کد خبر: ۱۰۰۰۰

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون تنها سه هزار رأس دام زنده از ارمنستان به کشورمان وارد شده است که آن هم با نظارت دقیق و آزمایشات متعدد دامپزشکی بوده است.
دکتر صادق صالحی اظهار داشت: در تأمین گوشت مورد نیاز قرمز و سفید - در استان اردبیل - نیازی به واردات نداریم که امیدواریم با توسعه کشتار داخلی بتوانیم نیازمندی مردم را فراهم آوریم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: استان اردبیل در تولید و عمل‌آوری جوجه یک روزه حائز رتبه ممتاز کشوری است که سعی می‌کنیم با توجه به نیاز کشورهای همسایه بخشی از آن را صادر کنیم.

صالحی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با همکاری و تلاش دامپزشکی تمام بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یا مختص دام به شکل فراگیر کنترل شده و از بروز فاجعه انسانی و دامی در تمام مقاطع جلوگیری شده است.

این مسئول با یادآوری این‌که در کنترل و پیشگیری از برخی بیماری‌ها ما توانسته‌ایم عدد کنترلی را به صفر برسانیم، اضافه کرد: به رغم این‌که در برخی از کشورهای همسایه و حتی استان‌های همجوار در این زمینه تنش‌هایی وجود دارد اما در استان اردبیل کوچک‌ترین علایمی از بیماری‌ها و نارسایی‌های دامی را شاهد نیستیم و کنترل‌ها و نظارت‌ها به شکل دقیق و با احساس مسئولیت انجام می‌شود.

وی از برخورد با عرضه‌کنندگان محصولات گوشتی فاسد به صورت جدی در هر مرحله از چرخه تولید تا مصرف خبر داد و بیان کرد: ما اقدام به توقیف پنج تن گوشت مرغ فاسد در ماه‌های اخیر کردیم و اجازه ندادیم این گوشت‌های فاسد و غیر قابل استفاده وارد چرخه مصرف شده و یا در فروشگاه‌ها عرضه شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل به هوشیاری و مراقبت فعالان دامپزشکی به رغم کمبود نیرو و اعتبارات اشاره کرد و ادامه داد: اگر مشکلات پیش رو برطرف شود ما بهتر از این می‌توانیم نظارت‌ها را تقویت و استانداردها را ارتقا دهیم.

صالحی در ادامه گفت: بحث ایمن‌سازی و سالم نگه داشتن مراکز تولید و پرورش دام و طیور یکی از وظایف سنگین و خطیر دامپزشکی است که با سرکشی‌های مستمر این کار انجام شده و ما شاهد سالم بودن فضای تولید دام و طیور در استان هستیم.

 

نظر شما
ادامه