتر در آنجا برگزار بشود و جلساتی هم برگزار می شود. اما این کمیته که سازمان دامپزشکی در حال پیگیری است من اعتقادم با شما یکی نیست. من می گویم که باید در این جلسات راهکارهای اداری واگذاری به بخش خصوصی اندیشیده شود تا کمترین مشکل حقوقی برایمان پیش آید. یعنی این کمیته باید به دنبال ایجاد راهکارهای حقوقی و بسترها باشد. یعنی از بخش حقوقی سازمان ، از دارو و درمان و جاهای مختلف در آن باشند تا ببینند کجاها را می شود واگذار شود و کجاها را نمی توان واگذار نمود. البته با ابلاغیه‎ای که آقای وزیر درباره خصوصی سازی دادند جلسات تعطیل شده است. چون همه اینها احصاء و کارها تمام و توسط وزیر محترم جهاد کشاورزی ابلاغ شده که وظایف حاکمیتی و تصدی گری کدامند و نیازی نیست که بخواهیم دوباره جلسه بگذاریم.

حکیم مهر : اخیراً تعدادی واردات تلیسه داشته‏ایم و در پی آن جنابعالی اعلام کردید که در برنامه واردات چهل هزار رأس تلیسه پیش بینی شده و دلیل آن را هم بهبود ذخایر ژنتیکی اعلام نمودید.

نه فقط این دلیل ... بلکه یکسری مباحث دیگری هم بود ...

حکیم مهر : بله ... حالا می خواهم بپرسم که بفرمایید هدف از واردات تلیسه ها چه بوده و نقش اصلاح نژاد در کشورمان و تولید داخلی با این وضعیت چه می‏شود؟

سازمان دامپزشکی واردات انجام نمی دهد و فقط ناظر است. طبق قانون هر وارداتی آزاد است و تنها نظامی که می‏تواند جلوی آنها را بگیرد مقررات SPS و مقررات بازرگانی (تعرفه) است. تعرفه دست گمرک است و بهداشت دست ما. بنابراین ما فقط ناظر بهداشتی هستیم.

حکیم مهر : منظور از SPS چیست؟

مقررات بهداشتی ... یعنی از هر کشوری خواست واردات صورت بگیرد ما موظفیم درخواست را بررسی کنیم و با شرایط خودمان بسنجیم و اگر شرایط بهداشتی مشکلی نداشت مجوز می دهیم. واردات این تلیسه ها هم در همین راستا بوده است. ما رفتیم مقررات و ضوابط را نگاه کردیم و شرایط بهداشتی را سنجیدیم و این بخش خصوصی است که تشخیص می دهد تلیسه را وارد کند یا خیر؟

توضیح حکیم مهر : SPS کوتاه شده کلمات Sanitary and phytosanitary و به معنای اقداماتی است که در جهت محافظت انسان ، حیوانات و نباتات در مقابل بیماریها ، آفات و آلودگیهای مختلف بکار گرفته می‎شود.

حکیم مهر : ولی در مصاحبه‏ای شما فرموده بودید که سازمان دامپزشکی مطالعه کرده و به این نتیجه رسیده که تلیسه ها را وارد کند.

خیر ... شرکت های متعددی از کشورهای مختلف از ما درخواست واردات داشتند. ما هم رفتیم مطالعه کردیم و به این نتیجه رسیدیم!

حکیم مهر : بسیار خوب ! با الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت موافقید؟

مخالفم !

حکیم مهر : این اظهارنظرتان برای من جالب بود. چرا مخالف هستید ؟!

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۵
0
0
با اتنخاب دکتر ...... به عنوان یکی از مدیران سازمان باند واردات دارو و واکسن قویتر خواهد شد
یک دکتر دامپزشک
|
-
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۷
0
0
بسمه تعالی
با تشکر از مدیر مسئول و دست اندر کاران نشریه الکترونیکی حکیم مهر لازم است نکاتی را بعنوان یک دکتر دامپزشک که مدت 12 سال در بخش دولتی و پنج سال در بخش خصوصی تجربه کاری داشته، متذکر گردم
1-در خصوص روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، اقای مهندس ناهیدی از افراد دلسوز بوده که سالها تجربه کار رسانه ای در صدا و سیما را داشته و یافتن جایگزین برای ایشان که آشنایی کامل به امور فنی و رپرتاژ دارند،اقدام شایسته ای در حال حاضر نمی باشد.
2- اینجانب در طول مدت دوازده سال عضو سازمان نظام دامپزشکی ، شاهد پیشرفت چشمگیری در امر خصوصی سازی نبوده ام. فعالیت آن سازمان که البته جای تقدیر و تشکر دارد بیشتر در زمینه هماهنگیهای امور رفاهی( البته بیشتر واگذاری موبایل -افشانه دفاع شخصی و ...) بوده که انتظار همکاران عضو بیش از این می باشد.
3-با نگرش و مقایسه ای در خصوص عملکرد سازمان نظام پزشکی کشور و هماهنگی های آن سازمانبا وزارت بهداشت و درمان، سازمان نظام دامپزشکی متاسفانه نه تنها گامهای اساسی در اجرای ماده 19 بر نداشته، بلکه در مواردی مخل برنامه ریزیهای سازمان دامپزشکی کشور بوده است.
4-با توجه به کثرت فارغ التحصیلان در بخش دامپزشکی از دانشگاههای دولتی و آزاد، یکی از فعالیتهای مهم سازمان نظام دامپزشکی که الحمدالله ریاست محترم آن سازمان فردی دلسوز و مکتبی می باشد، هماهنگی با مجلس محترم شورای اسلامی و وزیر محترم علوم در تعدیل پذیرش دانش اموختگان زیر بخش دامپزشکی می تواند بسیار سودمند باشد.
5-در پایان توصیه این برادر کوچک به مسئولین محترم سازمان نظام دامپزشکی این است که با همبستگی بیشتر با سازمان دامپزشکی، اقدامات موثر در راه اعتلای دامپزشکی کشور بردارند . بدیهی است اینگونه قهر و بد اخلاقی ها چه از سوی سازمان نظام و چه از سوی سازمان دامپزشکی به نفع دامپزشکان دلسوز کشور نبوده بلکه موجبات سردرگمی و دلسردی بخش دولتی و خصوصی را در بر خواهد داشت.
التماس دعا
یک دامپزشک دیگر
|
-
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۳
0
0
بنده به عنوان یک دکتر دامپزشک بخش خصوصی با قاطعیت می گویم که در این دوره از سازمان نظام دامپزشکی فعالین صنف دامپزشکی در بخش خصوصی عزت پیدا کردند و بنده به نمایندگی از تمامی فعالان بخش خصوصی از جناب آقای دکتر آقامیری تشکر می کنم و همه ما می دانیم که اگر ایشان نبود تا 100 سال دیگر ماده ای به نام ماده 19 وجود نداشت و همچنان ما بایستی با حقارت حقوق چندرغاز خودمان را از کارفرما میگرفتیم، چون این ادعا را 4 تا رئیس سازمان دامپزشکی در گذشته کردند اما نتوانستند! و باز هم سازمان دامپزشکی کشور مثل همیشه که کم سابقه هم نیست بر علیه همکاران خودش و به نفع سندیکاها قیام کرده است . خدا کنه که ربطی به 14 مهر نداشته باشه...
درود خدا بر دکتر آقامیری شجاع، ای کاش که رئیس سازمان دامپزشکی می شد تا همچنان که بخش خصوصی دامپزشکی را عزت بخشید کمی هم به سازمان مادر مرده عزت می داد.
من از حکیم مهر تشکر می کنم که واقعیت ها را منعکس مس کند.
حکیم مهر تو را به خدا یک سری هم به مسئولین فنی بزن تا ببینید که سازمان دامپزشکی چه خیانت هائی را به نفع سندیکاها و به ضرر بخش می کند.
یکی از همکاران
|
-
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۷
0
0

با یاد خدا

ضمن احترام به جناب آقای دکتر مجتبی نوروزی که منصفانه پذیرفته اند پیش از انتصاب به مقام رئیس سازمان دامپزشکی از حداقل تجربه در سطوح کلان مدیریتی کشوری برخورد بودند، می خواستم خواهش کنم که نیم نگاهی هم به نظرات خیل همکاران دکتر دامپزشک شاغل در سازمان هم بیندازند که اکثریت قریب به اتفاق آنها با نارضایتی شدید و انزجار به ادامه حضور در وزارت جهاد کشاورزی می نگرند و به جز خودشان و تعدادی از دوستدارانشان به این شکل فکر نمی کنند.

ایشان منطقی است که توجه داشته باشند تصمیم گیری در مورد سازمان دامپزشکی یک امر بسیار مهم و چند جانبه است و باید بر اساس خرد جمعی شکل بگیرد.

نظرخواهی از همه دامپزشکان شاغل در سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی، اساتید دانشگاه های کشور، کمیسیون های بهداشت و درمان مجلس، کشاورزی و منابع طبیعی، امور اجتماعی، همکاران موسسه رازی، موسسه پاستور و فرهنگستان علوم دامپزشکی در این رابطه امری منطبق با فکر و اندیشه است.

موفق باشید
همکار شما
هفتم دیماه 88
دکتر سمپاتیک
|
-
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۲
0
0
با عرض خسته نباشید خدمت مدیریت سایت.باید تقدیر شایسته ای از شما صورت بگیرد زیرا در هنگام مطالعه مصاحبه شما را بهترین جایگزین خود در طراحی و ادامه مصاحبه میتوان یافت.جواب های کوتاه و ناقص دکتر نوروزی و سکوت و تغییر موضوع از جانب شما خیلی از کاستی های سازمان را مشخص میکند.و رابطه جالبی بین معاونت وزیری ایشان!و راضی نبودن ایشان از پیوستن به وزارت بهداشت میتوان یافت.در کل دنیا (آمریکا و000 که میفرمایند)بودجه ارگان های دولتی دامپزشکی شان (بیمارستان و000)تنها معادل کل بودجه سازمان و نظام دامپزشکی ما میباشد و همچون ما نیازی را در الحاق به سایر وزارت خانه ها حس نمیکنند.دریغ از یک بیمارستان دام کوچک و حتی بزرگ که از جانب دولت حمایت شود.با تشکر فرآوان
دکتر سمپاتیک
آرام
|
-
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۷
0
0
واقعا برای اقای نوروزی متاسفم که به خود اجازه تصمیم گیری خود سرانه برای جامعه دامپزشکی کشور را می دهند
یک همکار
|
-
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۳
0
0
ضمن تشکر از مدیریت سایت مصاحبه شما در جهت تخریب جناب آقای دکتر نوروزی طراحی شده بود لطفا شفاف بفرمایید از کجا تغذیه میشوید؟
همکار
|
-
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۲
0
0
سلام من واقعا شاهد تلاشهاي آقاي دكتر نوروزي براي ارتقاي جايگاه بخش خصوصي بودم صد حيف كه آقاي دكتر ...... و ايضا دوستان ........ دامپزشكي بصورت باندي و نه صرفا سياسي و يا علمي و يا حتي واقع گرايانه به موضوع نگاه ميكنندو چون منافع آنان محقق نشود و دوستانشان در صدر امور قرار نگيرند هزاران صحبت جايز و غير جايز ميگويند
نظر شما
ادامه