کد خبر: ۷۱۷۵۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
از سوی رئیس اداره تعمیم بیمه‌های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی:
حداکثر شرط سنی برای بهره‌مندی از این پوشش بیمه‌ای برای مردان و زنان ۵۰ سال و نرخ حق‌بیمه پرداختی ۲۷ درصد است ...

حکیم مهر: رئیس اداره تعمیم بیمه‌های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ضمن تشریح جزئیات بیمه دامپزشکان گفت: این بیمه با نرخ ۲۷ درصد ارائه می‌شود و بهره‌مندی از آن، مستلزم تایید سازمان نظام دامپزشکی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، سازمان تامین اجتماعی به عنوان نهاد اصلی بیمه‌گر بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند. با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به‌شمار می‌روند.

«بیمه دامپزشکان» تامین اجتماعی نیز یکی از تعهدات بیمه‌ای و بلندمدت این سازمان بین نسلی است که به استناد ماده یک قانون تامین‌ اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و مجموعه سازمان نظام دامپزشکی را در صورت فقدان پوشش بیمه‌ای، تحت مقررات حمایتی قرار می‌دهد.

متقاضیان این بیمه باید فاقد پوشش بیمه‌ای، مقررات حمایتی خاص و رابطه مزدبگیری با کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی باشند. معرفی اشخاص مشمول به واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌ اجتماعی نیز توسط سازمان نظام دامپزشکی انجام می‌شود.

این قسم از بیمه، ماهیت اختیاری دارد و مشمولان با انجام تشریفات مقرر و پرداخت حق بیمه می‌توانند از حمایت‌های مربوطه استفاده کنند؛ این گروه از بیمه‌شدگان، از همه حمایت‌های مقرر در ماده (۳) قانون تأمین‌اجتماعی مصوب تیر ۱۳۵۴ به استثنای بند (ج)؛ غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری با رعایت مقررات و تغییرات بهره‌مند می‌شوند.

بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگان، کمک هزینه ازدواج، درمان، پروتز و اروتز، کمک هزینه مراسم ترحیم و کمک هزینه سفر بیمار و همراه از مهم‌ترین خدمات بیمه دامپزشکی تامین اجتماعی به شمار می‌رود.

این گروه از بیمه‌شدگان، فاقد رابطه مزدبگیری با سازمان نظام دامپزشکی هستند؛ بنابراین از شمول قانون بیمه بیکاری نیز خارج بوده و بر این اساس حق‌بیمه مربوطه (۳ درصد مبنای پرداخت حق بیمه) نیز وصول نخواهد شد.

خدمات درمانی بیمه‌ دامپزشکان تابع ضوابط بیمه‌شدگان اجباری است

خدمات درمانی این بیمه‌شدگان هم تابع ضوابط مورد عمل سازمان تأمین ‌اجتماعی همچون بیمه‌شدگان اجباری و تغییرات و اصلاحات بعدی است. این جمعیت همچنین از پرداخت فرانشیز در مراکز درمانی سازمان (اعم از ملکی و استیجاری) معاف خواهند بود.

حداکثر شرط سنی برای بهره‌مندی از بیمه دامپزشکی تامین اجتماعی

حداکثر شرط سنی برای بهره‌مندی از این پوشش بیمه‌ای برای مردان و زنان ۵۰ سال تمام در تاریخ ثبت معرفی نامه در واحدهای اجرایی سازمان است؛ در صورتی که متقاضیان، دارای سابقه قبلی پرداخت حق‌بیمه قابل قبول نزد سازمان تامین‌اجتماعی باشند، معادل مدت سابقه پرداخت حق‌ بیمه قبلی برای ورود به دایره شمول به سقف سنی مجاز (۵۰سال) اضافه شده و در صورت احراز شرایط به عنوان مشمول پذیرفته خواهند شد.

پرداخت حق بیمه این دسته از بیمه‌شدگان به صورت گروهی توسط مرجع معرفی‌کننده (سازمان نظام دامپزشکی) انجام می‌شود؛ در این روش، بیمه‌شده هر ماه حق بیمه را به حساب سازمان نظام دامپزشکی واریز کرده و مرجع ذیربط با تنظیم فهرست، حق بیمه مربوطه را تا پایان آخرین روز ماه بعد به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌کندشروع بیمه‌پردازی هر یک از مشمولان با رعایت تاریخ شمول از تاریخ ثبت معرفی‌نامه در واحد اجرایی ذی‌ربط خواهد بود.

سارا آرزومندی رئیس اداره تعمیم بیمه‌های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره نرخ پرداخت حق بیمه دامپزشکان گفت: برخی از انواع بیمه‌های اجتماعی همچون بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویی تامین اجتماعی در نرخ‌های متعددی ارائه می‌شود اما بیمه دامپزشکی تک نرخی است و با نرخ ۲۷ درصد برای متقاضیان ارائه می‌شود.

 وی ادامه داد: متقاضیان این بیمه باید عضو سازمان نظام دامپزشکی باشند و در حقیقت سازمان (نظام دامپزشکی) متقاضیان را معرفی کند. در غیر این‌صورت امکان پرداخت حق بیمه توسط متقاضی وجود نخواهد داشت.

آرزومندی خاطرنشان کردکمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، خدمات درمانی و هزینه پروتز و اروتز از جمله خدمات مهم بیمه دامپزشکان سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
1
0
نرخ ۲۷ درصد باید ماهیانه چقدر پرداخت کرد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
2
3
چطور شده یک شاگرد راننده کامیون خودش بیمه خود اشتغالی میشه ولی دامپزشک نمیتونه معلومه یک کاسه ای زیر نیم کاسه نظام دامپزشکی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
کاسه اش پورسانت اضافی که میگیره و دست بیمه شده رو هم تو پوست گردو میگذاره و محتاج خودش میکنه
ناشناس
|
Lithuania
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
0
هر ماه چقدر باید پرداخت کنیم؟
شهریار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
0
0
خب این بیمه ای از طرف نظام دامپزشکی لیستش رد میشه با عنوان شغلی دامپزشک ..حقوق بازنشستگیش چطور محاسبه میشه ؟
نظر شما
ادامه