کد خبر: ۱۰۰۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی قم از موفقیت محققان این واحد در باروری گاوهای شیری نابارور به روش ICSI خبر داد.

سید رضا طباطبایی با اعلام این خبر افزود: لوله‌های رحمی گاوهای شیری بعد از مدتی شیردهی، بسته می‌شود که در نتیجه کاهش شیردهی، قدرت باروری در این دام‌ها نیز از بین خواهد رفت که این موضوع برای دامداران نیز خسارت بار است چرا که اغلب این قبیل دام‌ها را به کشتارگاه می فرستند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی قم تصریح کرد: با موفقیت محققان واحد در باروری گاوهای شیری نابارور، این گاوها مجددا بارور می‌شوند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: در این روش تخمک از تخمدان این گاوها کشیده شده و در محیط آزمایشگاهی به روش "ICSI" اسپرم در داخل تخمک تزریق می‌شود.

وی افزود: پس از طی شدن این مراحل، با تزریق اسپرم در داخل تخمک، جنین تشکیل می‌شود؛ این جنین دوباره به رحم گاو شیری جهت رشد انتقال داده می‌شود.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
0
0
لوله‌های رحمی گاوهای شیری بعد از مدتی شیردهی، بسته می‌شود که در نتیجه کاهش شیردهی، قدرت باروری در این دام‌ها نیز از بین خواهد رفت
نمی دونم من فقط نمی فهمم یا کلا یک خورده از دانش مامایی دامپزشکی این مطلب فاصله دارد؟!
متخصص مامایی و بیماریهای تولیدمثل دام
|
-
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
0
0
این که روش جدیدی نیست.الان سالهاست از این روش استفاده میشود. در ضمن وله های رحمی گاو شیری پس از شیردهی بسته میشود یعنی چه؟ از سایت حکیم مهر تقاضامندم از نظر علمی جمله ها را بررسی و بعد چاپ نماید.
حکیم مهر
|
-
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
0
با سلام و تشکر از بازدید و اظهار نظر بینندگان محترم / خبرگزاری ایسنا روشی در انتشار خبرهای علمی دارد که خبر را به حد امکان ساده و در سطح متوسط فهم جامعه منتشر می کند. به همین دلیل گاهی در تبدیل اصطلاحات تخصصی به اصطلاحات ساده به دلیل عدم در اختیار داشتن متخصص دچار مشکل می گردد.
نظر شما
ادامه