کد خبر: ۷۰۳۴۲
تعداد نظرات: ۷ نظر

حکیم مهر: «دکتر سیدمحمدامین حسینی» سرپرست معاونت اداره کل و اداره دامپزشکی شهرستان چابهار بیان داشت: به دنبال تلف شدن و کشف لاشه نهنگ عظیم الجثه در سواحل بندر بریس، کارشناسان اداره دامپزشکی جهت بررسی اعزام و نسبت به نمونه برداری از لاشه نهنگ مذکور اقدام نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، «دکتر سید محمدامین حسینی» گفت: درخصوص تشخیص علت مرگ نهنگ تلف شده نیازمند بررسی کارشناسی توسط یک کارگروه متخصص می باشد و دستگاه های مرتبط باید با تعامل مشترک با هم در حوادث این چنینی نسبت به تشکیل کارگروه تخصصی جهت بررسی های علمی و پژوهشی اقدام نمایند.

وی با تاکید بر این موضوع که اظهار نظر دقیق در خصوص علت مرگ نهنگ کشف شده نیازمند بررسی های علمی در کارگروه تخصصی می باشد،عنوان داشت: از دلایل احتمالی تلف شدن نهنگ ها می تواند ضربه، آلودگی، بیماری، تشعشعات، ‌سروصدا یا عوامل دیگری از قبیل صید و صیادی باشد.

سرپرست معاونت اداره کل و اداره دامپزشکی شهرستان چابهار اظهار داشت: در بررسی های اولیه بالینی و کالبد گشایی، علائم شکستگی در یکی از باله های نهنگ مشهود بوده و با توجه به بررسی های صورت پذیرفته، به دلیل پوسیدگی بافتی در لاشه، احتمالا لاشه تلف شده مدت زمان زیادی را روی سطح آب دریا شناور بوده است.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شایورد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
2
3
به استناد نص صریح قانون ، نمونه برداری نهنگ به دامپزشکی مربوط نمیشه، باید ادارۀ حفاظت محیط زیست چابهار، به قضیه ورود کند.
دخالت در وظیفه ذاتی دستگاه های اجرایی دیگر، باعث مهم شدن دامپزشکی نمی شود و تبعات دارد. (مهندسین علوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست باید کار تخصصی نمونه گیری رو انجام دهند) اینو، آقای «شیوانسب» کارشناس حقوقی اداره کل استان، خوب می فهمه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
اینجا سیستان و بلوچستان است قانون کجا بود . هر کس فیلمش بیش ماندگاریش بیش
خسروی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
اینطور که با ذکر نام فرمودید کاملا مشخص است از پرسنل همان استان و یا همان اداره هستید!! و چقدر بد که به جای طرفداری و حمایت از فعالیت های سازمانی که در آن مشغول به فعالیت و حقوق بگیر آن هستید و به جای تشکر از اقدامات همکاران خود که شاید هرروز هم ملاقاتشان می کنید! به دنبال تبر زدن به ریشه اید! وقتی خودمان به خودمان رحم نمیکنیم آنوقت چه انتظار و گله ای داریم که دامپزشکی جایگاهش را در جامعه بدست بیاورد و اهمیت و سختی کار دامپزشکان دیده شود!!
کارشناس دامپزشکی چابهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
1
3
با سلام
ضمن تشکر نظر حضرتعالی،جهت استحضار با هماهنگی و درخواست اداره حفاظت محیط زیست این اقدام صورت پذیرفته است و اگر مدعی العموم هستید می توانید ورود کنید و تبعات قانونی را ما پاسخگو خواهیم بود.
از پیام دوم کاملا مشخص هست مشکل شما تبعات قانونی نیست.متشکرم
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
باعث افتخار است که دامپزشکی چابهار و استان سیستان و بلوچستان غیر از کار میدانی خود در رسته علمی هم فعالیت دارند در حالیکه بسیاری از مناطق سیستم اداری کاملا از مباحث علمی فاصله گرفته. همکاری های اینچنینی با حفاظت محیط زیست و دانشگاهیان قطعاً نتایج بسیار خوبی خواهد داشت، مهم نیست چه کاری وظیفه چه ارگانی بوده ، مهم نتیجه است که برای هر ارگان حائز اهمیت خواهد بود .ای کاش بیشتر شاهد اینگونه همکاری ها باشیم
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
3
عرض خسته نباشد و خدا قوت به سرکار خانم ناصری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
2
خدا قوت به اون خانم دکتر زحمتکش.

شایورد که گفته اند نمونه برداری کار کحیط زیست است!!
احتمالا قوانین را درست و دقیق مطالعه نکردن!

بله مسئول پیگیری مسایل حیات وحش با محیط زیسته ولی اقدامات فنی دامپزشکی را مجموعه دامپزشکی با دعوت اداره محیط زیست انجام میده. ...
نظر شما
ادامه