کد خبر: ۷۲۳۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مریوان از معدوم سازی یک محموله 50 تن تخم مرغ ترانزیتی به علت انقضای تاریخ مصرف آن در 13 آذر 1401 در مریوان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، «دکتر کیوان نوری» اظهار داشت: بر اساس دستور مقام قضایی شهرستان مریوان، کارشناسان بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان از محموله 50 تنی تخم مرغ ترانزیتی که در دو کانتیر بارگیری شده بود، بازدید نمودند و پس از بازرسی مشخص گردید محموله دچار انقضای تاریخ مصرف شده و برای مصرف انسانی و صنعتی غیر قابل مصرف می باشد.

وی ادامه داد: بر اساس نظریه کارشناسان امر و با حضور نمایندگان دادستانی، دامپزشکی، گمرک و شهرداری محموله یاد شده به صورت بهداشتی امحا گردید.

نوری افزود: این محموله حدود 2 ماه پیش از یکی از کشورهای آسیای میانه به سمت کشور عراق بارگیری و از طریق خاک ایران ترانزیت شده بود که کشور مقصد به دلایل نامعلوم از دریافت آن خودداری و در گمرک خروجی باشماق مریوان متوقف شده بود و با توجه به قوانین ترانزیت کالا در بحث مواد غذایی که بیان می دارد چنین محموله هایی بایستی به کشور مبداء ارجاع داده شود و یا در گمرک خروجی معدوم شود که در نهایت راهکار دوم توسط صاحب کالا انتخاب شد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Germany
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
0
0
سلام و خسته نباشید خدمت رحمتکشان عزیز.اینهمه هزینه شده جهت تولید و براحتی معدوم سازی شد.یعنی هیچ مصرف دیگری نداشت!!!؟؟؟؟ و یا اصلا چرا تا به این مرحله باید می رسید؟؟؟؟
پاسخ ها
امید خاطری
| United States of America |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
دوست عزیز تو متن اومده «تخم‌ مرغ ترانزیتی» یعنی مال ایران نیست و فقط از ایران عبور کرده
بعدشم نوشته تاریخ انقضاش گذشته یعنی گندیده و قابل مصرف نیست
آخرشم آورده محموله ترانزیتی یا باید وارد مقصد بشه یا به مبدا برگرده یا در کشور مسیر ترانزیت معدوم بشه. طبق قوانین بین‌المللی ترانزیت، کشور مسیر حق استفاده از کالا رو نداره
نظر شما
ادامه