کد خبر: ۱۰۱۰

حکیم مهر -  دولت ویتنام قصد دارد در چارچوب بخشی از تلاشها برای حفاظت از حیوانات در نواحی مرتفع مرکزی این کشور یک بیمارستان ویژه درمان فیلها دایر کند.

معاون وزیر کشاورزی و توسعه نواحی روستایی ویتنام اعلام کرد پروژه احداث بیمارستان فیلها طی سالهای دو هزار وده تا دوهزار و چهارده در استان داک لاک در نواحی مرکزی این کشور به اجرا در خواهد امد.

وی با اشاره به جمعیت قابل توجه فیلها دراین کشور گفت ما برای مراقبت از فیلها و درمان جراحات انها ، پزشک متخصص با دانش و تجربه کافی در اختیار نداریم و مردم نمی دانند در اینگونه مواقع چکار باید بکنند بنابراین قرار است برای درمان فیلها بیمارستانی در ویتنام دایر شود.

 هزینه اولیه تاسیس این بیمارستان حدود سیصد و بیست هزار دلار براورد شده که قرار است توسط دولت و اهداکنندگان خارجی تامین شود . دامپزشکان این بیمارستان نیز قرار است در کشورهایی با تجربه درمان فیلها اموزش ببینند.

گفتنی است تایلند و سریلانکا سالهاست که کلینیکهای ویژه درمان فیلها دارند ولی بیمارستان فیلها در ویتنام در نوع خود بیسابقه خواهد بود . به گفته کارشناسان حدود هشتاد تا یکصد و ده فیل وحشی و شصت و یک فیل تحت مراقبت در این منطقه زندگی می کنند . شکار غیر قانونی و جنگل زدایی ، حیات وحش و زندگی فیلها را به خطر انداخته است.

 

نظر شما
ادامه