کد خبر: ۷۲۷۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: کتاب «باکتری‌شناسی عمومی دامپزشکی» توسط عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون تألیف و منتشر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، کتاب «باکتری‌شناسی عمومی دامپزشکی» به نگارش «دکتر حسین فتاحی» عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون و دکتر مجید پیکار، مهندس مهدی پورمحمدی، محمداحسان دبیری و زهرا گرگین منتشر شد.

کتاب «باکتری‌شناسی عمومی دامپزشکی» با هدف آشنایی دانشجویان با مبانی اولیه شناخت باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های پروکاریوت به رشته تحریر درآمده است.

در مقدمه این کتاب به قلم نویسنده آمده است: در قرن بیست ویکم، پیشرفت‌های سریع و شگرف در زمینه پژوهش‌های بنیادین میکروب‌شناسی، باکتری‌شناسی‌زا به‌عنوان یکی ازعلوم بسیار مهم و کاربردی با نقش غیرقابل انکار در زندگی روزمره‌ بشر مطرح کرده است.

عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کازرون در بخش دیگر مقدمه کتاب «باکتری‌شناسی عمومی دامپزشکی» با اشاره به ویژگی‌های این کتاب عنوان کرده است: کتاب درسی حاضر مشتمل بر ۷ فصل ازجمله مباحثی همچون تاریخچه، کاربرد میکروسکوپ، ساختار و وظایف سلولی، متابولیسم و رشد باکتری و ژنتیک را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی افزوده است: ازآنجا که هیچ اثری خالی از کمبود و کاستی نیست، نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خوانندگان را بر دیده منت گذاشته و پیشاپیش ازالطاف دوستان کمال قدردانی را دارم.

فتاحی تاکنون ۵ کتاب ازجمله «باکتری‌شناسی تشخیصی دامپزشکی، بیماری‌های زئونوز (بخش باکتریایی)، ویروس‌شناسی و بیماری‌های ویروسی دردامپزشکی، خلاصه‌ای برآنتی بیوتیک‌ها و کتاب باکتری‌شناسی عمومی دامپزشکی» را به رشته تحریر درآورده است.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
0
5
استاد فرهیخته و بزرگوار ، شما همیشه هم در علم و از نظر اخلاق الگوی دانشجویان دامپزشکی و دامپزشکان هستید ، برای شما آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.
محمدرضا غ
|
Romania
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
4
دکتر فتاحی از اساتید بسیار بزرگوار و همچنین بسیار باسواد دانشگاه کازرون هستند.
انشاالله که همیشه سلامت باشند
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
0
1
درود بر دکتر فتاحی دوست گرامی
به امید کامیابی های افزونتر
نظر شما
ادامه