کد خبر: ۷۴۴۲۶
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان درگز از تزریق سهوی واکسن بروسلوز به دست یک از همکاران مبارزه این شهرستان در حین اجرای عملیات مایهکوبی در برهها خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان درگز، «دکتر حامد شمس» گفت: یکی از همکاران بخش مبارزه با بیماری‌های دامی، حین انجام واکسیناسیون رایگان دام‌ها بر اثر جابه‌جایی دام متاسفانه سرنگ حاوی واکسن زنده تخفیف حدت یافته بروسلوز (تب مالت) را به دست خود تزریق کرده است که به طور معمول این امری اجتناب‌ناپذیر در حرفه دامپزشکی می‌باشد.

وی ادامه داد: همکار مبارزه این شهرستان که دچار این حادثه شده، بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت درمان و مراقبت های اولیه قرار گرفته تا خطر ابتلای بیماری تب مالت را بر اثر تزریق واکسن زنده به خود را تا حد زیادی کاهش دهد زیرا که همانطور که بیان شد، چون واکسن بیماری تب مالت از نوع واکسن‌های تخفیف حدت یافته می‌باشد، اگر در حین تزریق مقیدسازی دام توسط کمک مایه‌کوب به صورت کامل صورت نگیرد، باعث تزریق واکسن به همکار شده که عواقب جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت، طوری که همکاران دامپزشکی به منظور جلوگیری از این بیماری در دام و سپس به انسان با درگیر شدن خود به این بیماری به معنی واقعی کلمه جهاد می‌کنند.

دکتر شمس با بیان اینکه دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماری‌های مشترک قرار دارد، ادامه داد: در حال حاضر خطر ابتلا به بیماری‌های زئونوز، نگرانی های زیادی را ایجاد کرده طوریکه از بین حدود 1709 عامل عفونی شناخته شده در انسان، حدود 49 درصد آنها جزء بیماری‌های مشترک بوده که از مهمترین آنها می‌توان به تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت و... اشاره کرد، بیماری تب مالت در انسان به گفته پزشکان بیماری هزار چهره بوده که از مهمترین عوارض آن می توان به مشکلات مفصلی و سیستماتیک اشاره کرد.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پسر خاله از خوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
0
10
متاسفانه ما واکسیناتور ها در بد شرایط داریم کار میکنیم نه حقوق داریم نه بیمه!!!با شرایط فوق سخت داریم کار میکنیم درآمد خوبی نداریم اگر هم برامون مشکلی در حین واکسیناسیون پبش اومد کسی حامی ما نیست !!!اگر سگی گاز گرفت اگر لگدی از گاو خوردیم اگر واکسنی سهوا بخودمون تزریق کردیم خانه نشین شدیم از هیچ ارگانی حمایت نمیشیم باید بریم گدایی
سهیل
|
United States of America
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
0
2
سلام
خیلی از همکاران در بخش دولتی توسط تزریق واکسن و راههای دیگر به بروسلوز مبتلا شدن ولی دریغ از کوچکترین توجهی
پایان سال۱۴۰۱ مدارک پرسنل مبتلا به بروسلوز تحویل گرفتن گفتن خسارت میدیم و کمک مالی میکنیم ولی متاسفانه هیچ هیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
اصولا همکاران دولتی بیمه بروسلوز هستند. کدام استان هستید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
سلام دوست عزیز، جای نگرانی نیست، به نظرم سوش بکار رفته در واکسن با عامل بیماری زای آن در انسان و حتی دام متفاوت است. اما لازم است در این خصوص همکاران موسسه اعلام نظر فرمایند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
0
1
کجای این خبر خاص هست؟1


خودم در طی انجام حدود 45000 تست سل در سال ، بارها سوزن ترزیف توبرکولین به دستم فرورفته تورم ها و عفونتهای وحشتناک را تجربه کرده ام
پس برای همکاران ما چیز عجیبی نیست ...

ولی
البته این نوع خبر رسانی از جنبه دیگر خیلی هم خوبه!

مخاطبانی که خارج از این حرفه هستند با مشکلات کار ما آشنا میشوند!
از این به بعد ما هم گزارش میدیم
ناشناس
|
India
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
0
0
حیف وصدحیف که هیچ ارگانی واکسیناتورحمایت نمیکنه سازمان که فقط میگه بریدکارانجام بدیدفقط همین دریغ ازکوچکترین حمایت به قدری استرس ازآینده دارم که اگه خدای نکرده یک روزنتونم کارکنم به خاطربیماری لونوقت خرج زندگی ازکجابیارم نه حقوق ثابت داریم بیمه که خودمون آزادمیریزیم کلی هرماه پول بیمه است ومشکلات بسیارواقعاواکسیناتورهامظلومترین هستندهرکس هم مدیرمیشه فقط فکرخودش وجیبش واطرافیانش هست
نظر شما
ادامه