کد خبر: ۱۰۰۳۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
Veterinary emergency را اولین بار نه تنها در ایران بلکه در مقایسه با خیلی از جاها اولین بار در دنیا است. خوب در ایران که طبیعی است اولین بار باشد. چون کسی تا بحال انجام نداده است. این طرح تدوین شده است و با هلال احمر برای بهتر انجام شدن این طرح جلسه ای را تنظیم کردیم که بتوانیم بهتر نتیجه بگیریم...

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی در سال 1387 در گفتگو با حکیم مهر از تدوین طرحی برای اولین بار در دنیا خبر داد اما از سرانجام این طرح که موسوم به "امداد و اورژانس دامپزشکی" بود پس از آن خبری منتشر نشد.

دکتر سید محمد آقامیری در آن زمان در پاسخ به این سؤال که طرح امداد و اورژانس دامپزشکی به کجا رسید به حکیم مهر گفته بود :

" Veterinary emergency را اولین بار نه تنها در ایران بلکه در مقایسه با خیلی از جاها اولین بار در دنیا است. خوب در ایران که طبیعی است اولین بار باشد. چون کسی تا بحال انجام نداده است. این طرح تدوین شده است و با هلال احمر برای بهتر انجام شدن این طرح جلسه ای را تنظیم کردیم که بتوانیم بهتر نتیجه بگیریم. "

این در حالی است که از آن زمان تاکنون خبری از سوی سازمان نظام دامپزشکی درباره سرانجام این طرح که تدوین آن در دو مناسبت روز جهانی دامپزشکی و روز ملی دامپزشکی در صدا و سیما و رسانه‎های مختلف اعلام شده بود منتشر نشده است.

اجرایی شدن این طرح (البته هر چند نه برای اولین بار در دنیا!) در دو زمینه مختلف امداد و اورژانس (که باید از هم تفکیک شود) می تواند در زمان بروز حوادث غیرمترقبه‏ای نظیر زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی به کاهش خسارات و صدمات کمک شایانی نماید و به اقدامات جزیره‎ای و پراکنده در حوزه دامپزشکی، بهداشت مواد غذایی، پیشگیری از شیوع بیماریهای واگیر و غیره در این شرایط پایان دهد و به این اقدامات جامعیت ببخشد.

در حالی از سرانجام این طرح اطلاعی در دست نیست که رئیس جدید سازمان نظام دامپزشکی در دوره چهارم از اسفند 1389 تاکنون معرفی نشده و دکتر سید محمد آقامیری همچنان به رغم انحلال شورای مرکزی دوره سوم در دوره فعلی هم بدون تشکیل منظم این شورا سازمان نظام دامپزشکی را اداره می‏کند.

گفتنی است تعدادی از دامپزشکان علاوه بر توانمندی بالا در زمینه امداد و نجات، هم در قالب امدادگر و تیم‎های امداد و هم بعنوان مدرس دوره‎های امداد و نجات هم اینک با هلال احمر همکاری می‎کنند و پیش از این هم در سالیان اخیر، دکتر علیرضا پرند (دامپزشک) مسئولیت مهم معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر را به عهده داشته است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
0
Veterinary emergency را اولین بار نه تنها در ایران بلکه در مقایسه با خیلی از جاها اولین بار در دنیا است.
جمله بندی ... هم تو دنیا اولینه!!
حسن-ب
|
-
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
0
0
با سلام

به جای تقلید بی ثمر از وزارت بهداشت بهتره واقع بینانه به نیازهای اساس و اصلی دامپزشکی توجه بشه
omid
|
-
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
0
0
............ بي مايه فطير است
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
............ دومیش باشه فقط ......... والسلام از آقایان دکتر دیگر توقع داشته باشید که حتی در این جایگاه هم نیستند .
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
در این 5 سال اخیر .......... شما از نظام دیدید؟ ؟ فقط همین طرح را ارائه داشته که .........؟
نظر شما
ادامه