کد خبر: ۷۴۳۷۴
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
از سوی مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و مدیر روابط عمومی این سازمان:
به هیچ وجه هویت فردی که گزارش را ارسال کرده است، فاش نمی‌شود و فرد ارسال کننده گزارش باید با کمال اطمینان از صحت روند اجرا، گزارش خود را ارسال کند ...

حکیم مهر: مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و مدیر روابط عمومی این سازمان، دستورالعمل زیرسامانه سوتزنی سامانه یکپارچه ارتباط مردمی سازمان دامپزشکی کشور (سیام) را جهت اجرا به مدیران کل محترم دامپزشکی استانهای سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش حکیم مهر، متن این دستورالعمل به شرح زیر است:

بسمه تعالی

مدیران کل محترم دامپزشکی استانهای سراسر کشور

موضوع: زیرسامانه سوتزنی سامانه یکپارچه ارتباط مردمی سازمان دامپزشکی کشور (سیام)

با سلام و احترام

با توجه به اهمیت لزوم ایجاد راهکار مناسب و سهل جهت انعکاس ناهنجاری های متنوع مرتبط با دامپزشکی، زیرسامانه متمرکز سوتزنی که از اولویتهای مهم روابط عمومی و پیشنیاز ارتباط دوسویه مردم و سازمان دامپزشکی کشور میباشد، در راستای راهاندازی سامانه یکپارچه امور مردمی سازمان دامپزشکی کشور (سیام) و نقش ادارات کل دامپزشکی استانها در اینخصوص، موارد زیر جهت استحضار و اطلاعرسانی به متقاضیان ارسال میگردد.

اداره کل موظف است متن این بخشنامه را در سایت اداره کل درج و لینک آدرس الکترونیکی سامانه سیام و زیرسامانه سوت زنی را جهت مشاهده متقاضیان درج نماید. در صورت نقص و عدم پاسخگویی سامانه سوتزنی مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان موظف است مراتب را در اسرع وقت طی مکاتبه به روابط عمومی سازمان انعکاس دهد و پاسخ به متقاضی نیز از طریق سامانه سیام یا مکاتبه به متقاضی ارائه گردد. بدیهی است دستورالعملهای تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد گردید.

اولویتبندی ناهنجاری

سامانه سوت زنی به دنبال اولویت بندی مسائل کاملا جدی فردی و یا ناهنجاری های سیستماتیک وظایف مرتبط با دامپزشکی می باشد. ذکر این نکته قابل توجه می باشد که سامانه سوت زنی شامل طرح «شکایت استخدامی و پرسنلی مربوط به شرایط کاری سازمان دامپزشکی کشور» نمی باشد. اینگونه شکایات شکایاتی شخصی هستند که صرفاً به نحوه استخدام یا خدمت فرد در سازمان مربوط می شوند و در این سامانه بررسی نمی گردند (علت این امر بدان جهت است که اینگونه شکایات در سامانه سوت زنی تحقیقات جدی را بدنبال خواهد داشت و بررسی روند پاسخگویی را طولانی خواهد کرد.)، مگر اینکه در تحقیقات مشخص شود این ناهنجاری به صورت فراگیر و از طریق سوء مدیریت یا اغراض شخصی برای عموم همکاران ایجاد شده است. همچنین مواردی مانند زورگویی، آزار و اذیت و تبعیض بین کارکنان شامل طرح موضوع در سامانه سوتزنی می گردند.

پایش و بررسی ناهنجاریهای انضباطی

سامانه سوتزنی از آن جهت اهمیت دارد تا در صورت ارائه اطلاعات توسط افشاگر اطمینان حاصل شود تا این افشاگری از سوی افرادی که منافعشان به واسطه این افشاگری به خطر افتاده است، مورد تهدید و ارعاب قرار نمی گیرند و چتر محافظتی برای افشاگر ایجاد می نماید. اما نکته مهم این است که اگر فردی که مورد اتهام قرار گرفته، پس از طی مراحل قانونی از اتهام تبرئه گردد، اطلاعات داده شده از حالت محرمانه خارج خواهد گردید.

بررسی گزارشات توسط افراد متخصص، آموزشدیده و آگاه به قوانین و مقررات

سامانه سوتزنی، سامانه ای است که توسط سازمان دامپزشکی کشور راه اندازی شده است. این سامانه با هدف ارائه خدمات غیرحضوری به افرادی که قصد ارسال گزارش هر گونه ناهنجاری مرتبط با دامپزشکی کشور را دارند، راه اندازی شده است و امکان ارسال گزارشهای مردمی را به صورت نامحسوس را فراهم کرده است.

در این سامانه امکان اعلام هرگونه ناهنجاری به صورت نامحسوس، غیرحضوری و آنلاین وجود دارد. در حال حاضر عموم مردم می توانند گزارش های خود را از طریق این سامانه به سازمان دامپزشکی کشور ارسال نمایند.

سامانه سوت زنی این اطمینان را برای کارکنان سازمان دامپزشکی کشور و عموم مردم ایجاد می نماید که افرادی که به شکایات رسیدگی می کنند، از لحاظ علمی و قانونی کاملا متخصص و توانمند بوده و بدون حب و بغض و خط مشی مشخص، به بررسی گزارشات ارسالی می پردازند.

رسیدگیکنندگان از طریق سامانه موظفند روند پیگیری را با ذکر علت (گزارشات غیرمحرمانه و محرمانه) به اطلاع شاکی رسانیده تا سوتزن اطمینان حاصل نماید روند رسیدگی به پرونده با دقت و حساسیت ادامه دارد.

بهبود فرهنگ سازمانی

سامانه سوت زنی باعث گسترش فرهنگ ابراز آزادانه عقاید و دیدگاه های کارشناسی می گردد. البته این نکته قابل ذکر است که سامانه سوت زنی تنها بخشی از فرهنگ سازی در این خصوص می باشد و باید با به روز رسانی روشها و فرآیندها از بروز ناهنجاری ها پیشگیری گردد.

نام سامانه سوتزن، از یک نام قدیمی منشا گرفته است. در گذشته به افرادی که یک ناهنجاری را برای مردم و جامعه افشا میکردند، «سوتزن» گفته میشد؛ به همین خاطر نام سامانه ای که برای ارسال گزارش های فساد مورد استفاده قرار می گیرد، سوتزن نامیده شده است.

افرادی که در سامانه سوت زنی گزارش های خود را ارسال می کنند، باید مطمئن باشند که گزارش های آن ها به صورت مستقیم و محرمانه به سازمان دامپزشکی کشور خواهد رسید و با دقت پیگیری خواهد شد.

از مزیت این سامانه این است که برای عموم مردم در سراسر کشور قابل استفاده است و هیچ محدودیتی جهت استفاده از این سامانه و ارسال گزارش ها وجود ندارد.

نحوه ارائه گزارش در سامانه سوتزنی

پس از دریافت این گزارش ها، سازمان دامپزشکی کشور موظف است که مراحل پیگیری گزارش را انجام دهد و در

صورت صحت موضوع، موضوع را تا اخذ نتیجه کامل پیگیری نماید. بنابراین، یکی از خدمات اصلی سامانه سوتزن اخذ گزارش فساد به صورت اینترنتی می باشد. به طور کلی در این زیرسامانه از طریق سه روش می توان مراحل ارسال گزارش فساد را انجام داد که در ادامه آورده شده است.

ارسال گزارش در سامانه سوت زنی به گونهای است که دیگر هیچ گونه از اطلاعات هویتی (در صورت درخواست) برای ارسال به سازمان دامپزشکی کشور ثبت نمیشود. در این روش گزارش عموم مردم به صورت کاملا نامحسوس به سازمان دامپزشکی کشور ارسال خواهد شد. از آنجایی که حتی کارکنان ستادی و اجرایی هم میتوانند گزارش های خود را به سایت سوتزنی سازمان دامپزشکی کشور ارسال کنند. این موضوع اهمیت ناشناس بودن فرد گزارشگر را نشان میدهد.

یکی از قوانینی که برای سامانه سوت زنی تعریف شده است، این است که به هیچ وجه هویت فردی که گزارش را ارسال کرده است، فاش نمیشود و فرد ارسال کننده گزارش باید با کمال اطمینان از صحت روند اجرا، گزارش خود را ارسال کند و سازمان دامپزشکی کشور مراحل بررسی را به سرانجام رساند. اگر به هر دلیلی فرد گزارش دهنده در سازمان محل کار خود به واسطه ارسال گزارش صحیح و مستند با مشکلی مواجه شود، سازمان دامپزشکی کشور موظف است که از او حمایت کند.

قانون مهمی که در رابطه با سامانه سوت زنی وجود دارد این است که همه کاربران برای ارسال گزارش نیازی ندارند که در این سامانه هویت خود را افشا کنند و می توانند به عنوان یک گزارشگر مراحل ارسال گزارش را انجام دهند. تمامی کاربران می توانند بدون ذکر هیچ نام و نشانی مراحل ارسال گزارش خود را به صورت غیرحضوری و نامحسوس ارسال نمایند، لذا یکی از مزایای سامانه سوت زنی این است که می توان به صورت نامحسوس گزارش ارسال کرد.

طراحی سامانه به گونه ای است تا متقاضیان پوشه ای اختصاصی در سامانه خواهند داشت که بر اساس سه دسته بندی که ذکر خواهد گردید، گزارش های خود را ارسال نمایند. در گزارش محرمانه و غیر محرمانه با توجه به احراز هویت متقاضی تمهیداتی پیشبینی شده است که امکان اطلاع رسانی به ارسال کننده گزارش از مراحل روند رسیدگی، به گزارش دهنده فراهم گردیده است و به متقاضی اطلاع رسانی خواهد گردید. در مورد گزارش نامحسوس نیز پیگیری تا حصول نتیجه انجام خواهد گردید. تصمیم گیری در مورد ارائه پاسخ به متقاضی در مورد گزارش محرمانه و غیرمحرمانه سوت زنی بر عهده کمیته ای خواهد بود که به همین منظور در سازمان دامپزشکی کشور تشکیل شده است  در هر صورت گزارش تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

در سامانه سوت زنی امکان ارسال گزارش به سه صورت زیر وجود دارد که متقاضی در ابتدا باید نوع تقاضای خود را

مشخص نماید.

1- غیرمحرمانه: افراد آشکارا اطلاعاتی را گزارش یا افشا میکنند، یا اظهار میکنند که الزامی به حفظ هویت خود ندارند.

2- محرمانه: نام و هویت فردی که اطلاعات را فاش کرده توسط گیرنده شناخته شده است، اما بدون رضایت فرد فاش نخواهد شد، مگر اینکه طبق قانون الزامی باشد.

3- نامحسوس: گزارش یا اطلاعات دریافت میشود، اما هیچ کس منبع را نمی داند.

پیشنهاد میگردد تا قبل از ارسال گزارش به سامانه سوت زنی، با افراد آگاه به حقوق عامه، دارای دانش حقوقی و نیز با افرادی که به قوانین آشنایی کامل دارند، مشورت گردد.

دکتر امین اسدی

مشاور معاون وزیر و رئیس گروه روابط عمومی

  
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
م و
|
United States of America
|
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
17
9
اگه این سامانه سه سال پیش راه افتاده بود ..... اداره کل استان ......... اینطوری مضمحل نمیشد که سطوح بالای مدیریت اون به فساد مالی و فنی آلوده بشه ، وجود این سامانه بسیار ضروری و لازم بود و از کسانی که بانی این کار بزرگ شدند تشکر میکنیم امیدواریم به کمک این سامانه روزی برسه که همه کارکنان مخصوصاً بانوان امنیت شغلی و محیطی داشته باشند و افرادی نباشند که آنها را برای ارتقاء شغلی یا ماندن در جایی که هستن به عناوین مختلف برای مطامع خودشون تحت فشار بگذارند
خدا پدر دکتر آقامیری ، بنیاب اسدی و... رو رحمت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
اگر این سامانه زودتر افتتاح میشد الان مدیرکل استان ما مدیرکل نبود. .................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
سوت که هیچی بوق هم بزنی آدمهای ناشنوا (یا در ظاهر ناشنوا) نمی‌شنوند خودت هم کم کم از صدای سوت و بوق یا خسته میشوی شاید هم ناشنوا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
6
21
گزارشات کذب به منظور تخریب و پرونده سازی و حذف رقبا افزایش پیدا می کنه
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
عنوان جالبی هستش(سوت زنی)هروقت همکاری که برابر قانون درحال انجام وظیفه هست به نظر بعضی ها خوش نیامد شروع کنند به سوت زدن ؛مثل مسابقه فوتبال تماشاچیان پایان بازی را زودتر از داور سوت بزنند. پایان مدیریت مسئولین توسط سوت به دستان ........ صورت پذیرد چه کسی براین سوت های بی مورد نظارت می کند.انتخاب وانتصاب دستوری در دامپزشکی کی خاتمه پیدا می کند.
بهر حال این کلمه برای دامپزشکی مظلوم وجود نداشت پیدا شد ودستورالعمل اجرایی هم پیدا کرد
دستمریزاد
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
گزارش من درآوردی که نمیشه. تو متن نوشته شده کارشناسانیکه گزارشات رو بررسی میکنن، آشنا به قوانین هستن. یعنی گزارش باید با سند و مدرک و طبق قوانین باشه وگرنه ترتیب اثر داده نمیشه. مثلا نمیشه همینطوری گزارش داد که آقا من دیدم فلان کارمند رشوه گرفت! همچین گزارشاتی فورا رد شده و بایگانی میشن. گزارش باید همراه با عکس، صوت، مدرک کتبی و حداقل دو شاهد باشه وگرنه معتبر نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
1
18
اگر بازرسی استان قراره رسیدگی کنه بی فایده هست چون خود بازرسی مشکل داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
احتمالا در سوت زنی ها پای سازمان بازرسی کشور وسط میاد و دیگه کار از بازرس سازمان دامپزشکی رد میشه.بنده که امیدوارم
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
3
9
سوت زنی پیشنهاد بنده بوده و هست اما به شرطی که بازرسی سازمان گوش شنوا داشته باشد حضور میدانی استانی و برخورد کند و بازرسی تشریفاتی مدیر در ادارات کل تبدیل به بازرسی اداره کل تبدیل شود.بین تخریب و تعمیر فاصله اندکی است که کارشناس خبره میفهمد لذا سیستم بازرسی سازمان و استان در کنا سیستم حراست نیاز به اورهال اساسی دارد.ضمنا پرداختی های ماموریت و اضافه کار مدیر و نورچشمی ها ی ادارات کل میبایست شفاف و مستند بصورت ماهیانه به سازمان اعلام گردد.
دامپزشک دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
0
20
مثل گزارشات اعلامی به حراست و بازرسی سازمان دامپزشکی نشود که وقتی از مدیران فاسد یا ناکارامد استانی به ان ها شکایت میکردیم، آن نامه را به حراست و بازرسی آن اداره کل ارجاع می دادند!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
0
20
مثل نماینده تبریز که شاسی بلندها را لو داد نشه که طفلک الان خودش گرفتار در حالیکه اذهان عمومی این موضوع رابه خوبی درک کرده اند ولی مسئولین پاسخگو نماینده را متهم می کنند
حامد
|
Singapore
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
1
14
راه اندازی سامانه کار بسیار خوب و به جایی هست اما اینکه این اطلاعات ثبت شده در سامانه توسط چه کسی باید بررسی بشه جای سوال داره چون بعضاً اون آقایونی که بالا هستن و باید این موارد را بررسی کنند خودشون زور گو.................. مثال بارز یه فرد زور گو هستن که نظراتش را به همکاراش تحمیل می‌کنه و فقط زبان زور بلده این بنده خدا
یا مثلاً وقتی ............. زنگ میزنه به مدیر فلان استان و خط و نشون می‌کشه برای عزل و نصب ها که کی باشه ویکی نباشه .................
و در آخر
این خانه از پای بست ویران است آقا جان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
احسنت
همکار
|
Canada
|
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
0
12
سلام و احترام
اگر این سامانه مربوط به سازمان های نظارتی همچون سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و سایر دستگاه های نظارتی باشد امیدی داریم رسیدگی صورت پذیرد ، وگرنه همکاران ادارات کل موارد زیادی را در همین دولت به سازمان اعلام و گوشزد نمودند که پس از چند ساعت مدیران متخلف از کم و کیف گزارش اطلاع کامل پیدا کردند و حتی در مواردی بازرسی ومدیر کل ................ بجای پیگیری و برخورد در بازدید ها ، متاسفانه گزارش کذب به ریاست سازمان دادند و یا به مدیر متخلف نام گزارش دهنده را اعلام نمودند. فقط می توان دعا کرد الهم عجل لولیک الفرج .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
0
5
اگر نهاد های نظارتی مثل حراست ، سازمان بازرسی و ... کارشان را درست انجام دهند نیازی به سیستم دیگری نیست . این سامانه هم مانند بقیه سامانه ها فقط جهت تبلیغات و اخذ اعتبار است و گرنه هیچ مشکلی را حل نمی کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
0
5
خدا رو شکر هیچ مشکلی نیست بجز 4 تا کارمند بدبخت که با حداقل دارن زندگی میکنن. چه دست کارمنده با 12 میلیون حقوق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
0
7
آزیر بی عدالتی در سازمان دامپزشکی به اندازه کافی بلند است ولی آنهایی که باید بشنوند نمی شنوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
0
6
سوووووووت
بووووووووق
مگه تاحالا به جایی هم رسیده؟!
دامپزشک بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
0
3
رانت بخواد کار خودشو بکنه، میکنه اینا همش ............
بخوان رسیدگی کنن به یه گزارش ساده هم رسیدگی می کنن اگرم نخوان هم تا یه مقام امنیتی هم نامه ببری رسیدگی نمی کنن.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
0
5
ببخشید . . . .اینها همه ............
این همه دام ابستن در ........ کشتار شد /
1000 تا 1000 در روز ...
همه مبدونن
به همه ارگان ها نامه زدم. حتی رییس سازمان .
.ولی ............
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
2
2
دوستان دقت کنن، گزارشات باید طبق قانون باشه وگرنه اصلا ترتیب اثر داده نمیشه. طبق قانون یعنی چی؟ یعنی شما باید برای گزارش دو تا شاهد عینی و مدارک مثبته مانند عکس و صوت و سند کتبی داشته باشید وگرنه هیچ نوع قابلیت پیگیری قانونی نخواهد داشت و گزارش بایگانی خواهد شد بدون هیچ نتیجه ای.
مسول فنی فروشگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
0
2
شوخی نکنید
همکار
|
Canada
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
0
4
وقتی سامانه سوت زنی قوه قضاییه و سازمان بازرسی هست و می شود در این سامانه اعلام گزارش و تخلف کرد نیازی به زیر سامانه نیست ، گزارشات در سامانه سوت زنی قوه قضاییه ثبت شود خودشان تصمیم میگیرند که از چه طریقی پیگیری کنند ‌‌.
به نظر می رسد این سامانه نیز برای این است که گزارشات به پیگیری کننده اصلی یعنی سازمان بازرسی نرسد. و گزارشات و تخلفات در سازمان مخفی گردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
1
3
این مسائل ب روابط عمومی چ ربطی داره ؟!
پس حراست و بازرسی چیکاره هستند؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
0
4
رییس سازمان یه شماره داده وبنر کردن هروقت زنگ زدیم خاموش هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
1
1
پیشنهاد می شود سازمان نظام دامپزشکی هم سامانه مشابهی راه اندازی کند
یگانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
0
0
یه نظرم باید یجورایی گزارش داده بشه
بنده 10روز پیش به یه کلینیک مراجعه کردم 24میلیون ازم گرفت حیون کشت .،پولم اریزازطریق کارتخوان نبود گفت به حساب شخص بریزید وجدان که نباشه همینه اابته شکایت کردم لزش فهمیدم بازم شاکی دارن ومجوزاشون هم مشکل داره
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
0
0
سلام و امید برای راه خستگی نابدیر عدالت جوی و محور عدالت با درست بحرکتش ادامه می دهد تا با این چرخش ان چه عدالت و عدالت محور هست با نوع کار درست انجام داده و انجام نپذیرفته شده بدلایل قابل لمس و قابل درک برای مسولین مرتبط به این مورد باز گو میشود و مطالب برای تمام مداخله کننده گان این مورد به شکل قانونی این فساد و صدور احکام غیر قابل قبول در کشور اسلامی ایران انکسی که مقابل فرد پیروز این حکم صادره از هر کدام شعب یا صادر کننده این چنین احکام به اجرا در بیایند و باز اگر درک صدوذ حکمب با شرایط و تحقیقات بیشتر نیاز باشد به ان دیگر حکم یا بطور عمومی به ان مکان دادگستری نمیتوان گفت با توفیق برای دست یابی به عدالت واقعی
نظر شما
ادامه