کد خبر: ۹۱۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: سازمان دامپزشکی مسئول کنترل بیماری تب کریمه کنگو در کشور است.

دکترعلیرضا مصداقی نیا با اشاره به مشاهده موارد بیماری تب کریمه کنگو در مشهد، افزود: کارگر کشتارگاهی در استان خراسان رضوی هنگام فرآوری دام ذبح شده به این بیماری آلوده و پس از آن افراد دیگری نیز به این بیماری مبتلا شدند و نهایتا بروز این بیماری در این استان به فوت 2 نفر از مبتلایان منجر شد. دیگر مبتلایان نیز تحت درمان قرار گرفتند.

وی در ادامه با بیان اینکه دامپزشکان مسئول کنترل دام‌های آلوده به تب کریمه در کشور هستند، تصریح کرد: اطلاعات لازم درباره ریشه آلودگی دام‌ها در اختیار دامپزشکان است. لازم است سازمان دامپزشکی اجازه ورود دام آلوده برای مصرف را ندهد. وزارت بهداشت در این زمینه نکات بهداشتی لازم را به سازمان دامپزشکی گوشزد می‌کند و همکاری‌های لازم را با این سازمان دارد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یه دامپزشک عاصی
|
-
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
0
0
........... مثل این میمونه که اداره ثبت به مادر بچه بگه بچش کی بدنیا اومده.......متاسفانه ......... نه تنها هیچ اطلاعاتی در خصوص زئونوزها ندارند که عنوان کنند بلکه زحمت به خودشون نمیدن از دامپزشکان کسب اطلاعات کنند!!
دکتر حاءری
|
-
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
0
0
واقعا جای بسی تاسف برای سازمان و نظام و به طور کلی حرفه دامپزشکی ایران است . این اولین بار نیست که وزارت بهداشت اینگونه خود را محق میداند که به دامپزشکان راهکار ارایه دهد در حالی که در این موارد باید از سازمان دامپزشکی کسب راهکار کند . باز هم متاسفم .
نظر شما
ادامه