کد خبر: ۷۴۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی در کار احداث دو واحد مسکونی برای زلزلهزدگان خویی مشارکت کردند.

به گزارش حکیم مهر، در پی زلزله 5.9 ریشتری 8 بهمن سال گذشته در شهرستان خوی بیش از 2000 واحد مسکونی تخریب و بیش از 30000 واحد مسکونی آسیب دید.

«دکتر سیدحسین حسنزاده» با اعلام این خبر افزود: سازمان مردمنهاد خانه دانش و فرهنگ زریاب با همیاری فعالان دامپزشکی خوی، مبالغ اهدایی همکاران سازمان دامپزشکی و سایر استان‌ها را به همراه مبالغ اهدایی هموطنان خارج از کشور به احداث دو واحد مسکونی اختصاص داد.

مدیرعامل خانه دانش و فرهنگ زریاب تاکید کرد: با این پیش‌فرض که اقلام معیشتی کافی در حین و پس از بحران از سوی گروه‌های مردمی و سایر سازمان‌های امدادرسان تامین شده است، هیئت مدیره خانه زریاب تصمیم گرفت هدایای اعضای این موسسه و سایر هموطنان از جمله همکاران دامپزشکی را به ساخت واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان، اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا همکارانی از سازمان دامپزشکی، استان فارس، بخش خصوصی و دولتی خوی و اعضای اتحادیه مرغداران شمال استان، کمکهای خود را به این امر اختصاص دادند که در کنار کمکهای سایر هموطنان از داخل و خارج از کشور برای احداث واحد مسکونی برای یک خانواده دارای سه عضو معلول و یک زن سرپرست خانوار در کانون زلزله اختصاص یافت.

دکتر حسن‌زاده با  اعلام اینکه به زودی کار ساخت واحد مسکونی دوم آغاز خواهد شد، افزود: با توجه به افزایش بی‌سابقه هزینه‌های ساخت و ساز، از کمکهای همکاران دامپزشکی برای تامین مصالح ساختمانی استقبال می‌کنیم.

این پژوهشگر حوزه آینده‌پژوهی خاطر نشان کرد: در راستای تبدیل تهدید به فرصت، تجربیات سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های دولتی در قالب طرح تجربه‌نگاری مدیریت بحران از سوی سازمان مردم‌نهاد خانه دانش و فرهنگ زریاب در دست تهیه قرار دارد.

دکتر حسن زاده تاکید کرد: بعد از زلزله سال 1396 در منطقه قطور خوی در راستای جلوگیری از هر گونه آزمون و خطا  و اقدام سلیقه‌ای، پیشنهاد مستندسازی تجربیات مدیریت بحران زلزله برای واحدهای سازمانی دامپزشکی را مطرح کردیم که در حکیم مهر با عنوان «چالش بحران؛ فرصتی برای بهتر شدن» منتشر شد ولی متاسفانه توجه خاصی به این پیشنهاد مبذول نشد؛ در هر حال آمادگی داریم در صورت ضروری دانستن طرح مواجهه با بلایای طبیعی از سوی سازمان دامپزشکی، در تدوین پروتکل مربوطه مشارکت داشته باشیم.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
1
4
احسنت بر همت والای دکتر و پژوهشگر عزیزمان.
آرزوی موفقیت برایتان داریم.
نظر شما
ادامه