کد خبر: ۷۲۱۹۴

حکیم مهر: معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به انتقادها از اظهارات اخیرش درمورد پیروز گفت: همیشه مطرح کرده‌ایم که اولویت هزینه‌کرد برای یوزپلنگ‌هایی است که در طبیعت زندگی می‌کنند چراکه ظرفیت اعتباری ما نامحدود نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، چندی پیش مصاحبه‌ای درباره آخرین وضعیت «پیروز» و زمان انتقال آن به «توران» منتشر شد. در این خبر حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشریح آخرین وضعیت «پیروز» و احتمال انتقال او در فروردین ماه سال آینده به مرکز تکثیر در اسارت توران گفته بود ما «پیروز» را حتما به توران انتقال خواهیم داد اما برنامه‌ای برای رهاسازی او در طبیعت نداریم. ضمن اینکه ما نمی‌خواهیم اعتبار، انرژی و هزینه‌ سازمان را بیش از این برای «پیروز» و حتی شرایط تکثیر صرف کنیم.

این بخش از صحبت‌های اکبری با انتقاداتی از سوی همراه شد.

«حسن اکبری» نسبت به انتقادات وارد شده نسبت به صحبت‌های وی درباره نحوه هزینه‌کرد برای «پیروز» اظهارکرد: همیشه مطرح کرده‌ایم که اولویت هزینه‌کرد برای یوزپلنگ‌هایی است که در طبیعت زندگی می‌کنند چراکه ظرفیت اعتباری ما نامحدود نیست بنابراین اولویت را به یوزپلنگ‌های ساکن در طبیعت می‌دهیم، ولی این اولویت‌بندی به این معنا نیست که ما برای پیروز کم هزینه خواهیم کرد. هر هزینه‌ای که لازم باشد تا یوز زنده بماند، زندگی و شرایط خوبی را طی کند ما فراهم می‌کنیم.

وی تصریح کرد: شرایط آب و هوایی و زندگی در «توران» برای این گونه بهتر است، علت اصرار ما برای انتقال «پیروز» به مرکز تکثیر در اسارت در توران، شرایط مناسب زندگی در آن‌جاست چرا که تکامل بدنی آن‌ برای زندگی در چنین محیطی است ولی ما الان او در تهران و هوای آلوده نگهداری می‌کنیم.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در توران سایت تکثیر داریم که مجهز به نگهبان، دوربین مداربسته و تحت کنترل است و در صورت انتقال «پیروز» به آن‌جا شرایط بهتری فراهم خواهد شد.

اکبری افزود: هدف این است که انرژی، زمان و هزینه‌ای که در تهران صرف می‌کنیم، صرف نگهداری از یوزپلنگ در زیستگاه شود ولی تا هر زمانی که کارشناسان صلاح بدانند، چه در تهران و چه در توران برای نگهداری پیروز اقدامات و هزینه‌های لازم انجام خواهد شد.


نظر شما
ادامه