کد خبر: ۷۱۵۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: استاندار خراسان جنوبی در پیامی فرا رسیدن 14 مهر ماه روز ملی دامپزشکی را به کارکنان دامپزشکی استان تبریک گفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی در پیامی فرا رسیدن 14 مهر ماه روز ملی دامپزشکی را به کارکنان دامپزشکی استان تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

به نام خدا

«ما که می‌خواهیم با ابرقدرت ها و زورگوها و چپاولگرهای دنیا سینه ‌به‌ سینه شویم و با آنها مقابله کنیم، باید اساسی ترین و اصلی ترین نیاز مردم و کشور، یعنی امر تغذیه را به نقطه‌ اطمینان ‌بخشی برسانیم.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)

نیروی انسانی که از مهمترین ظرفیت ها و پتانسیل های هر جامعه است و از مقوله‌های اصلی توسعه و پیشرفت به شمار می رود، تا زمانی که از تمام ابعاد سلامت جسمانی و روانی برخوردار نباشد، نمی‌تواند این هدف متعالی را حاصل کند و سرنوشت ‌ساز و توسعه‌ گرا باشد.

بدون تردید از مهمترین مؤلفه های تأثیرگذار بر تأمین سلامت نیروی انسانی، کیفیت محصولات غذایی است که بخشی از دام و فرآورده های دامی سالم تهیه می شود، و به  مسئولیت پذیری دامپزشکانی گره خورده که به واسطه وظیفه خطیری که به عهده گرفته اند، جایگاهی تعیین کننده در حفظ بهداشت عمومی و ارتقاء سلامت جامعه دارند.

پیشگیری، مبارزه و درمان بیماری های دامی در راستای برقراری امنیت غذایی به ویژه در فرآورده های پروتئینی با منشأ دامی ایمن و سالم و نیز پیشگیری از 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام، تنها بخشی از خدماتی است که در حوزه دامپزشکی به جامعه ارائه می شود.

همین جایگاه ارزشی است که سبب شده در تقویم مناسبت های ملی، روزی برای پاسداشت فعالان حوزه دامپزشکی، این سرمایه های ارزشمند علمی و اجرایی کشور و همان پیشگامان عرصه بهداشت و سلامت جامعه که در دورافتاده‌ ترین مناطق کشور به ارائه خدمت مشغولند، تعیین گردد.

بی شک، 14 مهرماه، روز ملی دامپزشکی، فرصتی مطلوب برای قدردانی از خدمات ارزشمند و اثرات مفید فعالیت های این قشر زحمتکش در اقصی نقاط ایران اسلامی است، لذا بدینوسیله از زحمات بی وقفه و بی چشمداشت فعالان این عرصه در بخش دولتی و خصوصی به ویژه در استان خراسان جنوبی تقدیر نموده و از درگاه حضرت باریتعالی، برای یکایک این عزیزان سلامتی و عافیت مسئلت دارم.

جواد قناعت

استاندار خراسان جنوبی


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
2
بازم درود بر استاندار خراسان جنوبی حداقل میدوننن دامپزشکی هم هست
و دست مریزاد به دامپزشکی اونجا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
0
خدا زیاد کنه از این مدل استاندارها رو....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
2
پیام ایشون نشان از درک درست از اهمیت این شغل در جوامع هستش . واقعا ای کاش همه مسئولین اینگونه فهیم باشند
نظر شما
ادامه