کد خبر: ۷۴۴۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: تعداد 28 هزار قطعه جوجه مرغ بعلت ابتلاء به بیماری نیوکاسل در یک واحد مرغداری اسفراین در اسفراین به روش بهداشتی معدوم گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی اسفراین، در پی ایجاد تلفات گسترده در یک واحد مرغداری گوشتی در شهرستان اسفراین به علت ابتلاء گله به بیماری نیوکاسل و تائید آزمایشگاهی توسط آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، تعداد 28 هزار قطعه جوجه مرغ  با سن 25 روز با نظارت کارشناسان و ناظرین شبکه دامپزشکی، مدیریت جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و صندوق بیمه شهرستان به روش بهداشتی معدوم گردید.

بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی است که در گونه های مختلف پرندگان اعم از اهلی و وحشی دیده می شود که بصورت حاد و تحت حاد در پرندگان بروز می کند. از علائم این بیماری ایجاد افسردگی، تظاهرات عصبی، اسهال می باشد.

در زمانی که بیماری در منطقه ای عاری از بیماری به وقوع بپیوندد جهت جلوگیری از اشاعه بیماری مواردی مانند قرنطینه قوی، معدوم سازی تمامی پرندگان مبتلاء، اجرای کامل شستشو و ضدعفونی محل، معدوم سازی صحیح لاشه و ... اجرا می شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
0
1
سلام خسته نباشید لطفا بفرمایید چه نوع نیوکاسلی بوده. وگرنه الودگی نیوکاسل مگر در موارد خاص معدوم سازی نداره. بی زحمت خبر را کامل بنویسید. بعضی ها به عنوان منبع علمی خبر می خوانند.
نظر شما
ادامه