کد خبر: ۷۲۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - باغ‌وحش سنگاپور پیش‌تر به باغ جانورشناسی سنگاپور شناخته شده بود و به طور معمول به نام محل آن "ماندای"، به باغ‌وحش ماندای معروف شد. این باغ‌وحش 27 ژوئن 1973 در منطقه‌ای سرسبز و پوشیده از گیاهان مختلف و گوناگون به مساحت 28 هکتار گشایش یافت، سپس 40 هکتار جنگل هم به آن اضافه شد و باغ‌وحش توسعه یافت. طراحان این باغ‌وحش پیشرفته از ابتدا محیط طبیعی مناسبی را برای انواع گونه‌های جانوری در آن در نظر گرفته بودند.

اکنون باغ‌وحش سنگاپور 315 گونه مختلف جانوری را در معرض دید گردشگران گذاشته، به طوری که بیشتر این جانوران به طور آزادانه در محیطی باز زندگی می‌کنند. آنها از روش‌هایی پیشرفته و طبیعی برای نگهداری و به نمایش گذاشتن جانوران استفاده کرده‌اند و بازدیدکنندگان می‌توانند در محیطی همراه با امنیت از دیدن این جانوران لذت ببرند. قابل ذکر است که گردشگران هم به صورت پیاده می‌توانند به دیدن حیوانات بروند و هم با ماشین‌های ویژه‌ای که باغ‌وحش برای این منظور تهیه دیده است.اعم از تراموا یا واگن برقی، قایق، استفاده از اسب‌های پا کوتاه و کوچک و کالسکه‌هایی که با اسب کشیده می‌شود.

به طور نمونه می‌توان اشاره کرد که طراحان برای جدا کردن محیط جانوران و فاصله گذاشتن آنها از بازدیدکنندگان از مانع‌های نامرئی، گودال‌های بزرگ حفاظتی و شیشه‌های بزرگی که پس‌زمینه‌ای از جنگل دارد و... استفاده کرده‌اند. محوطه نگهداری از حیوانات باغ‌وحش سنگاپور از بخش‌های گوناگونی تشکیل شده است که عبارتند از: طبیعت دور افتاده استرالیا؛ (سرزمین گربه‌ها) پلنگ، کاراکال، جگوار و شیرکوهی، فیل‌های آسیایی، خرس‌های قطبی، (قلمرو نخستین‌ها) گونه‌های مختلف میمون و شامپانزه، میمون‌های دماغ دراز، (باغ خزندگان) گونه‌های مختلف تمساح‌ها، مارها، مارمولک‌ها و لاک‌پشت‌ها، (جنگل شکستنی) انواع لمور، روباه و کانگورو؛ (آفریقای وحشی) شیر، یوزپلنگ، کرگدن، زرافه و گورخر و بالاخره ببر سفید.







































 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمیده زارعی
|
-
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
0
0
ممنون از تصاویر جالبتون عالی بود
مهدی
|
-
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
0
0
‏‎ ‎خیلی خیلی عالی
مهدی
|
-
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
0
0
‏‎ ‎خیلی خیلی عالی
حسین
|
-
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
0
0
بد نبو خوب بود
نظر شما
ادامه