کد خبر: ۷۳۳۹۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، زنان با حضور ۶۷ درصدی در گروه آزمایشی علوم پایه و مردان با آمار ۷۲ درصدی در گروه آزمایشی فنی مهندسی بیشترین شرکت کنندگان گروه‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، دومین روز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از ساعت هشت صبح امروز در حوزه های امتحانی برگزار می‌شود و در این آزمون تعداد ۴۷۰ هزار و ۵۲۸ داوطلب شرکت کردند و داوطلبان در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی به رقابت می پردازند. در واقع برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲، ۱۳۴ رشته تعریف شده است که داوطلبان در آذرماه برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند.

همچنین کارت ورود به جلسه آزمون هشتم اسفندماه سال جاری بر روی سازمان سنجش قرار گرفت و آزمون نیز در سه نوبت بعد از ظهر پنج شنبه ۱۱ اسفندماه و صبح و بعد از ظهر امروز جمعه ۱۲ اسفندماه برگزار می‌شود.

براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۱۵ هزار و ۸۲۱ داوطلب، در گروه آزمایشی علوم پایه ۲۷ هزار و ۴۴۵ نفر، در گروه آزمایشی فنی مهندسی ۸۷ هزار و ۵۹۷ نفر، در گروه آزمایشی کشاورزی و منابع طبیعی ۹۷۳۸ نفر، گروه آزمایشی هنر ۲۸ هزار و ۲۲۶ نفر و در گروه آزمایشی دامپزشکی ۱۷۰۱ داوطلب رقابت می کنند.

نتیجه اول آزمون کارشناسی ارشد سال۱۴۰۲ به صورت کارنامه تهیه و در دهه دوم خرداد ماه سال آینده اعلام می شود و داوطلبان می توانند در همین دهه انتخاب رشته خود را شروع کنند و نتیجه نهایی آزمون در دهه اول شهریورماه اعلام خواهد شد.

بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان زن در گروه آزمایشی علوم انسانی ۱۸۷ هزار و ۸۴۰ نفر یعنی ۵۹ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می دهد و در گروه آزمایشی علوم پایه نیز ۱۸ هزار و ۳۱۴ نفر از داوطلبان شرکت کننده که ۶۷ درصد داوطلبان را تشکیل می دهند زن و ۹۱۳۱ نفر مرد هستند.

در گروه آزمایشی فنی مهندسی که در مجموع ۸۷ هزار و ۵۹۷ نفر شرکت کردند ۶۳ هزار و ۳۸۵ نفر که ۷۲ درصد داوطلبان را تشکیل می دهند مرد و مابقی زن هستند.

در گروه آزمایشی کشاورزی و منابع طبیعی نیز که ۹۷۳۸ داوطلب شرکت کننده دارد ۵۲۱۰ نفر که ۵۴ درصد داوطلبان را تشکیل می دهند زن هستند و مابقی داوطلبان را مردان تشکیل می دهند و همچنین در گروه آزمایشی هنر نیز ۲۸ هزار و ۲۲۶ نفر داوطلب رقایبت می‌کنند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۵۴ نفر که ۶۵ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می دهند و مابقی مرد هستند.

همچنین در گروه آزمایشی دامپزشکی نیز ۱۷۰۱ شرکت کننده با هم رقابت می‌کنند که ۱۰۷۰ نفر آنها زن و ۶۳۱ نفر مرد هستند.

به طور کلی داوطلبان زن آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲، ۲۵۵ هزار نفر می باشند که ۵۴ درصد کل داوطلبان را تشکیل می‌دهند و مردان نیز با ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر شرکت کننده ۴۶ درصد متقاضیان را از آن خود کرده‌اند.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
2
6
۱۷۰۱تلاش بی فایده برای بازار اشباع شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
5
لطفاً اطلاعات رشته های مرتبط دامپزشکی و دانشگاه ها را در تنظیم خبر ارایه دهید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
2
7
برایه دامپزشکی کاردانی کفایت می‌کنه بلاشک تحصیل در بقیه مقاطع اتلاف عمر هست
dr vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
2
7
جوونیتونو پای دامپزشکی هدر ندین
.................
نظر شما
ادامه