کد خبر: ۱۰۱۰۸

حکیم مهر - رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در زلزله اخیر در مناطقی از استان 12 هزار واحد دامی تخریب شده‌اند.

مسعود محمدیان اظهار کرد: برای احداث دوباره این واحدهای دامی که عمدتاً واحدهای کوچک و متعلق به کشاورزان و در کنار سکونتگاه‌های آنان بود از طریق تسهیلات بانکی کم‌بهره اقدام می‌شود.

وی افزود: تا این لحظه تسهیلات در نظر گرفته شده برای این منظور با بهره هفت درصد اعلام شده است.

محمدیان درباره تعداد دام‌های تلف شده نیز گفت: در این حادثه نزدیک به 4 هزار راس دام تلف شده که نسبت به دفع بهداشتی و ضدعفونی مناطق مربوطه اقدام شده است.

محمدیان اضافه کرد: اکیپ‌های جهادکشاورزی در حال بررسی بیمه این دام‌ها هستند تا در نخستین فرصت با ارائه به صندوق بیمه و یا ستاد حوادث غیرمترقبه نسبت به جبران خسارت این بخش کشاورزان نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تخریب 10 واحد صنعتی، تولیدی در بخش کشاورزی را از دیگر خسارت وارده به بخش کشاورزی در اثر زلزله اخیر اعلام کرد و گفت: 200 کیلومتر کانال آبی نیز در این بخش تخریب شده‌اند که همگی در حال ارزیابی برای میزان خسارت هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر دام‌های موجود کشاورزان در فضای آزاد نگهداری می‌شوند و خطر حمله حیوانات وحشی آنان را تهدید می‌کند، گفت: فنس کشی برای آماده کردن مکان‌هایی در نزدیکی سکونتگاه‌ها و چادرهای کشاورزان برای جلوگیری از این خطر نیز در حال انجام است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه