کد خبر: ۷۰۳۱۳
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
مدیرکل جدید دامپزشکی استان مرکزی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر محمد فتاحی زرندی» افزود: امسال به دلیل افزایش نرخ دستمزد دامپزشکان بخش خصوصی، کارفرماها و مراکز تولیدکننده در بحث قراردادها خیلی موافقت نمی‌کنند و متاسفانه تعداد زیادی از آنها هنوز قراردادهای خود را تمدید نکردند ...
 

حکیم مهر- پدیده مظفری: هفته گذشته بود که با حکم رئیس سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر محمد فتاحی زرندی» به سمت مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی منصوب شد. این انتصاب بهانه‌ای شد تا به سراغ او برویم و دقایقی را به گفت‌وگو بنشینیم.

دکتر فتاحی بزرگترین مشکل دامپزشکی استان مرکزی را کمبود نیرو و شاید نبود نیرو معرفی می‌کند: «اسم کمبود نیرو برای گوش همه آشنا و تبدیل به یک مساله عادی شده است اما در اداره کل ما واقعا نوعی بحران است. تا جایی که ما حتی یک نیرو را نمی‌توانیم جابه جا کنیم و فاقد نیرو هستیم.»

وی در گفت‌وگو با حکیم مهر یکی از دلایل کمبود نیروی بومی در استان مرکزی را نبود دانشکده دامپزشکی معرفی و تصریح می‌کند: «راهکاری که استانداری پیگیر آن است و البته شاید صنف دامپزشکی آن را نپسندد، راه‌اندازی دانشکده دامپزشکی در استان مرکزی است تا از این طریق مشکل نیرو را حل کنند. اگرنه متاسفانه راه دیگری ندارد. چون حتی اگر ما در آزمون استخدامی، سهمیه اضافه‌تری هم بگیریم، از آنجاکه نیروی بومی نداریم، نیروها از استان‌های دیگر جذب می‌شوند و مدتی پس از استخدام، مساله انتقال را پیگیری می‌کنند و ما دوباره با کمبود نیرو مواجه هستیم.»

حکیم مهر: آقای دکتر، ورودی چه سالی و کدام دانشگاه هستید؟

بنده ورودی سال ۷۲ دانشکده دامپزشکی شهید چمران اهواز هستم.

حکیم مهر: بعد از دوره عمومی چه کردید؟

دوره عمومی من در سال ۷۹ تمام شد. البته در فرایند پایان‌نامه، چون می‌بایست دو دوره جوجه پرورش می‌دادم و استاد راهنمای من هم اعزام به خارج داشت، دفاع از پایان‌نامه من کمی طولانی شد. در هر صورت در سال ۷۹ فارغ‌التحصیل شدم و در همان سال، با توجه به شناختی که رئيس شبکه دامپزشکی وقت در دوران کارآموزی از من داشت، به من گفت که روحیات شما به سیستم دولتی می‌خورد و اصرار کرد که به اداره بروم. در نهایت با مدیرکل وقت صحبت و هماهنگ کردم و در سال ۷۹ در همین شبکه دامپزشکی اراک مشغول به کار و جذب سیستم دولتی شدم.

حکیم مهر: لطفا اشاره‌ای به سوابق اجرایی خود بکنید.

در ابتدا مانند بسیاری از دوستان، به‌عنوان کارشناس سل و بروسلوز در دامداری‌ها و مناطق روستایی مشغول بودم و به مدت هفت سال در حوزه‌های مختلف دارو، درمان و... خدمات گوناگون ارائه ‌کردم. در سال ۸۶ به شبکه دامپزشکی دلیجان رفتم و تا سال ۹۰ به‌عنوان مسئول دامپزشکی دلیجان مشغول به کار بودم. در سال ۹۰ به اراک منتقل شدم و به عنوان مسئول حراست اداره کل دامپزشکی انتخاب شدم. چهار سال بعد دکتر شانقی مدیرکل شدند و من را به‌عنوان معاون سلامت خودشان انتخاب کردند و این سمت تا چند روز پیش ادامه داشت.

حکیم مهر: به نظر شما مهمترین چالش‌های دامپزشکی استان مرکزی در حال حاضر چیست؟

برخی چالش‌های دامپزشکی بیرونی و تعدادی از آنها داخلی است. در بحث داخلی، بزرگترین مشکلی که در اداره کل با آن مواجه هستیم، کمبود نیروست که البته در مورد استان ما، نبود نیروست. کمااینکه اسم کمبود نیرو برای گوش همه آشنا و تبدیل به یک مساله عادی شده است اما در اداره کل ما واقعا نوعی بحران است. تا جایی که ما حتی یک نیرو را نمی‌توانیم جابه جا کنیم و فاقد نیرو هستیم. یکی از دلایل کمبود نیروی بومی در استان مرکزی، نبود دانشکده دامپزشکی است. استان ما نیروی دامپزشک خیلی کم دارد و اکثر نیروهای موجود از خارج استان هستند که در آزمون‌ها پذیرفته می‌شوند و می‌آیند، اما بعد از یکی دو ماه یا یک سال، به دنبال انتقالی هستند و دوباره جای آنها خالی می‌شود. عده‌ای از آنها به وسیله پارتی و عده‌ای نیز به بهانه شرایط خاص و بیماری منتقل می‌شوند و می‌روند و مشکلات زیادی برای ما به وجود می‌آورند.

ما مشکل کمبود دامپزشک را علاوه بر اداره کل، در بخش خصوصی هم داریم؛ به خصوص در واحدهای کشتارگاهی و جاهایی که نیازمند مسئول فنی هستند، با کمبود دکتر دامپزشک مواجهیم، به طوری که اگر دکتر یا مسئول فنی یک واحد برود، مشکلات زیادی برای جایگزینی آن داریم و در خیلی از موارد مجبور هستیم که با جاهای مختلف رایزنی کنیم تا دکتر بیاید. دکترها می‌آیند و مدتی می‌مانند، اما معمولا کار بهتری پیدا می‌کنند و می‌روند و دوباره واحد ما دچار مشکل می‌شود. اگر هم بخواهیم واحد را تعطیل کنیم که بحث‌های تولیدی، مشکلات اقتصادی و اشتغال به وجود می‌آید و اگر بخواهیم تعطیل نکنیم، ضوابط ما دچار مشکل می‌شود؛ لذا کمبود نیرو معضل اصلی استان ماست.

حکیم مهر: آیا برای مساله کمبود نیرو که به آن اشاره کردید، راهکاری هم به نظر شما می‌رسد؟

راهکاری که استانداری پیگیر آن است و البته شاید صنف دامپزشکی آن را نپسندد، راه‌اندازی دانشکده دامپزشکی در استان مرکزی است تا از این طریق مشکل نیرو را حل کنند. اگرنه متاسفانه راه دیگری ندارد. چون حتی اگر ما در آزمون استخدامی، سهمیه اضافه‌تری هم بگیریم، از آنجاکه نیروی بومی نداریم، باز نیروها از استان‌های دیگر جذب می‌شوند و همچنان مساله انتقال را پیگیری می‌کنند و منتقل می‌شوند و دوباره با کمبود نیرو مواجه هستیم.

حکیم مهر: در زمینه بیماری‌ها با چه معضلاتی روبرو هستید؟

تالاب میقان شهرستان اراک هر ساله در فصول پاییز و زمستان میزبان پرندگان مهاجر از کشورهای دیگر است که این اتفاق، مخاطرات بهداشتی خاص خود را دارد. لذا ما هر ساله در بحث آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با مشکل مواجه هستیم. کمااینکه پرندگان آلوده هستند و کار ما را دوچندان می‌کنند. ما باید پایش‌های خود را دوچندان کنیم تا این آلودگی به واحدهای مرغداری استان سرایت نکند که در آن صورت در مقوله معدوم‌سازی، مشکلات انسانی و... مسائل مختلفی خواهیم داشت.

یکی دیگر از مشکلات ما در بحث کشتارگاه صنعتی است. متاسفانه در کل استان مرکزی فقط یک کشتارگاه صنعتی در شهرستان زرندیه داریم و کلانشهر اراک که مرکز استان است، فاقد کشتارگاه صنعتی دام است. حدود ۵۰ درصد کشتار استان در کشتارگاه اراک انجام می‌شود و صاحبان اکثر این کشتارگاه‌ها شهرداری‌ها هستند و لذا هزینه‌کرد آنها، آنطور که ما انتظار داریم، انجام نمی‌شود. علی‌رغم اینکه این کشتارگاه‌ها مشکلات زیادی دارند و هزینه هم می‌کنند، اما خواسته‌های ما برآورده نمی‌شود.

حکیم مهر: مهمترین برنامه‌های شما برای ارتقای دامپزشکی استان چیست؟

دامپزشکی استان منفک از دامپزشکی کشور نیست. ما باید همین دستورالعمل‌هایی را که سازمان دامپزشکی در طول سالیان متفاوت ابلاغ کرده، اجرا کنیم. خیلی از قوانین موجود دامپزشکی مغفول مانده و قابلیت اجرا ندارد، چرا که شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه عوض شده است. قوانین و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی مربوط به سال ۱۳۵۰ است که این معضل باید حل شود؛ اصلاح آن هم در گرو همکاری سازمان دامپزشکی است و آنها باید کمک کنند که دستورالعمل‌های ما کمی استاندارد و بومی‌سازی شود.

اما یکی از برنامه‌های اصلی بنده در استان مرکزی، کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، به خصوص بیماری‌های بروسلوز و هاری است. ما به دنبال این هستیم که بتوانیم این بیماری‌ها را در استان کیس‌یابی و تعامل خود را با مرکز بهداشت افزایش دهیم. حتی به دنبال این هستیم که خودمان به شکل مستقیم با مطب‌های بخش خصوصی پزشکان بخصوص آزمایشگاه ها لینک زده و ارتباط برقرار کنیم تا گزارش بیماری به ما دهند. کمااینکه یکی از معضلات ما این است که خیلی از پزشکان  کیس را می‌بینند و درمان می‌کنند اما هیچ گزارشی به مرکز بهداشت نمی‌دهند تا آنها این گزارش را در اختیار ما قرار دهند و این مشکل‌ساز است. اگر گزارش‌گیری ما در بحث بروسلوز خوب باشد، می‌توانیم پیرو شناخت بیمار، کارهای بهداشتی خود را در منطقه آنها پیگیری کنیم. اگر واکسیناسیون یا خون‌گیری در منطقه نیاز است، آن را انجام دهیم و دام‌های بیمار را حذف کنیم.

همچنین برای صنایع تبدیلی مثل کشتارگاه‌ها، کارخانه‌های خوراک، بسته‌بندی و حتی مراکز پرورشی برنامه داریم تا بحث‌های ممیزی انجام دهیم. اگرچه این کار قبلا انجام شده، اما می‌خواهیم بیشتر انجام شود تا نواقص احصا شود و با رفع آنها، بتوانیم به سطح بهداشت عمومی کمک کنیم.

حکیم مهر: ارزیابی شما از وضعیت اجرای ماده ۱۹ آییننامه نظارت بهداشتی دامپزشکی در استان چیست و چه برنامه‌ای برای اجرای هرچه بهتر آن دارید؟

ماده ۱۹ تا قبل از امسال، در استان مرکزی وضعیت خوبی داشت اما امسال به دلیل افزایش نرخ دستمزد دامپزشکان بخش خصوصی، کارفرماها و مراکز تولید کننده، در بحث قراردادها خیلی موافقت نمی‌کنند و متاسفانه تعداد زیادی از آنها هنوز قراردادهای خود را تمدید نکردند. کارفرماها نسبت به این قضیه اعتراض دارند اما ما و نظام پای آن ایستادیم و پیگیری می‌کنیم که قراردادها بسته شود. به هر حال ماده ۱۹ قانونی است که هیات وزیران آن را تصویب کرده و حق همکاران زحمتکش ماست. درست است که شرایط اقتصادی خوب نیست اما همین شرایط برای همکاران ما هم وجود دارد. ماده ۱۹ مربوط به بهداشت جامعه است و اگر به درستی اجرا نشود، ممکن است عوارضی نظیر فساد و... دامنگیر بهداشت جامعه شود. به خاطر همین ما حتما پیگیری می‌کنیم که این قراردادها به درستی انجام شود.

حکیم مهر: آیا در استان مرکزی با معضل درمانگران غیرمجاز روبرو هستید؟ برای آن چه راهکاری دارید؟

نمی‌توانم بگویم که در استان با این معضل روبرو نیستیم، کمااینکه در بعضی شهرستان‌ها به دلیل کمبود دامپزشک این مساله را داریم. مثلا خیلی جاها فقط یک دامپزشک داریم که کارهای داروخانه، درمان و مرکز مایه‌کوبی را انجام می‌دهد. قطعا یک نفر به همه این کارها نمی‌رسد و طبیعتا عده‌ای از این شرایط سوء استفاده می‌کنند. درمانگران چند دسته هستند. یک تعداد کلینیسین‌های خودمان هستند که ورود پیدا کرده و خارج از آن منطقه جغرافیایی که پشت پروانه آنها قید شده، اقدام به کار درمان می‌کنند. در این صورت، سایر کلینیسین‌های منطقه‌ شاکی می‌شوند و با این قضیه مشکل دارند که آن را از طریق هیات بدوی نظام پیگیری می‌کنیم.

برخی کلینسین‌ها با همکاری دکترهای دامپزشک خدمات ارائه می‌دهند و برخی هم قصد سوء استفاده دارند و به شکل خودسر اقدام به درمان می‌کنند. یک عده هم که بی‌سواد هستند اما دخالت می‌کنند، مانند مباحث طب سنتی در درمان انسان که برخی بدون هیچ مدرکی ورود و در کارهای پزشکی دخالت می‌کنند که طبیعتا ما همه اینها را از طریق نظام و دادگاه مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم.

حکیم مهر: وضعیت تعامل اداره کل با بخش خصوصی دامپزشکی چگونه خواهد بود؟

رابطه اداره کل با بخش خصوصی یک رابطه دوجانبه است؛ همانطور که ما یکسری انتظارات از بخش خصوصی داریم، متقابلا بخش خصوصی هم از اداره کل انتظار دارد. اگر هردوی ما این انتظارات را برآورده و رعایت کنیم، طبیعتا تعامل خوبی بین ما و بخش خصوصی ایجاد خواهد شد. به فرض اگر کلینیسینی وظایف خود را انجام دهد، گزارش بیماری دهد، در منطقه جغرافیایی خود عمل کند، تعرفه‌ها را رعایت و داروهای مجاز تجویز کند، ما نه‌تنها مشکلی با این افراد نداریم، بلکه خیلی هم از آنها استقبال و حمایت می‌کنیم.

اگر مرکزی خدایی ناکرده دستورالعمل‌ها را رعایت نکند برای احقاق حقوق مردم و هم رشته‌ای‌های خودمان، حتما اطلاع‌رسانی کرده و تذکر می‌دهیم. اگر هم توجه نکنند، مساله را از مراجع ذیربط ازجمله نظام دامپزشکی یا دادگاه پیگیری می‌کنیم. البته امیدواریم که کار به آنجا نرسد، کمااینکه قبلا هم تعامل خیلی خوبی داشتیم. اگر از خود بخش خصوصی هم سوال کنید، احتمالا تایید می‌کنند که تعامل بخش خصوصی با دامپزشکی استان مرکزی خوب است.

حکیم مهر‌: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
2
28
.......... معلوم نیست استاندار محترم غذا را با دست از جلوی دهان میخورند یا می چرخانند و از پشت دهان میل میکنند ! یعنی چه نیروی بومی نداریم دانشکده را بیاندازیم خوب سهمیه بدهید برای یکی از دانشکده ها هر چقدر نیرو لازم دارید دانشجو بردارید یعنی چه که نمی توانید دکتر جذب کنید اگر سیستان و بلوچستان یا کیش و قشم بود یه حرفی، اراک که وسط کشور است . اگر میخواهید دانشکده راه بیاندازید یکی از مراکز مدرک فروشی های استان های شمالغرب را انتقال دهید اراک .مگر کشور هایی مثل کانادا استرالیا یا روسیه با آن وسعت عظیم در هر شهر و روستا دانشکده دارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
واقعا به دانشکده دامپزشکی در استان نیاز هست هیچ نیروی متخصصی در استان نمی ماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
رفتارتان را خوب کنید تا نیروی متخصص بماند . حالا اگر دانشگاه بزنید تضمینی هست که همه فارغ التحصیلان بمانند.
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
یعنی در چهل سال گذشته جوانان استان مرکزی به دلیل نبود دانشگده دامپزشکی در این استان از تحصیل در رشته دامپزشکی باز مانده اند ؟؟؟
استان اصفهان و یزد و ایلام و ... دانشگده دامپزشکی ندارند اما با مازاد دامپزشک روبرو هستند.
..................
کارهای بی منطق انجام ندید.
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
آقای رییس جمهور،آقای مجلس،آقای وزیر کار قبل افتتاح دانشگاه های الکی و پوشالی بهتره اول بستر اشتغال اون رشته مهیا بشه بعد دانشکده احداث کنید.کشور مشکلات زیادی داره با جای این قبیل کارهای بی منطق، بهتر اون مشکلات سی ساله رو حل کنید.
دکتر
|
Ireland
|
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
1
29
علت فرار دامپزشک های دولتی و بخش خصوصی استان مرکزی، در سیاست های سخت گیرانه سلیقه ای فراتر از قانون، برخورد های دوگانه، تفسیر سلیقه ای قانون، عدم شایسته سالاری، وجود رانت و فساد در برخی جاها، نبود اب و هوا و شرایط جغرافیایی هست نه چیز دیگر
برای مثال یک مجوز داروخانه جدید در مرکز استان سالها صادر نشده، یا مرکز مایه کوبی ها انحصاری شده یا رسیدگی به جزئیات به جای کلیات

خلاصه چه بخش خصوصی، چه مسئول فنی باشی چه بخش دولتی محل جالبی برای خدمت نیست که گواه ان بیانات خودتان هست
پاسخ ها
زخم خورده از این سیستم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
مثل من که از بخش خصوصی فرار کردم اومدم بخش دولتی ،از بس توسط اداره کل و معاون و ریس شبکه تحت برخورد دوگانه و سلیقه ای بودم .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
1
17
ترو خدا نگاه کن فقط کم مونده.کارخانه کشتی سازی اونجا بزنید اونوقت مبگن چرا .میگه چون مهندس کشتی زیاد تو اراک داریم .فقط کشتی کم داریم.همین الانشم نسبت به جمعیتش خیلی از صنایع اشتغالزا با اشتباه اونجا احداث شده است البته با توجه به نوع تخصص و جمعیت اونجا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
1
13
محمدجان
راه اندازی دانشکده دامپزشکی نخود سیاه است. راه حل جای دیگر است. ............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
2
22
مظلوم کشی راحت ترین کار است. زورشان به کی میرسد؟ به دکتر مسئول فنی بدبخت! وقتی هزینه ی همه چی را چند برابر میدهند به مسئول بهداشتی میرسند پول ندارند! ...............
دامپزشک مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
3
18
ما مشکل کمبود دامپزشک را علاوه بر اداره کل، در بخش خصوصی هم داریم؛ به خصوص در واحدهای کشتارگاهی و جاهایی که نیازمند مسئول فنی هستند، با کمبود دکتر دامپزشک مواجهیم، به طوری که اگر دکتر یا مسئول فنی یک واحد برود، مشکلات زیادی برای جایگزینی آن داریم و در خیلی از موارد مجبور هستیم که با جاهای مختلف رایزنی کنیم تا دکتر بیاید. دکترها می‌آیند و مدتی می‌مانند، اما معمولا کار بهتری پیدا می‌کنند و می‌روند و دوباره واحد ما دچار مشکل می‌شود. اگر هم بخواهیم واحد را تعطیل کنیم که بحث‌های تولیدی، مشکلات اقتصادی و اشتغال به وجود می‌آید و اگر بخواهیم تعطیل نکنیم، ضوابط ما دچار مشکل می‌شود؛ لذا کمبود نیرو معضل اصلی استان ماست.اقای دکتر شما ومجموعه دامپزشکی می خواهید سرمایه دار وکارفرما ها را فربه تر کنید یا بهداشت وسلامت غذای مصرفی جامعه مد نظرتان است مقداری در خلوت به نکته ای که گفتید فکر کنید چه حمایتی از دامپزشک بخش خصوصی ودولتی کردید که جواب نگرفته اید کارفرما هر تخلفی می کند شما ومجموعه اداره کل به جای برخورد حمایت می کنید اینهمه دامپزشک بیکار وجویای کار متقاضی کار هستند وفقط نیاز به حمایت دارند شما قانون را اجرا کنید دامپزشک بخش خصوصی با جان ودل می ماند وکار می کند
پاسخ ها
دکتر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
علت رفتن دامپزشک ها کار بهتر نیست، متاسفانه اذیت های شما مطلع جان هست، .............
همکار متخصّص داخلی دام بزرگ-مازندران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
4
11
راهکار حل مشکل، احداث دانشکده دامپزشکی در اراک نیست. بلکه بهترین راهکار تخصیص سهمیه بومی استان به دانشکده دامپزشکی تهران و رازی کرمانشاه به عنوان نزدیکترین دانشکده ها به استان مرکزی است. در آزمون استخدامی هم می شود، سهمیه بومی برای استان مرکزی قرار داد. در ثانی دامپزشک بیکار غیربومی هم با تعهد 10 ساله کار در استان می تواند تا فارغ التحصیلی سهمیه های بومی دانشکده ها مشکل را برطرف کنند. احداث قارچ گونه دانشکده دامپزشکی ممنوع! تازه شاید تا آن موقع دانش آموخته بومی از دانشکده های آزاد دامپزشکی مانند کرج و گرمسار هم به استان مرکزی اضافه شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
تعهد ده ساله؟؟با چ حقوقی طرف دلشو خوش کنه و بیاد تعهد ده ساله بده و خودشو بیش از پیش ببرع زیر یوغ کارفرما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
با وجود اینهمه فار التحصیل دامپزشکی ایجاد رانت های اینچنینی جواب معگوس میده!

همه جای ایران سرای من است. در حالیکه فارغ التحصیلان دامپزشکی در کشورهای عربی برای یک لقمه نام حلال عملگی می کنند این بساط های گزینش بیهوده و پر از مفسده را بردارند و حقوق و مزایا را افزایش دهند ببینند کسی نمیاد.
همکار متخصص داخلی دام بزرگ،مازندران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
ناشناس محترم ۱۲:۳۸، منظور تعهد ۱۰ ساله، در استخدام دولتی است و نه کار برای بخش خصوصی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
دامپزشک در کشورهای عربی برای یک لقمه نان عملگی میکند؟؟ اینو از کجا خواب دیدی پاشو بیا همینجا بغل گوشت توی کشور عمان ببینم منظورت از عملگی زندگی درست حسابی و راحت هم رشته هاته یا چیز دیگری بهت القا کردن ؟اخه چرا دروغ ؟؟
دامپزشک
|
Germany
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
18
ما کمبود دامپزشک به هیچ عنوان نداریم
این ناعدالتی و خساست کارفرما ها باعث میشه کسی چند ماه بیشتر در آن شهرو شرکت وکشتارگاه و… فعالیت نکنه
دامپزشک کم نیست اتفاقا طی آمار موجود بیش از نیاز کشور دامپزشک هست
فقط اگر مثل علوم پزشکی طرح و برنامه ریزی درست و همچنین حقوق و سخت گیری در قرار داد ها با کارفرما هاباشه مشکلی پیش نمیاد
الان کارفرما ملیاردی در ماه سود و درآمد دارد
بعد حقوق ۲۰تا ۳۰تومن یک دامپزشک درمجموعه خودش نمیتونه پرداخت کنه!!!
اگه اداره دامپزشکی یکم حمایت کنه و عدالت و حق و حقوق دامپزشکان براش مهم باشه مشکل پیش نمیومد ولی که …
فقط نظام هست که اندکی به فکر دامپزشکان هست
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
16
کدوم کمبود نیرو جناب دکتر
ما مسئول فنی های این استانیم شما نمیتونید حقوق مارا از کارفرما مطالبه کنید چجوری میخواین نیرو افزایش بدین
به جای این صحبت ها و برنامه های آینده کمی رو برنامه های حال حاضرتون فوکوس کنید
پاسخ ها
یک همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
............... بعد وزارت بهداشت چقدر قشنگ و با برنامه به فکر اعضای صنف اش هست..همه چی هم شفاف رسانه ای شده .............
دکتر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
16
اقا دامپزشکی اینجا نفرین شده هست نیاید که مثل ما بدبخت میشید، یعنی زاهدان شرف داره به اینجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
............... استان های خیلی محروم تر از مرکزی هم وجود داره که با مدیریت نیروی انسانی کمبود پرسنل رو جبران کردند
دکتر دولتی استان مرکزی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
1
9
تا وقتی که جهادی ها برا دامپزشکی تصميم های مغرضانه میگیرن و در ساختار ادارات دامپزشکی کارکنان جهاد با حسادت به دکترهای دامپزشک مانع پیشرفت میشه نتیجه اش میشه این و فرار دامپزشک ها، به امید تغییرهای اساسی در ساختار توسط مدیر کل جدید نه همون ادامه روند فساد
پاسخ ها
یک همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
جهادی چه میدونه از دامپزشکی .نهایت در کار کشاورزی بتونه نظری بده..اونم که اینقدر درگیرن ..رییس سازمان ما که الان نماینده و کنار دست وزیره باید به فکر ما باشه...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
7
راه اندازی دانشکده دامپزشکی راه حل نیست. شرایط خودتان را ارتقا بدین. در استخدامیها به بومی ها اولویت بدین . مزایای ویژه در نظر بگیرین .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
11
تشخیص تاسیس دانشکده جدید دامپزشکی با این تعداد بیش از نیاز کشور، در صلاحیت استانداری نیست و در حالیکه که گروه دامپزشکی وزارت علوم موافق با راه اندازی دوره دکتری در دانشکده جدیدی نیست، نباید که نظرات تخصصی گروه را با فشارهای سیاسی و محلی تغییر داد.
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
1
8
دکتر فتاحی عزیز ریس ادارات و معاون سلامت و ریس شبکه های فعال انتخاب کن نزار همون روند .... ادامه داشته باشه تا 7 سال بعد سربلند باشی نه سرافکنده
دکتر بی پروا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
9
متاسفانه یکی از مسؤلان دامپزشکی پرونده گران فروشی و احتکار دارو و مواد بیولوژیک و فروش اقلام قاچاق میلیاردی داره ولی همچنان در پست خود هست، مگر میشود افراد فاسد در جای خود بمانند و فساد ادامه داشته باشه! از مدیر کل جدید تقاضا دارم همانطور که قبلا در سمت حراست با مفسدان مبارزه میکردن، هم اکنون نیز پای این رانت خواران توسط مراجع ذیصلاح قطع کنند، به امید اسلام ناب محمدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
9
جناب دکتر فتاحی، من مسئول فنی در بخش خصوصی هستم، بزرگترین خیانتی که می‌شود به این صنف کرد تاسیس دانشگاه در این استان است، اگر بعد از بیش از ۲۰ سال کار در بخش دولتی هنوز متوجه نشده اید که چرا مسئول فنی ها و یا کارمندان دولتی در استان نمی مانند، پس ازین به بعد هم نخواهید فهمید، من بومی استان هستم، چندین سال درخواست تاسیس آزمایشگاه و داروخانه دادم و هرگز موافقت نشد، آیا این به دلیل کمبود نیرو بوده؟؟؟ اگر امکان تاسیس داروخانه یا آزمایشگاه در شهر دیگری برایم فراهم شود حتما از اراک خواهم رفت، چند سال است مسئول فنی هستم و به دلیل حقوق زیر تعرفه دائم در حال جابه‌جا شدن هستم، آیا این به دلیل کمبود نیرو است؟؟؟؟؟ حقوق کارمندان دولتی هم که از حقوق یک کارگر کمتر است، اگر کارمندان درخواست انتقالی دارند به دلیل حقوق کم و رفتار یک بام و دو هوای مدیر کل قبلی و سایرین میباشد، تاسیس دانشکده هیچ کمکی به وضعیت دامپزشکی استان نخواهد کرد بلکه باعث بدتر شدن شرایط خواهد شد..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
10
اگر مشکل شما کمبود نیرو است چرا برای استخدامی امسال فقط یک دکتر برای استان گرفته اید؟ آن هم برای کمیجان؟؟؟ ............... دامپزشک بومی کم نداریم، به جای اینکه افراد سهمیه دار از شهر های دیگر را استخدام کنید ، دامپزشکان بومی را استخدام کنید نه اینکه دانشگاه تاسیس کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
8
لطفا از همکاران دولتی و خصوصی حمایت کنید تا کسی از این استان نرود، نه اینکه دانشکده بزنید، مافیای داروخانه را از بین ببرید، پارتی بازی ها در دادن مجوز ها را از بین ببرید، سختگیری های اداره و نظام برای دادن پروانه را کمتر کنید تا کسی از استان نرود، اگر همکاران نمی‌مانند به خاطر مسئولین است
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
0
6
در کشور جمهوری اسلامی ایران کمبود دامپزشک نداریم بلکه مجوز استخدام برای دستگاههای دولتی نداریم .کارفرماهاوصاحبان کشتارگاهها تمایلی به استخدام مسئول فنی ندارند چونکه اهرم فشار قوی از طرف مسئولین سازمان احساس نمی گردد ویا بعلت دوستی برخی مسئولین با کار فرمایان!آقای مدیر کل جمعیت دامی ما بعلت ورشکستگی دامداران روز بروز در کاهش است و حالا استانداری به فکر تاسیس دانشکده است .من با فارغ التحصیلی روبرو شدم که اظهار داشت تا کنون گاو معاینه نکرده و یا توش رکتال نکرده
است .بعلت گرانی نهادهای دامی و دارو واکسن رمقی به دامدار برای ادامه بقا نمانده و فقط دامداریهای بزرگ که صنایع تبدیلی و صادرات دارند بزور سر پا ماندند. آقای مدیر کل یک کمی بازدید میدانی کن ببین چه خبر است.
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
0
7
آقای مدیر کل!اون کارفرما!میزان گردش مالی چند میلیاردی داره و محصولات رو چندین باره گرون کرده اگه قرارداد نمی‌بنده متخلفه .......................
محسن مشکوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
2
3
ضمن تبریک و آرزوی توفیق از ابتدا در برابر درخواست و فشار استانداری و سایر مقامات استانی با منطق و ارائه دلایل مستدل محکم و استوار بایستید. استانداری تنها حق نظارت عالیه بر ادارات کل دارد و نه بیشتر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
دقیقا درست میفرمایید. اگر استان کمبود پرسنل دارد بخاطر عدم مدیریت نیروی انسانی است که از افراد توانمند به درستی استفاده نمی‌کند و رفتار درستی با پرسنل انجام نمی‌شود، همه از استان فراری هستند. امیدواریم آقای دکتر فتاحی این شرایط را به گونه ای اصلاح کنند تا از استان های دیگر برای انتقال به استان مرکزی تقاضا وجود داشته باشد وگرنه پیشنهاد تاسیس دانشکده دامپزشکی در استان غیر منطقی و با سیاست های نظام دامپزشکی متناقض است.
یک همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
0
4
..........‌‌‌‌‌ .عنوان شد نیروی دامپزشک کم دارند بعد گفتند کارفرماهای زیادی هنوز قرار داد رو تمدید نکردند؟؟پس الان تمام این مراکز دکتر دارند؟ خب پس کمبود نیرو فقط در اداره خودتون دارید دیگه.چندتا نیرو استخدام کنید ................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
دقیقا عزیز همکار درست فرمودی. خوب چهارتا نیرو برای خوده اداره بگیرید و البته وصد البته نگهشون دارید با رفتار مناسب، حالا ما نمیگیم حقوق چهار برابره بقیه بدید بهشون که غیر ممکن باشه ولی نیرو رو غریب کش نکنید حد اقل !!! ..................... البته جو ادارات کله ما اصلا مناسب نیست در هیچ استانی .........................
نظر شما
ادامه