کد خبر: ۷۲۱۷۱

حکیم مهر: مدیر باغ وحش ارم گفت: شیر باغ وحش ارم به علت مشکل نخاعی، نیاز به عمل جراحی دارد، یکبار اسکن از نخاع آن انجام شده و ام‌آرآی انسانی هم احتیاج دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنلاین، «پرویز قندالی» مدیر باغ وحش ارم گفت: حال شیر ۳ ساله باغ وحش ارم که در استان گلستان زنده‌گیری شده بود، خوب است. فقط این شیر به علت مشکل نخاعی نیاز به عمل جراحی دارد. یک بار اسکن از نخاعش انجام شده و حالا به یک مرحله ام‌آرآی انسانی احتیاج دارد.

قندالی گفت: هر روز از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح برای هواخوری و آفتاب گرفتن از قفس خارج می‌شود و یک روز درمیان ۱۵ کیلو گوشت می‌خورد.

به گفته‌ قندالی، ۳۰ ایگوانای جدید در باغ وحش ارم تهران به دنیا آمده اند، با توجه به اینکه این گونه خانگی و غیر بومی است، به دنبال مجوزهای لازم برای واگذاری یا فروش آن‌ها هستیم. همچنین با توجه به نزدیکی شیرهای مجموعه، تا چند هفته دیگر بارداری ماده شیر مشخص می‌شود.

گفتنی است فروردین امسال یک قلاده شیر نر ۳ ساله که غیرقانونی در یک باغ شخصی نگهداری می‌شد، توسط یگان حفاظت سازمان محیط زیست استان گلستان کشف و ضبط شد و سپس برای نگهداری به باغ وحش ارم تهران انتقال یافت. یک ماه بعد، مدیر باغ وحش ارم تهران درباره وضعیت این حیوان گفت: «۲ مهره گردن این شیر شکسته و به دلیل جلوگیری از عذاب کشیدن حیوان، احتمال مرگ آرام (مرگ با آمپول) آن وجود دارد.» اما این حیوان تاکنون زنده مانده و به گفته مسئولان باغ وحش نیاز به یک عمل جراحی دیگر در ناحیه نخاع دارد.

 

نظر شما
ادامه