کد خبر: ۷۱۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: روابط عمومی شبکه دامپزشکی درگز از مثبت شدن آزمایش هاری نمونه ارسالی به آزمایشگاه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر حامد شمس» رئیس شبکه دامپزشکی درگز بیان کرد: همکاران بخش مبارزه با بیماری های دامپزشکی درگز بلافاصله بعد از خبر واصله به شبکه مبنی بر وجود علائم مشکوک به هاری در سگ بدون صاحب در حومه شهر به محل اعزام و نمونه گیری از مغز حیوان که کاری پر مخاطره و سخت است انجام گرفت و پس از نمونه گیری و با رعایت زنجیره سرد نمونه مغز به آزمایشگاه مرجع تشخیص بیماری هاری توسط اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ارسال گردید.

وی افزود: تست هاری نمونه مزبور بعد از انجام آزمایشات تکمیلی مثبت اعلام شد که بر این اساس سریعا واکسیناسیون هاری در سگ های صاحبدار تا شعاع 10 کیلومتری در دستور کار همکاران مبارزه با بیماری های شبکه قرار گرفت.

شمس در ادامه با اشاره به بیماری هاری گفت: هاری یک بیماری ویروسی است که از طریق گزش حیوان آلوده نظیر سگ و گربه و.. به انسان منتقل می شود و پس از ورود به بدن توسط اعصاب محیطی به سمت دستگاه عصبی مرکزی حرکت می کند و در صورت رسیدن به مغز علائم عصبی هاری ممکن است بروز کند که در انتها سبب مرگ حتمی می شود. در نتیجه تمامی همشهریان در نظر داشته باشند تا قبل از رسیدن ویروس به مغز که بستگی به محل گزش دارد بلافاصله به مراکز بهداشت و بیمارستان ها مراجعه کنند و تحت درمان و واکسیناسیون قرار بگیرند.

وی در پایان گفت: تنها راه پیشگیری از بروز این بیماری در انسان واکسیناسیون و عدم تماس با سگ ها و گربه های بلا صاحب و همچنین حیوانات حیات وحش نظیر خفاش، روباه و شغال و... می باشد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
0
1
کم مشکل داریم هاری و سگ ولگردم شده قوز بالا قوز
نظر شما
ادامه