کد خبر: ۷۲۲۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: در خصوص بهداشت و سلامت هیچ گونه ملاحظه ای وجود ندارد چرا که می بایستی ما جوابگو سلامت بهداشت جامعه انسانی باشیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، جلسه توجیهی آموزشی نظارت بهداشتی بر کشتارگاههای طیور با حضور مدیرکل، معاون سلامت، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان به همراه مدیریت کشتارگاههای طیور و مسئولین فنی بهداشتی در محل دامپزشکی استان خوزستان برگزار گردید.

در ابتدا این جلسه مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به عملکرد کشتارگاههای طیور استان در طی چند سال اخیر گفت، با توجه به نیاز مبرم جامعه به فرآورده های خام دامی و بالطبع آن گوشت طیور می بایست تمامی کشتارگاههای طیور همراه با استانداردها و پروتکل های ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور نسبت به روز رسانی خطوط کشتار خود اقدام نمایند و به اهداف از پیش تعیین شده برسیم.

«دکتر کنارکوهی» با اشاره به اینکه تمدید پروانه های کشتارگاههای طیور نیازمند رعایت آیتم های بهداشتی این اداره کل است افزود، می بایست حذف روزمرگی در این امر از بین می رود که این امر باعث افزایش سطح آگاهی مسئولین فنی بهداشتی مستقر در کشتارگاهها می گردد.

وی نقش ناظرین فنی بهداشتی مستقر در کشتارگاههای طیور را تامین گوشت استحصالی با بالاترین کیفیت بیان نمود و گفت، مسئولین فنی بهداشتی پایگاه های اصلی دامپزشکی استان در این واحدهای تولیدی هستند.

کنارکوهی در خصوص صادرات گوشت مرغ استحصالی تولیدی در کشتارگاه های طیور خوزستان گفت: انجام این امر مستلزم کسب ممیزی های این اداره کل و سازمان دامپزشکی کشور است که با بروز رسانی در سیستم کشتارگاه های طیور می توان به تحقق رسید.

در ادامه معاون سلامت دامپزشکی استان خوزستان با بیان این نکته که در خصوص وجود نقص بهداشتی در کشتارگاه ها اداره کل با هیچ کس مسامحه ای وجود ندارد، گفت: در کشتارگاه ها دو دسته نقص بحرانی و جزئی وجود دارد که در صورت بروز نقص بحرانی کشتارگاه به فوریت تعطیل می گردد.

رضا اسدی با اشاره به این موضوع که مسئولین فنی و بهداشتی مستقر در کشتارگاه ها می بایست با ضوابط و دستور العمل های بروز سازمان دامپزشکی کشور آشنایی داشته باشند، بیان کرد: این امر مستلزم حضور تمامی مسئولین فنی بهداشتی در دوره های آموزشی در حال اجرا در دامپزشکی استان است.

وی با یاد آوری این موضوع که در خصوص بهداشت و سلامت هیچ گونه سازشی صورت نمی پذیرد چرا که می بایستی ما جوابگو سلامت بهداشت جامعه انسانی باشیم، گفت: اگر مسئولین فنی بهداشتی مستقر در کشتارگاه های طیور نمی توانند در این امر مهم ما را یاری نماید این اداره کل نسبت به استقرار مسئولین فنی بهداشتی توانمند اقدام می نماید.

در ادامه این جلسه مدیران و مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه های طیور استان نسبت به بیان دیدگاه های خود پرداختند و همگی متعهد شدند که ضوابط و مقررات سازمان دامپزشکی را در خصوص کشتارگاه طیور و تولیدات آن رعایت نمانید.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
1
درود بر حکیم مهر

تا جایی که بنده دیدم نقششون در حد دکور بوده و بله قربان گوی کارفرما.چی میشه بعد این همه سال کج بشینید و راست حرف بزنید؟!با واقعیت.به دور از فیلم بازی کردن.این سلسله ی باطل تمومی نداره که.
سپاس
نظر شما
ادامه