کد خبر: ۷۰۳۸۵
تعداد نظرات: ۳۱ نظر
معاون شهردار مشهد:
«علی نجفی» افزود: در این فرآیند، در اقدام اولیه با یک تزریق حیوان به حالت بیهوشی نزدیک می‌شود و سپس با تزریق دوم، سکته قلبی به حیوان دست می‌دهد؛ چون حیوان بیهوش است، دردی را احساس نمی‌کند و پس از مرگ جسد حیوان معدوم می‌شود ...

حکیم مهر: معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: آخرین شیوه‌نامه‌ وزارت کشور در خصوص سگ‌های ولگرد جمع‌آوری و یوتانایز یا همان مرگ با ترحم است که ما موظف به انجام همین شیوه‌نامه هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «علی نجفی» در خصوص افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد و معدوم‌سازی آن‌ها بیان کرد: نمی‌توان تعبیر کرد که تعداد سگ‌های ولگرد رو به فزونی است. آخرین شیوه‌نامه‌ وزارت کشور، جمع‌آوری این سگ‌ها و معدوم‌سازی با روش یوتانایز یا همان مرگ با ترحم است، که ما موظف به انجام همین شیوه‌نامه هستیم و در حال حاضر آن را اجرا می‌کنیم.

وی درباره مرگ با ترحم بیان کرد: این فرآیند به این صورت است که در اقدام اولیه با یک تزریق، حیوان به حالت بیهوشی نزدیک می‌شود و سپس با تزریق دوم، سکته قلبی به حیوان دست می‌دهد؛ چون حیوان بیهوش است، دردی را احساس نمی‌کند و پس از مرگ جسد حیوان معدوم می‌شود.

وی ادامه داد: به تازگی شیوه‌نامه‌ای در حال نگارش است که هنوز ابلاغ نشده ولی مراحل اولیه آن طی شده که در آن با مشارکت سازماهای مردم نهاد و دامپزشکی، سگ‌های ولگرد واکسینه، فرآیند عقیم‌سازی آن‌ها طی و در عرصه‌هایی که مورد تایید محیط زیست است، رها می‌شوند. این شیوه‌نامه هنوز نهایی نشده و به شهرداری‌ها هم ابلاغ نشده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد در خصوص عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد تصریح کرد: برخی سمن‌ها بودند که داوطلبانه فرآیند عقیم‌سازی سگ‌ها را انجام می‌دادند. به طور مثال در شهر نیشابور که به عنوان مدل الگویی در کشور معرفی شد، سمن‌ها در حال انجام این کار بودند. رویکرد شیوه‌نامه جدید هم برگرفته از عملکرد دواطلبانه مردم شهر نیشابور است. آنچه تا کنون در فرآیند عقیم‌سازی انجام می‌شده، اقدام رسمی از سوی شهرداری نبوده است و سمن‌ها به صورت داوطلبانه این کار را انجام می‌دادند.

وی در مورد اخباری مبنی بر معدوم سازی سگ‌ها به روش حبس کردن و غذارسانی نکردن عنوان کرد: خیر چنین چیزی درست نیست و ما به طور مرتب اعلام کردیم، اگر گروه‌های مردم نهاد و حمایتی مایل هستند، می‌توانند از سوله‌های شهرداری که سگ‌ها را به روش یوتانایز معدوم می‌کنند، بازدید کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: جمع آوری سگ‌های ولگرد، قبلا بدین صورت بود که پیمانکار به ازای تحویل دادن هر قلاده سگ ولگرد، مبلغی را دریافت می‌کرد. این موضوع مورد اعتراض برخی از گروه‎‌ها قرار گرفته بود و می‌گفتند که پیمانکاران از مناطق دیگری سگ می‌آورند و بعضا توله‌کشی می‌کنند که درآمد کاذب کسب کنند. برای رفع این مورد، مکانیزم را معکوس کردیم. به پیمانکار بابت معدوم‌سازی قلاده‌ای سگ پول نمی‌دهیم، بلکه با آنها قرارداد می‌بندیم که اگر در سطح شهر سگی مشاهده شود پیمانکار جریمه می‌شود.

وی در مورد اخباری درخصوص افزایش شغال و روباه در مشهد بیان کرد: من این خبر را از همکاران رسانه شنیدم. به لحاظ علمی این مسئله امکان‌پذیر است چون هر حیوانی حیطه و ناحیه نفوذ خود را دارد و با کاهش جمعیت حیوان، حیوان رقیب امکان حضور پیدا می‌کند. یکی از مسائلی که معدوم سازی سگ‌ها به دنبال دارد همین قضیه است. اما به لحاظ عینی وقتی بررسی کردیم، گزارش یا مورد خاصی را در این زمینه مشاهده نکردیم و چیزی در سامانه‌های ما ثبت نشده بود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد درخصوص اینکه مردم در جهت جلوگیری از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد چه کاری می‌توانند انجام دهند، گفت: چرخه زاد و ولد در حیوانات وابسته به منابع غذایی‌ست. اگر ما منابع غذایی را برای حیوانات محدود کنیم، زاد و ولد آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. مردم می‌توانند با بیرون گذاشتن به موقع زباله‌های خود، قبل از جمع‌آوری توسط ماشین‌های زباله، نقش بسزایی را در کاهش منابع غذایی ایفا کنند. این موضوع در خصوص گربه‌های خیابانی هم صدق می‌کند.

نجفی ادامه داد: بحث ترحم در فرهنگ ما نهادینه است ولی بعضی اوقات این ترحم مشکلاتی را ایجاد می‌کند. ما در حوزه شهری اگر غذای این حیوانات را فراهم کنیم، ممکن است افزایش زاد و ولد و بیماری‌هایی مثل پشه سالک و عفونت‌های روده‌ای را در پی داشته باشد. اگر مردم در خارج از حوزه شهری به این عمل بپردازند بهتر است. نمی‌گوییم این کار را انجام ندهند، می‌گوییم در خارج از حوزه شهری اقدام به غذادهی کنند.

 

انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
8
14
خدا خیرتون بده
یک نفر دوستدار حیوانات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
25
5
کی بشه آه این زبان بسته ها دامن گیر شود.گرچه کم بلا سر ایرانیها نیومده...
قطعا کائنات جواب این کشتار را خواهد داد.چند سال پیش یک نفر سگی رو آزار داد جالبه دو ماه بعدش در تصادف دوتا پاهاش فلج شد.این موجودات آفریده خداوند هستند .کشتن اونها فرقی با قتل نداره..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
آه خرگوش ها، روباه ها، یوزپلنگ ها و سایر حیوانات در برابر حمله سگ ها که می خواهند غیرطبیعی جمعیت آنها زیاد شود ،دامن چه کسانی را می گیرد؟
سالار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
دوست عزیز لطفا احساساتی نشو، هفته پیش یه بچه چهار ساله رو تو قم ۸ قلاده سگ بطرز فجیعی خوردند، اگه دوس داری بچه تو هم توسط سگ خورده بشه کافیه همین الان بچه تو بذاری سر کوچه تا بازی کنه !
یک نفر دوستدار حیوانات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
23
9
در استانی که امام اش ضامن آهو بوده و دوستدار حیوان حداقل از پولهای آستان قدس یه پناهگاه برای این سگها می ساختید...یا امام رضا (ع) خودت تاوان آه این سگها رو بگیر...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
لطفاً از حقوق آهوها در برابر حمله گله ای سگ ها دفاع شود
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
4
20
خداقوت این شیوه بسیار عالی است. مطمئنا روش عقیم سازی و رها کردن سگهای ولگرد هیچ دردی را دوا نمیکند ، نه از حمله این سگها به انسانها جلوگیری می کند نه از انتقال بیماری های مشترک و نه از ضررهایی که این سگها به اکوسیستم وارد می کنند و ... ، پس بهترین روش مرگ با رحم و شفقت است که شما در حال اجرای آن هستید. احسنت احسنت
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
3
11
هر چند بنده با هر نوع کشتن مخالف هستم ولی به دلیل نبود زیرساخت درکشور برای نگهداری سگ‌های ولگرد و احتمال حمله به انسان باید این سگها به هر طریقی جمع‌آوری شوند ولو یوتانایز باشد. ولی همچنان معتقدم اگر کسی کوچکترین نگاه چپی به حیوان‌خانگی یک شخص داشته باشد من اولین کسی هستم که در خیابان برای دفاع از آن سگ یا گربه حیوان خانگی حاضرم و اعتراض خواهم کرد. هرچند سگ ندارم و خوشم نمی‌آید ولی هرگز انسانیت به من اجازه نمی‌دهد که به مردم به زور بگم چی خوبه و چی بد. حق هر انسانی است که خودش تصمیم بگیرد و زندگیش را بسازد نه به زور به او بقبولانیم که جی برای آنها خوب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
آمار حیوان گزیدگی ناشی از سگ های صاحب دار بسیار بیشتر از سگ های بدون صاحب می باشد
نویسنده کامنت اول
| United States of America |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
ناشناس ۱۶:۵۰، عزیزم سگی که پت باشد واکسینه شده، ضد انگل خورده، تربیت شده و این متفاوت از سگ ولگرد است. این دوتا را جمع نبند. خوب قانون منطقی بگذارید که مثلأ اگر کسی سگ خانگی می‌خواهد حتمأ باید واکسینه باشد وگرنه جریمه خواهد شد و یا حتمأ ضد انگل تجویز شود، یا حتمأ برگ معاینه سلامت سالیانه دامپزشک داشته باشد و یا برای راه بردن آن حتمأ باید قلاده داشته باشد و مقید در دست صاحبش باشد و در خیابان رها نباشد. نه اینکه قانون بگذاری هر کسی سگ خانگی داشت باید با چماق زد تو سرش و سگ را کشت. یادت باشه قوانین انسانی برای به جامعه انسانی است و قوانین الهی مربوط به خانه‌ها، اذهان، و عبادتگاهها مردم است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
3
17
آیا کسی هست از حقوق خانواده های دارای کودک جانباخته در اثر حمله سگ دفاع کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
از حمله سگ ولگرد عزیزم، این فرق داره با سگ خانگی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
اینجا دیگه انجمن ها و حامی نماها خفه خون میگیرن و میرن زیر لاک دفاعی و صداشون درنمیاد چوم منافعشون در خطره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
نه دیگه اینجا میرن گم میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
نه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
1
12
کاربسیارشایسته ای بود
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
6
2
در تغییر تعبیر واژگان برای قانع سازی عوام الناس همیشه عالی عمل میکنید.
به معدوم سازی های سال های گذشته هم که توسط پیمان کاران شهرداری و با تزریق اسید صورت می‌گرفت یوتانایز می‌گفتند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
1
0
گاهی لازمه حکومت تصمیم درست رو با نظر اکثریت مردم در جهت حفظ منافع جامعه انجام بده. کاش در همه زمینه ها اینطوری بشه
دو کلمه حرف حساب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
3
8
آقایون بیسوادی که می فرمایند غذارسانی مردمی تاثیری نداره و نداشته و مخالف معدوم سازی هستی، در مطالعه خود من، مدل رگرسیونی چند متغیره دقیقا نشون داد که غذا رسانی به عنوان یک متغیر پیشبین به صورتی معنادار میزان افزایش زاد و ولد رو در سگهای ولگرد پیش بینی می کنه، با اثر حجمی برابر با بر شصت و هفت صدم، بعد شما چطوری میاید میگید تاثیری نداره؟
در ضمن، یعنی بیماری های مشترک مثل هاری، توکسوکارا، کیست هیداتیک، درماتوفیتوز، و .... برای بهداشت عمومی مسئله ساز نیستن؟ یعنی ضرر و آسیب تحمیل فشار روانی، استرس، ایجاد فوبی خاص، و غیره توسط سگهای ولگرد برای سلامت روان شهروندان دارای موضوعیت نیست؟ یعنی هزینه های گزاف عقیم سازی، غذارسانی، نگهداری، و غیره باید به دلیل جنون یک عده سگ-دوست به جامعه تحمیل بشه؟
نمیگم حیوان-دوست و طرفدار-طبیعت بلکه تعمدا از اصطلاح سگ-دوست استفاده می کنم چون فقط سگ برای این جماعت بیسواد، تشنه توجه، و مبتلا به بایس شناختیِ خود-روشنفکر-و-با-کلاس-پنداری حیوان محسوب میشه. احتمالا برای این افراد که با توسل به فتیشیسمِ سگ-بُت-انگاری نوعی هویت جعلی برای بی هویتی شون در راستای دیده شدن در جامعه دست و پا کردن جانورانی که همین سگ ها تحت خطر انقراض قرار دادن نوعی گیاه ادراک میشن و به همین جهت هم در این زمینه هیچ صدا و اعتراضی ازشون شنیده نمیشه، حالا بگذریم که گروهی از همین جماعت به گیاه خواری هم اشکال وارد می کنن که باعث آزار گیاهان میشه و لذا از دید ایشان احتمالا گونه انسان برای تداوم بقا ملزم به فوتوسنتز می باشد!!! وقتی الگوی افراد بشه چهارتا مجری مثل ندا جناب، سحر ساغرچی، فرانک سلیمانی، سالومه سید نیا و غیره که نه زندگی شخصی، خونوادگی، و زناشویی موفقی داشتن نه سواد درست و حسابی و نه تخصصی در هیچ زمینه ای دیگه بیشتر از این هم از دنبال کنندگان و مقلدین قسم خورده شون انتظار نیست، بُت شون میشه سگ ولگرد، فرزندشون هم میشه سگ شون، و قس علی هذا. در نهایت هم نتیجه میشه ترجیح دادن سگ به انسان، حالا چندین بچه و زن و هموطن هم توسط سگ های ولگرد دریده و کشته بشن، خیلی ها هم آسیب جسمی و روانی ببینن، هموطنانی هم از پاتولوژی حاصل از بیماری های مشترک رنج بکشن یا بمیرن، چه اهمیتی داره؟ مهم اینه که سگ های ولگرد ارجحیت دارن بر انسان!!!
ضمنا، قابل توجه به اصطلاح طبیعت دوستان، سگ به اون معنا موجودی طبیعی نیست. عده ای سهوا یا عمدا این باور اشتباه رو که سگ هم حق زیست در طبیعت داره رو به خوردتون دادن ولی باید بدونید که سگ حاصل تکامل گرگ هست اما موقعی که گرگ تونست نشاسته موجود در پسماند تولیدات کشاورزی انسان رو بواسطه ایجاد جهش هایی در ژنومش هضم کنه. بعدها سگ ها به دلیل خوی اجتماعی، مجهز بودن به دندان و آرواره قوی، قابلیت تهاجم تکی و گله ای، و اعمال خشونت در قلمروطلبی توسط انسان برای نگهداری از گله و زمین و اموال مورد استفاده قرار گرفتن. پس نگید همه موجودات حق زیستن در طبیعت دارن، سگ ها حاصل تکامل در محیط حاصل از زباله های کشاورزی تولید شده توسط انسان هستن نه طبیعت به اون معنایی که مثلا فیل و ببر و گرگ و غیره واقعا در طبیعت تکامل پیدا کردن. لذا جایی در طبیعت ندارن و به همین دلیل هم هست که بیشتر در اطراف زباله ها و شهرها دیده میشن تا طبیعت و اگر هم به طبیعت راه پیدا کنن موجبات انقراض بسیاری از حیوانات رو فراهم می کنن، دقیقا همون اتفاقی که در استرالیا، گینه نو، جزایر تاسمانی، و غیره افتاد و همین الان هم در شمال ایران و مناطق کوهستانی زاگرس در حال وقوعه از کبک و انواع مرغابی و پرندگان بگیرید تا گراز و یوزپلنگ و پلنگ و غیره همه در معرض خطر هستن.
اما در همین محیط شهری و اطراف سطل های زباله و غیره سوال اینجاست که الان دقیقا کارکرد سگ ولگرد در خیابونای شهری چیه؟ دفاع از گله؟ دفاع از اموال مردم؟ دفاع از زمین های مزرعه داران؟؟؟ چرا یک عده اینقدر به تکثیر و باقی موندن سگ ها در محیط شهری و اطراف اون اصرار دارن؟ آیا غذای سگ می فروشن و از این طریق درآمدزایی دارن؟ به اسم حقوق حیوانات و کمک به آن ها کلاهبرداری می کنن؟ عمدا به دنبال ایجاد مشکل برای سلامت و بهداشت عمومی هستن؟ مشکل روانی دارن و از اختلال شخصیت ضد اجتماعی رنج می برن؟ می خوان برای شهرداری ها، بیمارستان ها، صنعت واکسن سازی کشور و غیره ایجاد هزینه کنن و مشکلات بیشتری رو به اقتصاد لرزان ایران تحمیل کنن؟ می دونید توی ایران هر دوز واکسن هاری و ایمنوگلوبینی که افراد سگ گزیده دارن براحتی و بحق بصورت رایگان دریافت می کنن برای دولت چقدر هزینه داره؟ می دونید همین واکسن در بسیاری از کشورها وجود نداره و در خیلی از ایالات آمریکا و دیگر کشورای پیشرفته رایگان نیست و باید چقدر برای دریافتش هزینه بشه؟ لطفا بجای جو گیر شدن یکم فکر کنید
مسئولین محترم لطفا تحت تاثیر جوسازی و فحاشی یک عده سگ-دوست قرار نگیرید و کار صحیح رو انجام بدید. معدوم سازی در شرایط حاضر تنها راهه، مگر اینکه سگ-دوستان گرامی تمام و کمال هزینه عقیم سازی، نگهداری، واکسیناسیون، انگل زدایی، و غیره رو تا ریال آخر متحمل بشن که البته دور از ذهن به نظر میاد چرا که سگ-دوستان عاشق سگ ها هستن اما فقط توی خیابون اونم با هزینه ی مالی و جانی و روانی زنان و کودکان و افراد مسن و حتی جوانانی که از دید سگ-دوستان کمتر از سگ های ولگرد محق زندگی و آسایش هستن
پاسخ ها
دامپزشک
| Finland |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
آقای دو کلمه ​حرف حساب
اگر چه متن شما نشانه آگاهی شما نسبت به پدیده سگ های بلاصاحب و خطرات آنهاست اما اینچنین بی مهابا تاختن به همه مردمی که علاقه ای نسبت به حیوانات دارند هم پسندیده نیست . خود ما کوچک که بودیم با سنگ سگ ها را میراندیم و هیچ سگی دورو بر ما نبود اما بایستی قبول کرد که طی سال های اخیربنا به علل مختلف نگاه مردم عوض شده و برای حیوانات هم حقوقی قائل هستند و این باعث نزدیکی حیوانات شده است . من که یک دامپزشک هستم بخوبی با بسیاری از بیماری‌های آشکار و پنهان این حیوانات آشنا هستم و حتی با ناراحتی های روحی احتمال ابتلا به بیماری هاری مواجه شده ام. واقعیت هم این است که خطرات سگ های بلاصاحب روز به روز در حال افزایش است، حوادث ناگواری در پی می آید و در وهله اول بایستی نسبت به آگاهی دادن به مردم نسبت به این خطرات و راه های مقابله با آن که یکی هم نهایتا یوتانازیا است اقدام کرد تا نتیجه مطلوب عاید شود . . مردم باید بدانند که حتی این کلمه هم ، یک کلمه غربی است و در تمامی دنیا در چنین مواقعی دست به این عمل میزنند نظیر حذف تعداد زیادی کانگورو در استرالیا ......اما اینچنین فحاشی و بی مهابا تاختن و اسم بردن از اشخاص آیا سودی هم دارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
4
3
.................... اخه ادمی که ساعت 2:30 بامداد یهو ناشناس میاد درباره (مطالعه خوده من ... صحبت میکنه ) با به کار بردن چهارتا کلمه که از اینو اونور شنیده و هیییچ اسم و مدرک و مستندی هم نه از خودش میده و نه از مطالعات تخیلیش ! دیگه وضعش معلومه.
از زور بیکاری میشینی پای ماهواره و تمام دنیات درباره حیوانات و حیوان دوستی خلاصه شده در چهارتا مجری برنامه !
از ادبیاتت پیداست کم سن و سالی و کم تجربه و قطعا ............ اخه ادمی که به قول خودش ( مطالعه )داره و فرهیختست توی همون پاراگراف اول تمام مخاطبانش رو بیسواد خطاب میکنه ؟ شما اول سوادت رو اثبات کن.بزرگ بودنت رو اثبات کن . اون تلویزیون رو هم خاموش کن پاشو برو بخواب افرین. مدل رگرسیونی چند متغیره ؟! بعد یه همچین دستاورد مهمی رو چرا هیچ جا نشون ندادن ؟ اخه مگه مجبوری ؟؟برو سر درس و مشقت بچه اگه قراره یوتانایز کنن میکنن اگرم قراره بهشون باقالی پلو بدن میدن توروخدا حکیم مهر نزار این .......ها از این مدل پیامهای تخیلی بفرستن پاک آبروی همکارا رو میریزن . طرف یه رگرسیون یه جا شنیده هنوز نرسیده به همه میگه بیسواد بابا منه دامپزشک به دشمن خودمم انقدر نپخته توهین نمیکنم اخه چرا امثال شماهارو دانشگاه راه میدن شماها باید اول تربیت نداشتتون رو کامل کنید بعد ........... بریزید تو اجتماع
پاسخ ها
دو کلمه در پاسخ به تهمت ها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
اولا که بنده خودم دامپزشکی خوندم اما توی همون دوره دامپزشکی هم متوجه شدم که سواد اکثریت دامپزشکان در زمینه های ریاضی و آماری تقریبا برار با صفر هستش و به همین دلیل هم یک کارشناسی آمار گرفتم تا تازه بفهمم برای مثال تفاوت خطای نوع اول و دوم چیه. پس نیازی نیست که با استناد به دامپزشک بودن من و مطالعه ای که انجام دادم رو زیر سوال ببرید. مطمئنم شما هنوز تفاوت دو تا توزیع ساده برای مثال توزیع خی دو یا اف رو با توزیع تی نمی دونید بعد اومدید اینجا برای من از سواد حرف میزنید و اینکه مطالعه من تخیلی بوده؟ دیگه هر کس ندونه من که خودم توی همین سیستم آموزشی ایران دامپزشکی خوندم میدونم حد سواد اکثریت البته نه همه دامپزشکا در زمینه های آماری و ریاضی چقدره، اونم تازه توی دانشگاه های درست و حسابی و گرنه باقی دانشگاه ها رو که خدا بخیر کنه.

پس بجای تهمت زدن واقعیت رو بپذیر و کمی هم مطالعه کن تا رگرسیون چند متغیره اینقدر برات عجیب و غریب نباشه. چیز پیچیده ای نیست دکتر جان، یه معادله ساده مینویسی با چند تا متغیر پیش بین، شیب خط ها و عرض از مبدا رو محاسبه می کنی و با استفاده از اون معادله متغیر ملاک رو پیش بینی می کنی. تازه الان که با انواع و اقسام نرم افزار این کارای آماری رو انجام میدن.

آبروی همکارا رو شما میبرید که با شنیدن اسم رگرسیون چند متغیره دچاره تغییرات خلقی مزاجی میشید و تبدیل شدید به مبلغ سگ-دوستان نه من (تازه اگر واقعا دامپزشک باشید).

در مورد اسمم هم باید بگم که دلیلی نمی بینم اسمم رو اینجا بگم تا از همین فردا از صبح تا شب توی فضای مجازی فحش و ناسزا و انواع تهدیدها رو از سوی سگ-دوستان و همکارانی همچون شما بشنوم. اگر علاقه به مطالعه کردن دارید مقاله ما اکسپت گرفته و تا چند ماه آینده چاپ میشه، توی گوگل اسکولار کی ورد ها رو سرچ کن (stray dog, Iran, carrying capacity, reproduction rate) و فیلتر مقطع زمانی رو هم بذار بعد از سال 2022، فکر نمی کنم واسه کسی که یک اپسیلون اهل تحقیق و مطالعه هست پیدا کردن این مقاله کار سختی باشه. گرچه هزار تا هم از این مقالات چاپ بشه نه کسی از مسئولین بهش عمل می کنه و حتی اونو می خونه و نه تغییری توی فکر افراد سطحی و قشری و بیسواد (لطفا بیسواد رو با تاکید بخونید) و جو زده ایجاد میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
5
2
................ اون پدر ومادری که بچه شو ول میکنه تو خیابون و واسش مهم نیست حقشه ، بکشین ببینین چیکارتون میکنیم ، شروع کنین تا ما هم شروع کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
خخخخ
توی کسری از ثانیه بازداشتی و بعدشم خدا به فریادت برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
دقیقا داری خودت رو با سگ مقایسه میکنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
1
5
تو منطقه ما بسیاری از حیات وحش تحت تاثیر سگ هایی که بخاطر غذا دهی یه عده نفهم زیاد شدن داره نابود میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
5
کاش که یه آمار از وزارت بهداشت میگذاشتید تا مردم متوجه آمار بالای گاز گرفتگی توسط سگ می شدن . آمار باورنکردنی و وحشتناکه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
0
1
حالا کاری به سگ های ولگرد ندارم
ولی مسئولین مشهد کلااااا با کلمه سگ مخالفن درک نمیکنم
یه جا دعوت بودیم سخنران اوردن در مورد خانواده صحبت کنه و بحث های دیگه
وسطش گیر داد به سگ اخه تو کارشناسی داداش آدم در مورد هرچیزی مجبور نیست نظر بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
دقیقا مثل خودت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
0
1
اینم یادم رفت بگم تو هر پارکی هر ۱ متری ۱ بنر زدن ورود پت ممنوع است و کلی تهدید صاحبین کیس
بالاخره با ولگرد ها مشکل دارید با همه مشکل دارید.مشخص کنید مام بدونیم
...............
حمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
0
0
البته نگهداری نژادهایی مانند پیت بول در بسیاری از کشورهاممنوع هست.ولی در ایران شما پول خرج کنی خرس وشیر وکروکودیل میتوانی نگه داری.نهایتا حتی آدمخواری رو هم با یک تلفن به دارودسته ........ حل میشه.
نظر شما
ادامه